Z minulosti Čechům nejméně schází tradiční velké bankovní domy. Přes 50 procent respondentů uvedlo, že za typický relikt minulosti považují stání ve frontách a vyplňování dlouhých dokumentů, například v bankách.

Více než 57 procentům lidí chybí doba, kdy lidé nebyli tak zaneprázdnění a měli na sebe více času, až 79 procent Čechů by z 80. a 90. let chtělo zpět zejména větší míru solidarity mezi lidmi.

Průzkum také zjistil, že 40 procent Čechů otravuje zdlouhavá byrokracie a papírování na úřadech i v bankách. Obtěžuje je také nesrozumitelný jazyk, kterým s nimi tyto instituce hovoří. Takové chování dnes lidé považují za relikt minulosti.

Většina Čechů si myslí, že banky by měly svým klientům poskytovat některé služby zcela zadarmo. Celkem 73 procent dotázaných uvedlo, že by neměly vybírat poplatky za všechny nabízené služby, některé by měly být zdarma. Lidé by také od bank uvítali rychlejší vyřizování jejich požadavků, nejlépe online.