VYBERTE SI REGION

Češi a Slováci vybírají obchody hlavně podle slev

Praha - Slevy a akční ceny hrají v Česku i na Slovensku stále důležitější roli a při výběru prodejen se jimi řídí už zhruba dvě pětiny českých a slovenských domácností.

8.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Slevy a akce dokážou v regionu střední a jihovýchodní Evropy do prodejny nadprůměrně přilákat ještě Maďary. Naopak v Polsku, Bulharsku, Bosně, Slovinsku a na Ukrajině hrají slevy a akční ceny při výběru prodejny potravin jen vedlejší roli. Vyplývá to z mezinárodní studie společnosti Incoma GfK.

„V Česku ´závislost´ zákazníků na slevách dosáhla dokonce takové míry, že přítomnost akčních cen na prodejně je při výběru prodejny potravin a drogerie důležitější, než důvěra zákazníků v celkově nízké ceny v jejich oblíbené prodejně,“ sdělil Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK. Česko se v regionu střední a jihovýchodní Evropy zároveň stalo zemí, ve které je význam celkové cenové image prodejny pro zákazníky nejnižší. „Jsme také zemí s druhou nejméně podstatnou rolí šíře nabízeného sortimentu na výběr prodejny,“ podotkl Cabal.

Kvalita a cena

Ještě donedávna Češi vybírali prodejnu potravin právě podle celkové cenové úrovně a šíře nabízeného sortimentu. Důležitou roli hraje také čerstvost a kvalita potravin, která svoji pozici mírně posílila. „Ve zkratce se dá tedy říct, že Češi jdou dnes při nákupu potravin a drogerie po kvalitním a čerstvém zboží a zároveň po značkovém zboží nabízeném za akční, nízkou cenu. A k tomu jim současná situace na českém maloobchodním trhu nabízí spoustu příležitostí,“ dodal Cabal.

Ve střední a jihovýchodní Evropě 70 procent lidí uvádí hypermarkety, supermarkety a diskontní prodejny jako hlavní nákupní místo, kde utratí nejvíce peněz za potraviny a drogerii. Největší oblibě se těší hypermarkety, které je hlavním nákupním místem pro 29 procent domácností. Následují diskonty, ve kterých nejčastěji kupuje 23 procent domácností. V supermarketech nejraději nakupuje 19 procent domácností.

Nejoblíbenějším maloobchodním řetězcem v zemích Visegrádu, tedy Polsku, Česku, Slovensku a Maďarsku, je polská síť diskontních prodejen Biedronka. Druhé místo připadlo společnosti Tesco a třetí řetězci Kaufland.

Autor: ČTK

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Spisovatel Jiří Stránský: Škoda každého dobrého slova, které se neřeklo

Praha /ROZHOVOR/ - Autorem oblíbených dětských knih O dešťovém kameni, Povídačky pro moje slunce nebo Perlorodky je spisovatel a scénárista Jiří Stránský (85). Čtenáři a diváci jej přitom znají více jako autora filmů Zdivočelé země, Bumerangu či Štěstí, zachycujících atmosféru komunistického režimu a života politických vězňů v kriminálech a lágrech. „Slíbil jsem ve vězení básníkovi Honzovi Zahradníčkovi, že podám svědectví o lidech, kteří s námi seděli," říká Jiří Stránský, který připravuje další tři scénáře, povídkové knížky a prozrazuje, že brzo vyjde kniha Doktor vězeňských věd, kterou napsali s novinářkou Renatou Kalenskou.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies