VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi a Slováci vybírají obchody hlavně podle slev

Praha - Slevy a akční ceny hrají v Česku i na Slovensku stále důležitější roli a při výběru prodejen se jimi řídí už zhruba dvě pětiny českých a slovenských domácností.

8.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Slevy a akce dokážou v regionu střední a jihovýchodní Evropy do prodejny nadprůměrně přilákat ještě Maďary. Naopak v Polsku, Bulharsku, Bosně, Slovinsku a na Ukrajině hrají slevy a akční ceny při výběru prodejny potravin jen vedlejší roli. Vyplývá to z mezinárodní studie společnosti Incoma GfK.

„V Česku ´závislost´ zákazníků na slevách dosáhla dokonce takové míry, že přítomnost akčních cen na prodejně je při výběru prodejny potravin a drogerie důležitější, než důvěra zákazníků v celkově nízké ceny v jejich oblíbené prodejně,“ sdělil Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK. Česko se v regionu střední a jihovýchodní Evropy zároveň stalo zemí, ve které je význam celkové cenové image prodejny pro zákazníky nejnižší. „Jsme také zemí s druhou nejméně podstatnou rolí šíře nabízeného sortimentu na výběr prodejny,“ podotkl Cabal.

Kvalita a cena

Ještě donedávna Češi vybírali prodejnu potravin právě podle celkové cenové úrovně a šíře nabízeného sortimentu. Důležitou roli hraje také čerstvost a kvalita potravin, která svoji pozici mírně posílila. „Ve zkratce se dá tedy říct, že Češi jdou dnes při nákupu potravin a drogerie po kvalitním a čerstvém zboží a zároveň po značkovém zboží nabízeném za akční, nízkou cenu. A k tomu jim současná situace na českém maloobchodním trhu nabízí spoustu příležitostí,“ dodal Cabal.

Ve střední a jihovýchodní Evropě 70 procent lidí uvádí hypermarkety, supermarkety a diskontní prodejny jako hlavní nákupní místo, kde utratí nejvíce peněz za potraviny a drogerii. Největší oblibě se těší hypermarkety, které je hlavním nákupním místem pro 29 procent domácností. Následují diskonty, ve kterých nejčastěji kupuje 23 procent domácností. V supermarketech nejraději nakupuje 19 procent domácností.

Nejoblíbenějším maloobchodním řetězcem v zemích Visegrádu, tedy Polsku, Česku, Slovensku a Maďarsku, je polská síť diskontních prodejen Biedronka. Druhé místo připadlo společnosti Tesco a třetí řetězci Kaufland.

Autor: ČTK

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opel Insignia Grand Sport.
15

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
13

Sněm ANO vybere tváře pro kampaň

Co zabilo bratra Kim Čong-una? Smrtící neurotoxická látka VX

Na těle mrtvého bratra severokorejského vůdce Kim Čong-una se našla smrtelně nebezpečná nervová látka VX. Sdělila to dnes podle agentury AFP malajsijská policie. Kim Čong-nam byl podle vyšetřovatelů nejspíš otráven 13. února na letišti v malajsijské metropoli Kuala Lumpuru.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Silný vítr zkomplikoval dopravu v Česku, hasiči odklízejí popadané stromy

Předpověď meteorologů se vyplnila. Velmi silný vítr narušil železniční dopravu po celé České republice. Nejvíce pak v jižních Čechách. Provoz je kvůli popadaným stromům přerušen asi na šesti regionálních tratích.

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies