VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ČD do modernizace vozidel investovaly přes 31 miliard korun

Praha - České dráhy v posledních šesti letech investovaly do modernizace vozidel přes 31 miliardy korun. Třetina vozů je v současnosti vybavená klimatizací, zhruba polovina vlaků má nový systém uzavřených WC. Celkem státem vlastněný dopravce provozuje přes dva tisíce lokomotiv, elektrických a dieselových jednotek a zhruba 2130 osobních vagonů. Řekl to mluvčí společnosti Petr Šťáhlavský. Vynaložené peníze se projevily ve snížení průměrného stáří o dva roky u lokomotiv a samostatných jednotek a o šest let u klasických vagonů.

12.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Kilián

Větší podíl investic dal dopravce do regionální dopravy, kam směřovalo zhruba 60 procent uvedených peněz, 40 procent pak společnost investovala do obnovy vozidel pro dálkovou dopravu. Průměrné stáří lokomotiv a jednotek v současnosti dosahuje 19 let. Modrernizovaná starší vozidla jsou ale v tomto ukazateli započítána jako zcela nová. Pokud by se modernizace vozidel nepočítaly, vzrostlo by průměrné stáří hnacích vozidel ČD o deset let.

O něco starší jsou v průměru osobní vagony, jejichž průměrný věk při započtení modernizací činí 23 let. Pokud by se bral v úvahu jen věk od data výroby, průměrné stáří těchto vozidel by činilo 33,4 roku.

Klasické soupravy složené z vagonů a tažené lokomotivou nicméně v posledních letech z české i celosvětové železnice postupně mizí a jsou nahrazovány motorovými nebo elektrickými jednotkami. Mezi roky 2011 a 2015 ubylo lokomotiv z 280 na 223 kusů, podobně klesl i počet klasických vagonů z 2716 v roce 2011 na 2132 v polovině letošního roku. Dopravce se zbavoval zejména starých vozidel vybavených koženkovými sedadly a dveřmi bez možnosti zablokování otevření během jízdy. Od ledna do července nechal dopravce sešrotovat 110 těchto vozů.

Z investic, které do vozidlového parku plánují ČD uskutečnit v blízké budoucnosti, je možné uvést například nákup 50 vagonů pro rychlost do 200 kilometrů v hodině, které dopravce plánuje nasadit na mezinárodní lince Praha - Bratislava - Budapešť, nebo rámcovou smlouvu na nákup elektrických jednotek pro tuzemské rychlíkové trati. Smlouva počítá s odběrem až - 30 kusů motorových a 20 kusů elektrických jednotek.

Investice do obnovy vozidel v posledních šesti letech
2010 - 6 miliard Kč
2011 - 6 miliard Kč
2012 - 6,5 miliard Kč
2013 - 5,6 miliard Kč
2014 - 4,1 miliardy Kč
2015 - 3,2 miliardy Kč

Zdroj: ČD

Autor: ČTK

12.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Angela Merkelová debatuje s Ivankou Trumpovou
9 5

Ivanka Trumpová. V Berlíně ji vysyčeli

Farmářské trhy. Ilustrační foto.
1 17

Kde je farmářský trh s kvalitním jídlem? To si lidé musí povědět mezi sebou

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Flotila USA v čele s letadlovou lodí Carl Vinson se vytrvale přibližuje Korejskému poloostrovu. V prostoru by měla být do několika desítek hodin. Svaz disponuje takřka kompletním arsenálem zbraní - střelami země-země Tomahawk, stíhačkami Super Hornet, protilodními střelami. Zatím však chybí výzbroj, která by dovedla zasáhnout severokorejské balistické střely.

Ultralevý Jean-Luc Mélenchon. Tajný trumf Le Penové?

Středovému Emmanuelu Macronovi, který spolu s Marine Le Penovou postoupil do druhého kola prezidentských ve Francii, vyslovili podporu všichni výrazní rivalové - pravicový François Fillon i socialista Benoît Hamon. Čekalo se na vyjádření ulevicového radikála Jean-Luka Mélenchona, který prolomil mlčení až včera.

Další milník Číny: postavila svou první letadlovou loď

Dnes byla na vodu spuštěna a pokřtěna historicky první letadlová loď vyrobená v Číně. Pýcha by se měla jmenovat Šan-tung a vyrostla v docích přístavu Ta-lien na severovýchodě země.

U Zaječic had kousl psa. Podle odborníků to mohla být i užovka

Hadi se vyhřívali na cyklostezce z Jirkova do Strupčic. Podle místních zaútočila zmije, kouše ale i užovka obojková, která je od zmije k nerozeznání.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies