VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi a Slováci vybírají obchody hlavně podle slev

Praha - Slevy a akční ceny hrají v Česku i na Slovensku stále důležitější roli a při výběru prodejen se jimi řídí už zhruba dvě pětiny českých a slovenských domácností.

8.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Slevy a akce dokážou v regionu střední a jihovýchodní Evropy do prodejny nadprůměrně přilákat ještě Maďary. Naopak v Polsku, Bulharsku, Bosně, Slovinsku a na Ukrajině hrají slevy a akční ceny při výběru prodejny potravin jen vedlejší roli. Vyplývá to z mezinárodní studie společnosti Incoma GfK.

„V Česku ´závislost´ zákazníků na slevách dosáhla dokonce takové míry, že přítomnost akčních cen na prodejně je při výběru prodejny potravin a drogerie důležitější, než důvěra zákazníků v celkově nízké ceny v jejich oblíbené prodejně,“ sdělil Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK. Česko se v regionu střední a jihovýchodní Evropy zároveň stalo zemí, ve které je význam celkové cenové image prodejny pro zákazníky nejnižší. „Jsme také zemí s druhou nejméně podstatnou rolí šíře nabízeného sortimentu na výběr prodejny,“ podotkl Cabal.

Kvalita a cena

Ještě donedávna Češi vybírali prodejnu potravin právě podle celkové cenové úrovně a šíře nabízeného sortimentu. Důležitou roli hraje také čerstvost a kvalita potravin, která svoji pozici mírně posílila. „Ve zkratce se dá tedy říct, že Češi jdou dnes při nákupu potravin a drogerie po kvalitním a čerstvém zboží a zároveň po značkovém zboží nabízeném za akční, nízkou cenu. A k tomu jim současná situace na českém maloobchodním trhu nabízí spoustu příležitostí,“ dodal Cabal.

Ve střední a jihovýchodní Evropě 70 procent lidí uvádí hypermarkety, supermarkety a diskontní prodejny jako hlavní nákupní místo, kde utratí nejvíce peněz za potraviny a drogerii. Největší oblibě se těší hypermarkety, které je hlavním nákupním místem pro 29 procent domácností. Následují diskonty, ve kterých nejčastěji kupuje 23 procent domácností. V supermarketech nejraději nakupuje 19 procent domácností.

Nejoblíbenějším maloobchodním řetězcem v zemích Visegrádu, tedy Polsku, Česku, Slovensku a Maďarsku, je polská síť diskontních prodejen Biedronka. Druhé místo připadlo společnosti Tesco a třetí řetězci Kaufland.

Autor: ČTK

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Seniorka. Ilustrační foto.
3 13

Bydlení, léky, jídlo. Pražští senioři jsou ohroženi chudobou

Ilustrační foto.
1 4

Balík vám nově vydají v balíkovně. Bez fronty i občanky

Potvrzeno. V Brně vyroste park pro společné fandění během zimních OH

/ANKETA/ Hokejové hřiště, curlingové dráhy či malý skokanský můstek. To a mnohem více nabídne nový olympijský park, který vznikne v Pavilonu Z v areálu brněnského výstaviště. V pátek to potvrdilo vedení Brna s Českým olympijským výborem. 

Jako v Izraeli. Mostecké děti se učí přežít teror

Připomíná to civilní obranu v Izraeli, kde je stav ohrožení součástí života. V Mostě je to zatím jen experiment, který má připravit děti na měnící se Evropu.

Dlouhé čekání na operace? Stovky Čechů míří za lékařem za hranice

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Část lidí nevěří českým lékařům, dalším se nechce čekat měsíce na operaci. Češi se stále častěji vydávají na plánované zákroky do zahraničí. Většina lidí si nemalé výdaje za léčbu musí hradit ze svého.

DOTYK.CZ

Před 69 lety hrozila atomová válka. Zažehnala ji chladná hlava a teplá zima

Winston Churchill chtěl na Sověty shodit atomovku, prezident Francie de Gaulle mu souhlasně přitakával. Americký prezident Harry Truman byl pro citlivější řešení, sovětskou blokádu Berlína započatou jen před pár hodinami, hodlal vyřešit leteckým mostem. Tenhle risk z odpoledne 23. června 1948 vyjde. A Sověti utrpí první poválečnou diplomatickou porážku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies