VYBERTE SI REGION

Škoda Electric dodá komponenty pro čínské metro

Plzeň - Plzeňská Škoda Electric, dceřiná firma Škody Transportation, dodá do čínského města Su-čou trakční výzbroje pro 23 pětivozových jednotek metra za téměř půl miliardy korun. Škoda Electric v konsorciu s čínskou firmou Kingway Transportation zvítězila nad firmami ABB, Siemens a Bombardier.

23.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: www.vtm.cz

Výzbroje dodá od října 2012 do března 2014, řekl generální ředitel Jaromír Šilhánek.

„Konsorcium získalo zakázku na 23 kompletních výzbrojí včetně motorů s převodovkami a nadřazeného řízení vlaku. Součástí smlouvy je i opce na dalších 15 souprav. Nenabídli jsme sice nejnižší cenu, ale zvítězili jsme na základě nejlepšího technického řešení,“ dodal.

První dvě sady výzbrojí budou dodány z Plzně do října 2012, zbytek se bude vyrábět v Číně a dodávky skončí do března 2014. Nyní se koná tendr na výrobce vozidel, který bude se stoprocentní jistotou z Číny," řekl Šilhánek. Pořadí výběru nejprve dodavatele výzbroje a následně výrobce vozů je podle něj opačné než obvykle.

Pětivozové soupravy metra budou jezdit v šestimilionovém městě asi 100 kilometrů od Šanghaje. Jednotka se bude skládat ze tří motorových a dvou vlečných vozů s rychlostí až 90 km/hod. Jedna souprava bude obsahovat 12 motorů, které také dodá plzeňská firma.

Pohony a elektronika za dvě miliardy pro turecké dráhy

Škoda Electric, vyvážející polovinu produkce, podepsala v dubnu svoji dosud největší exportní zakázku za dvě miliardy korun. Jihokorejský Hyundai od ní nakoupí kompletní elektrické a mechanické pohony a řídicí elektroniku na 80 lokomotiv pro turecké dráhy. Díky kontraktu počítá podnik s nárůstem počtu zaměstnanců o desetinu na téměř 800. Tržby, které loni dosáhly 2,7 miliardy korun, by měly podle Šilhánka v letech 2013 a 2014 atakovat pět miliard korun, nejen díky dodávce pro Hyundai.

Výrobce elektrických pohonů a trakčních motorů pro lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, metro, trolejbusy, tramvaje, důlní vozidla, plánuje letos utržit 3,1 miliardy Kč. Růst zajistí hlavně velká poptávka po trolejbusech, kterých podnik vyrobí až 140, meziročně o třetinu více, a dále vyšší výroba elektrických pohonů i mírný nárůst trakčních motorů. Trvale zisková firma loni inkasovala za trolejbusy 40 procent tržeb, za trakční motory a elektrické pohony shodně po 30 procentech.

Čtěte také: Škoda Electric vyvinula hybridní autobus, chystá elektrobus

Autor: ČTK

23.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies