VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Červi ve sladkostech? Nelze to vyloučit, říká výrobce

Náchod - Ačkoli se dnes na hygienické normy při výrobě a skladování hodně dbá, může se stát leccos. I přes všechny sliby producentů a prodejců se poměrně často objevují případy zkaženého masa na pultě. Stejně tak našeho čtenáře udivilo, když v sáčku s bonbóny JOJO arašídky v cukru našel červa.

19.9.2008
SDÍLEJ:

Nemilé překvapení čekalo čtenáře Náchodského deníku uvnitř sáčku s bonbóny. Foto: Ondřej Bednář

Výrobek zakoupil v obchodním řetězci Albert v Náchodě. Po otevření bylo na první pohled zřejmé, že potravina je napadená hmyzem. „Velice se omlouváme, je to nechutné,“ reagovala na stížnost vedoucí dne ze supermarketu Albert Petra Dušková. Vzápětí nabídla vrácení peněz.

„Firma ihned provede interní inspekci, každá filiálka otevře tři balení výrobku a zkontroluje jejich jakost. V případě zjištění dalších prohřešků se bonbóny stáhnou z prodeje a budeme situaci dále řešit,“ vysvětlila Dušková systém kontroly kvality prodávaného zboží v řetezci.

Výrobcem pochutiny je Nestlé Česko. Operátorka na infolince odmítla konkrétní případ komentovat, pouze popsala reklamační řád a navedla k dalšímu postupu. Stanislava Kostialova z oddělení marketingu Nestlé byla sdílnější a přislíbila urychlení procesu reklamace a dodání vysvětlení. „Stížnost řešilo oddělení kvality, případ byl postoupen k prošetření do výrobní haly,“ řekla Kostialova.

Po necelých deseti dnech už dorazilo oficiální vysvětlení. „Program prevence škůdců je v závodě zaveden, včetně asanačních zásahů, které jsou proti létavému hmyzu pravidelně aplikovány jednou za dva měsíce,“ uvedl Jiří Cibulka z oddělení kvality.

Jak se tedy mohl červ dostat do balení? Arašídy jsou během zpracování praženy při sto dvaceti stupních, následně se dražují a ihned balí do obalu. „I přes použití vysokých teplot během výrobní technologie a systému prevence proti škůdcům nelze napadení zavíječem zcela vyloučit,“ dodal Cibulka.

Podle něho je ovšem taková situace velmi málo pravděpodobná. „Ke znehodnocení výrobku ale mohlo dojít i během distribuce v meziskladech nebo až přímo na prodejně,“ pokračoval ve vysvětlování možných příčin Cibulka.

Výsledek je tedy nejednoznačný a viníka nelze přesně určit. Stejně jako prodejna Albert i výrobce Nestlé se omluvil, za zmíněný defekt přijal částečnou zodpovědnost a uvedl, že případ bere jako příležitost ke zlepšení.

Autor: Hynek Šnajdar

19.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies