Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čas Vánoc: Čas stresů a reklamací

Karlovy Vary - Obchodníci upozorňují, že u zakoupeného zboží je třeba si ověřit dobu spotřeby.

29.11.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Je to každý rok stejné. S blížícím se příchodem Vánoc pracují nervy všem. Obchodníkům i spotřebitelům. Obě strany jsou ve střehu a adventní pohoda jakoby zůstává pouze na televizní obrazovce. Stejně jako u zákazníka, který si místo báječného oběda vychutnal hádku s prodavačkou, u níž musel reklamovat zasmrádlé maso. Neuspěl.

„Maso zakoupila manželka v hypermarketu Interspar. Odvezla nákup domů a uložila do ledničky. Když po několika dnech vakuované maso rozbalila, bytem se nesl otřesný smrad. Přestože jsme měli účtenku, reklamaci nám prodavačka v obchodě vyřídit odmítla. Mlela cosi o špatném uskladnění a naší chybě,” líčil anabázi kvůli zasmrádlému masu zákazník.

Z hypermarketu tedy odjel s nepořízenou a maso skončilo v popelnici.

„Je to nehorázné. S masem jsme přece nic nedělali. Datum spotřeby jsme si ověřili, nic jsme nezanedbali. Zcela evidentně to naše chyba nebyla. Přesto nás de facto z obchodu vyhodila,” dodal nespokojený spotřebitel.

Na naši žádost ochotně celou stížnost prověřovala ředitelka karlovarského hypermarketu Interspar Michaela Thánová. Nevyloučila, že mohlo dojít k chybě, ale s problémem jinak nemohla udělat nic. Proč?

Záznam o reklamaci

Nespokojený zákazník, který uplatňoval reklamaci, si totiž nenechal vystavit záznam o reklamaci a celou záležitost řešil pouze přes reklamační oddělení.

"Každý spotřebitel, který si stěžuje na zakoupené zboží, by měl trvat na tom, aby s ním problém řešila kompetentní osoba, v tomto případě vedoucí směny. A také si vyžádat písemný zápis o reklamaci, v němž by měly být uvedeny všechny důležité skutečnosti včetně data zakoupeného zboží a další,” vysvětlila ředitelka. Tím se podle ní předejde problémům. Pokud je na vině prodejce, bude vše napraveno, pokud se mýlí zákazník, lze mu vše dokázat. „Zvlášť v této době, kdy jsou obchody plné zákazníků a prodavači se nezastaví,” zdůraznila ředitelka.

Autor: Ivana Kalinová

29.11.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
6

Polovina klientů letos potřebuje novou hypotéku. Zaplatí více

Donald Trump s Vladimirem Putinem
5 4

Americký Senát schválil nové sankce vůči Rusku. Vetuje je Trump?

Výkyvy počasí zdraží med. Na část včelařů dopadne i EET

/INFOGRAFIKA/ Včelaři prodávají med za 160 korun. Kvůli slabší úrodě cena o pár desetikorun stoupne.

DOTYK.CZ

Před 41 let se Zlaté piesky zalily krví. Došlo k nejhorší letecké havárii u nás

/VIDEO/ Pavol Hammel měl krušnou noc, slavilo se, pilo. Teď je kolem osmé ráno a on vláčně klimbá v odbavovací hale pražské Ruzyně. Pár kolemjdoucích ho poznává, je to frontman bigbítové kapely Prúdy, v roce 1976 dost populární. V 8:27 se zvedá dopravní letoun Iljušin Il 18-B z ruzyňské rampy, bez rockera na palubě. Alkoholové koma mu právě zachránilo život.

Slavný fotbalový útočník Baroš se vrátil do Baníku: Cizinci české lize pomůžou

Nejen hvězdní cizinci v dresech Sparty a Slavie budou zdobit nový ročník fotbalové ligy. Zpátky mezi elitou je Baník Ostrava, jehož soupisku zdobí jméno jednoho z nejslavnějších odchovanců slezského klubu. Milan Baroš se do Baníku vrátil už potřetí. Tentokrát (prý) naposledy.

Obrněnce pro českou armádu vyrobí Tatra

/FOTOGALERIE/ Vláda České republiky schválila zakázku na pořízení obrněných vozidel Titus na podvozku Tatra pro potřeby ozbrojených sil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení