VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cenovou politiku ČD šetří antimonopolní úřad

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ - Antimonopolní úřad prošetří cenovou politiku Českých drah na trati Praha-Ostrava. Řekl to předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj.

5.10.2011 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Ondřej Šmíd

Úřad tak reaguje na vyjádření firmy RegioJet podnikatele Radima Jančury, jenž uvedl, že jeho firma může kvůli cenové politice Českých drah zkrachovat. RegioJet začal na trati jezdit minulý týden. ČD následně oznámily snížení ceny jízdenek.

Mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj dnes sdělil, že šetření ze strany antimonopolního úřadu vítá. Mluvčí ČD Petr Šťáhlavský uvedl, že firma bude s antimonopolním úřadem ve všem spolupracovat.

"Náš úřad již zahájil šetření. V současné době běží vyžadování dokumentace, ekonomických informací, aby ÚOHS byl schopen zhodnotit, jaká je úroveň cen Českých drah," řekl Rafaj.

Projekt RegioJetu podle Jančury počítal s tím, že s cenami srovnatelnými s nabídkou drah přilákají lepším servisem více cestujících a obsazenost bude dosahovat ziskové hranice devadesáti procent.

Jenže dráhy jízdné na trase zlevnily. "Už počítání s devadesátiprocentní obsazeností byl ekonomický hazard, teď nemůžeme zlevnit a obsazovat vlaky na 120 procent," uvedl tento týden v Hospodářských novinách Jančura.

„České dráhy si namísto toho, aby s RegioJetem férově soutěžily kvalitnějšími službami, vybraly cestu, kdy se snaží cenovou válkou vytlačit z trhu prvního soukromého konkurenta, který je zatím jedinou motivací pro zlepšování jejich služeb. Tímto vážně narušily hospodářskou soutěž,“ řekl Ondrůj.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský řekl, že dráhy budou s ÚOHS plně spolupracovat a předloží všechny potřebné materiály. „Jsme přesvědčeni, že naše ceny predátorské nejsou,“ dodal Šťáhlavský.

Zvýhodněné jízdné

České dráhy tři dny po zahájení provozu RegioJetu koncem září nabídly zvýhodněné jízdné na tratích mezi Prahou a Brnem, Zlínem, Ostravou a Hradcem Králové. Jízda z Olomouce do Prahy například místo 310 korun vyjde na 220 korun. Obdobně základní jízdné z Ostravy klesne z 438 korun na 295 korun.

Cena základního jízdného u konkurenčního RegioJetu mezi Ostravou a Prahou koupeného buď ve vlaku, nebo na nádraží činí 420 korun. Jízdné prostřednictvím takzvané kreditní jízdenky cestujícího vyjde na 230 korun. Podmínkou je bezplatná registrace na stránkách dopravce.

RegioJet patří do skupiny Student Agency. Na trase Havířov – Ostrava – Olomouc – Praha zatím jezdí tři spoje RegioJetu denně každým směrem. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav s 18 spoji denně. Českým drahám chce RegioJet konkurovat také kvalitou poskytovaných služeb.

Za uplatňování podnákladových „predátorských“ cen dostala loni od antimonopolního úřadu pokutu právě mateřská firma RegioJetu – Student Agency. Pokutu 5,154 milionu korun dostala za zneužití dominantního postavení na autobusové lince Praha – Brno a zpět v letech 2007 a 2008. Společnost v červenci podala žalobu proti pokutě u Krajského soudu v Brně.

Čtěte také: Jančura se obává krachu RegioJetu

Autor: ČTK

5.10.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odstřel divočáků. Ilustrační foto.

Vláda chce vyhnat divočáky z úkrytu. Z řepky a kukuřice

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies