VYBERTE SI REGION

Češi kvůli olympiádě a Euru nakupují více televizorů

Praha – Češi kvůli nadcházející olympiádě a již skončenému mistrovství Evropy ve fotbale i přes neustálou tendenci šetřit nakupovali a nakupují více televizorů. Často navíc dražší, s velkou úhlopříčkou. Vyplývá to z údajů neziskové organizace Asekol, založené výrobci elektroniky. Výsledky průzkumu potvrdily pravidelné nárůsty prodeje televizí v době velkých sportovních turnajů.

23.7.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

„Počty prodaných televizorů každoročně vyskočí hlavně ve čtvrtém kvartálu, zejména z důvodu vánočních svátků. Další výrazné nárůsty registrujeme v době olympiád a fotbalových mistrovství, tedy každé dva roky," uvedla manažerka komunikace firmy Asekol Hana Ansorgová.

Výrobci elektroniky zakládající kolektivní systém Asekol registrovali letos v červnu více než 80.000 prodaných televizorů. Za červen 2011 se prodalo 52.000 televizí.

Martin Matlocha z oddělení spotřební elektroniky firmy Electroworld, potvrdil, že významné události, které se nekonají každý rok, zvyšují prodeje o 30 až 50 procent. Ale i v době častějších turnajů, jako je například MS v hokeji, rostou prodeje až o deset procent. „Na tato období se proto předem chystáme. Konkrétně díky ME ve fotbale a nyní před olympiádou registrujeme nárůst o 33 procent," do­dal.

Zatímco prodeje CRT (klasických) televizorů v posledních letech klesly v podstatě na nulu, největší zájem je dlouhodobě o LCD televize. Právě v souvislosti se sportovními svátky mnoho lidí kupuje také plazmové televizory, které mají se sportem podvědomě spojené. Jejich prodeje přitom v posledních letech spíše klesají.

Nejen v souvislosti se sportovními turnaji roste také množství prodaných přístrojů s LED technologií s velkými úhlopříčkami nad 25 palců. Jejich prodeje vzrostly meziročně třikrát.

Co se starým televizorem?

Ansorgová upozornila na to, že staré televizory nepatří do směsného odpadu, ale k ekologické recyklaci. „Starý televizor je potřeba zavézt na sběrný dvůr, nebo je možné nechat jej přímo v prodejně při koupi nového spotřebiče. Při zajištění technologicky správné a ekologicky nezávadné recyklace lze opětovně využít až 80 procent každého televizoru," dodala.

Asekol je nezisková společnost, která od roku 2005 provozuje kolektivní systém zpětného odběru elektrozařízení. Na poli zpětného odběru televizorů má většinový podíl. Dále televizory vybírají například kolektivní systémy Rema, Retela nebo OFO – recycling.

Autor: ČTK

23.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.
1

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Poslední rozloučení s bývalým politickým vězněm a skautským činovníkem Jiřím Navrátilem proběhlo 22. ledna v Praze.
16

Skauti a přátelé se rozloučili s Jiřím Navrátilem

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies