VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi a Slováci vybírají obchody hlavně podle slev

Praha - Slevy a akční ceny hrají v Česku i na Slovensku stále důležitější roli a při výběru prodejen se jimi řídí už zhruba dvě pětiny českých a slovenských domácností.

8.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Slevy a akce dokážou v regionu střední a jihovýchodní Evropy do prodejny nadprůměrně přilákat ještě Maďary. Naopak v Polsku, Bulharsku, Bosně, Slovinsku a na Ukrajině hrají slevy a akční ceny při výběru prodejny potravin jen vedlejší roli. Vyplývá to z mezinárodní studie společnosti Incoma GfK.

„V Česku ´závislost´ zákazníků na slevách dosáhla dokonce takové míry, že přítomnost akčních cen na prodejně je při výběru prodejny potravin a drogerie důležitější, než důvěra zákazníků v celkově nízké ceny v jejich oblíbené prodejně,“ sdělil Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK. Česko se v regionu střední a jihovýchodní Evropy zároveň stalo zemí, ve které je význam celkové cenové image prodejny pro zákazníky nejnižší. „Jsme také zemí s druhou nejméně podstatnou rolí šíře nabízeného sortimentu na výběr prodejny,“ podotkl Cabal.

Kvalita a cena

Ještě donedávna Češi vybírali prodejnu potravin právě podle celkové cenové úrovně a šíře nabízeného sortimentu. Důležitou roli hraje také čerstvost a kvalita potravin, která svoji pozici mírně posílila. „Ve zkratce se dá tedy říct, že Češi jdou dnes při nákupu potravin a drogerie po kvalitním a čerstvém zboží a zároveň po značkovém zboží nabízeném za akční, nízkou cenu. A k tomu jim současná situace na českém maloobchodním trhu nabízí spoustu příležitostí,“ dodal Cabal.

Ve střední a jihovýchodní Evropě 70 procent lidí uvádí hypermarkety, supermarkety a diskontní prodejny jako hlavní nákupní místo, kde utratí nejvíce peněz za potraviny a drogerii. Největší oblibě se těší hypermarkety, které je hlavním nákupním místem pro 29 procent domácností. Následují diskonty, ve kterých nejčastěji kupuje 23 procent domácností. V supermarketech nejraději nakupuje 19 procent domácností.

Nejoblíbenějším maloobchodním řetězcem v zemích Visegrádu, tedy Polsku, Česku, Slovensku a Maďarsku, je polská síť diskontních prodejen Biedronka. Druhé místo připadlo společnosti Tesco a třetí řetězci Kaufland.

Autor: ČTK

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Ze soboty na neděli se mění čas. Na posun jsou citliví lidé i zvířata

Mlok skvrnitý.
11

Vzácným zvířatům se v metropoli daří. A bude jich ještě víc

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

AKTUALIZOVÁNO

Pohřeb kardinála Vlka: rozloučit se přišly tisíce lidí, nechyběli členové vlády

Tělo zesnulého kardinála Miloslava Vlka bylo dnes po církevních obřadech uloženo do arcibiskupské hrobky v katedrále sv. Víta. Obřadu přihlíželo přes dva tisíce lidí. Pohřeb ukončil poslední rozloučení s kardinálem, který zemřel před týdnem ve věku 84 let.

V Londýně lidé demonstrují proti brexitu! Do ulic jich vyšlo přes 25 tisíc

Tisíce lidí dnes v Londýně demonstrují proti chystanému odchodu Spojeného království z Evropské unie, podle britských médií se v metropoli sešlo přes 25 tisíc nespokojenců s výsledkem loňského referenda o budoucnosti Británie v EU.

V Minsku to vře. Ulice obsadili policisté se samopaly a vodní děla

Běloruská policie dnes odpoledne zablokovala pochod stovek demonstrantů v centru Minska, cestu jim přehradila policejní vozidla. Podle očitých svědků byly zatčeny desítky lidí, jsou mezi nimi údajně i novináři včetně místních zpravodajů stanice BBC. Do protestního protivládního pochodu, který minská radnice nepovolila, se podle agentury AP zapojilo kolem 700 lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies