VYBERTE SI REGION

Časté změny práce nejsou v Česku příliš v oblibě

Praha - Průzkum ukázal, že Češi jsou poměrně věrnými zaměstnanci. Svoji roli v tom může hrát i zkušenost z posledních let, kdy ekonomiku postihla jedna recese a vyhlídky na další období jsou poněkud nejisté.

8.10.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Filip Vlček

Časté změny práce nejsou v Česku příliš v oblibě. Na 43 procent personalistů předních tuzemských firem v rámci šetření uvedlo, že průměrná doba spolupráce se zaměstnancem přesahuje pět let. K velmi podobnému závěru dospělo také dotazování mezi 1700 uchazeči o práci na portálu Jobs.cz, podle kterého více než pět let pro jednoho zaměstnavatele pracuje 38 procent respondentů.

V průzkumu mezi 282 středními a velkými firmami pouze devět procent oslovených personalistů uvedlo, že průměrná délka trvání pracovního poměru ve firmě činí méně než rok. Ve čtvrtině firem průměrná doba spolupráce dosahuje tří až čtyř let, ve zbylých případech (23 procent) jde o jeden až dva roky.

„Doba, po kterou lidé pracují pro jednoho zaměstnavatele, se během kariéry postupně vyvíjí,“ uvedl Tomáš Dombrovský, tiskový mluvčí společnosti LMC provozující pracovní portály Jobs.cz a Prace.cz. Mladí lidé podle něj až při získávání profesních zkušeností zjišťují, jaká práce jim skutečně vyhovuje. „Dříve či později se však většinou preference vytříbí a lidé již poté nemají tak častou potřebu zaměstnání měnit. Výsledky našeho šetření naznačují, že to vyhovuje také firmám,“ uvedl Dombrovský.

Dva až čtyři roky

S odpověďmi zaměstnavatelů korespondují také výsledky dotazování mezi uchazeči o práci na nejznámějším tuzemském pracovním portálu Jobs.cz. Přesně čtvrtina lidí pro jednoho zaměstnavatele pracuje dva až čtyři roky, na 23 procent pak mění práci častěji. Zbylých 14 procent dotázaných uvedlo, že pracují ve velmi nepravidelných intervalech.

„Respondenti na portálu Jobs.cz představují typický vzorek internetové populace, která je otevřenější všem novinkám a je náchylnější i ke změnám práce. Přesto se potvrdilo, že Češi jsou poměrně věrnými zaměstnanci. Svoji roli v tom může hrát i zkušenost z posledních let, kdy ekonomiku postihla jedna recese a vyhlídky na další období jsou poněkud nejisté. Lidé si tak pravděpodobně mnohem více váží své práce a nehledají jiné zaměstnání,“ míní Dombrovský.

LMC je 15 let nejvýznamnějším operátorem na českém elektronickém trhu práce. Provozuje nejznámější pracovní portál www.jobs.cz, určený pro elitní pozice na tuzemském trhu, a také největší pracovní portál na českém internetu www.prace.cz. Nyní registruje 9000 firemních zákazníků z ČR i zahraničí.

Autor: ČTK

8.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
AKTUALIZOVÁNO
4

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

Petra Kvitová poprvé veřejně promluvila o napadení.
5

Odměna nepomohla! Pachatel, který pořezal Kvitovou, stále uniká

AKTUALIZOVÁNO

Lavina v Itálii zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Z hotelu zavaleného po středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii se podařilo vyprostit tělo první oběti. Záchranáři, kteří se na místo dostali brzo ráno, počítají s tím, že je na místě mnoho mrtvých. Dosud se uvádělo, že si zemětřesení, jež mělo sílu kolem pěti stupňů, vyžádalo v celém regionu život jedné osoby a další člověk byl pohřešován.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies