VYBERTE SI REGION

Časté změny práce nejsou v Česku příliš v oblibě

Praha - Průzkum ukázal, že Češi jsou poměrně věrnými zaměstnanci. Svoji roli v tom může hrát i zkušenost z posledních let, kdy ekonomiku postihla jedna recese a vyhlídky na další období jsou poněkud nejisté.

8.10.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Filip Vlček

Časté změny práce nejsou v Česku příliš v oblibě. Na 43 procent personalistů předních tuzemských firem v rámci šetření uvedlo, že průměrná doba spolupráce se zaměstnancem přesahuje pět let. K velmi podobnému závěru dospělo také dotazování mezi 1700 uchazeči o práci na portálu Jobs.cz, podle kterého více než pět let pro jednoho zaměstnavatele pracuje 38 procent respondentů.

V průzkumu mezi 282 středními a velkými firmami pouze devět procent oslovených personalistů uvedlo, že průměrná délka trvání pracovního poměru ve firmě činí méně než rok. Ve čtvrtině firem průměrná doba spolupráce dosahuje tří až čtyř let, ve zbylých případech (23 procent) jde o jeden až dva roky.

„Doba, po kterou lidé pracují pro jednoho zaměstnavatele, se během kariéry postupně vyvíjí,“ uvedl Tomáš Dombrovský, tiskový mluvčí společnosti LMC provozující pracovní portály Jobs.cz a Prace.cz. Mladí lidé podle něj až při získávání profesních zkušeností zjišťují, jaká práce jim skutečně vyhovuje. „Dříve či později se však většinou preference vytříbí a lidé již poté nemají tak častou potřebu zaměstnání měnit. Výsledky našeho šetření naznačují, že to vyhovuje také firmám,“ uvedl Dombrovský.

Dva až čtyři roky

S odpověďmi zaměstnavatelů korespondují také výsledky dotazování mezi uchazeči o práci na nejznámějším tuzemském pracovním portálu Jobs.cz. Přesně čtvrtina lidí pro jednoho zaměstnavatele pracuje dva až čtyři roky, na 23 procent pak mění práci častěji. Zbylých 14 procent dotázaných uvedlo, že pracují ve velmi nepravidelných intervalech.

„Respondenti na portálu Jobs.cz představují typický vzorek internetové populace, která je otevřenější všem novinkám a je náchylnější i ke změnám práce. Přesto se potvrdilo, že Češi jsou poměrně věrnými zaměstnanci. Svoji roli v tom může hrát i zkušenost z posledních let, kdy ekonomiku postihla jedna recese a vyhlídky na další období jsou poněkud nejisté. Lidé si tak pravděpodobně mnohem více váží své práce a nehledají jiné zaměstnání,“ míní Dombrovský.

LMC je 15 let nejvýznamnějším operátorem na českém elektronickém trhu práce. Provozuje nejznámější pracovní portál www.jobs.cz, určený pro elitní pozice na tuzemském trhu, a také největší pracovní portál na českém internetu www.prace.cz. Nyní registruje 9000 firemních zákazníků z ČR i zahraničí.

Autor: ČTK

8.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies