VYBERTE SI REGION

Češi do životního pojištění vkládají 12 tisíc ročně, Japonci 55.600 korun

Praha - Česko výrazně zaostává v životním pojištění za vyspělým světem. Zatímco loni každý Němec vložil do životního pojištění v přepočtu 26.500 Kč, Američan 32.300 Kč a Japonec 55.600 Kč, více než tři čtvrtiny Čechů, kteří mají sjednané životní pojištění, se ročně nedostanou přes 12.000 Kč. Nejčastější částka je ještě asi o čtvrtinu nižší. Vyplývá to z demografické studie Allianz o životním pojištění, které slaví 250 let od svého vzniku.

5.11.2012 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

V Česku je podle statistik Allianz velmi často spjato životní pojištění s pořízením bydlení, tedy jako nezbytný doplněk hypotéky, naopak u Němců je to spíše výjimečné. Většina jejich životních pojištění je kapitálových, která mají generovat úspory. V USA jsou dvě třetiny všech životních pojištění určeny ke spoření na stáří.

Svět stárne

Statistiky Allianz ukazují, že svět globálně stárne. Zatímco v roce 1950 na jedno novorozeně připadli zhruba dva lidé starší 60 let, v roce 2050 to už bude skoro 16 lidí na každé nově narozené dítě. ČR na tom bude ještě hůř. Allianz odhaduje, že v roce 2050 bude v Česku na jednoho novorozence 32 lidí, kteří již oslavili šedesátku. Za necelých 40 let bude každý pátý člověk na Zemi starší 60, bude jich více než 1,5 miliardy.

Do pojištění vstupují obě pohlaví přibližně ve stejném věku. "Přestože se říká, že dívky ve věku teenagerů mentálně dozrávají dříve než chlapci, v otázce věku vstupu do životního pojištění se obě pohlaví vzácně kopírují," uvedl ředitel úseku životního pojištění Allianz pojišťovny Libor Novák. Podobně pro většinu věkových skupin je podíl žen a mužů sjednávajících si životní pojistku velmi podobný, v poměru 52 procent mužů a 48 procent žen.

Ve skladbě jednotlivých pojištění se ale projevují poměrně silné rozdíly v potřebách mužů a žen. Muži se více pojišťují produkty kryjícími riziko smrti a tarify, které jsou určeny ke krytí úvěrů či k zabezpečení v případě invalidity nebo dlouhodobé hospitalizace. Ženy naopak ve větší míře požadují ve svých pojištěních krytí rizik závažných onemocnění, jako je rakovina, infarkt či Alzheimerova choroba.

Ve všech produktech životního pojištění si muži sjednávají vyšší limity než ženy. "Tradičnost a konzervativnost české populace, kde je muž vnímaný jako živitel rodiny, se stále promítá i do životního pojištění, takže mužské pojistky jsou většinou uzavřené na výrazně vyšší sumy," upozornil Novák. Výška pojistného krytí pro některé druhy rizik je u mužů často až o čtvrtinu vyšší než u žen.

Autor: ČTK

5.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou přežilo nejméně osm lidí, z toho dvě děti

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médií narazili na osm přeživších včetně dvou dětí, všechny už se podařilo vyprostit. V hotelu bylo podle dostupných informací přes 30 osob.

VÍME PRVNÍ / AKTUALIZUJEME

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Ústí nad Labem – Speciální psovod z německého policejního ředitelství Zwickau přijel v pátek odpoledne do Ústí pátrat po ztracené školačce Michaele Patricii Muzikářové. Sedmiletá fenka Hipi má za sebou řadu úspěchů v kriminálních případech při pátrání po osobách v Polsku a v Německu.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies