Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi letos dárky nakupovali více na internetu

Praha – Stále více Čechů nakupuje vánoční dárky na internetu. Letos většinu dárků pro své blízké v internetových obchodech pořídila už více než čtvrtina českých uživatelů internetu, což je za poslední dva roky zhruba dvoutřetinový nárůst.

29.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: shutterstock.com

Naproti tomu do kamenných obchodů letos zamířila pro většinu dárků přibližně třetina Čechů. Vyplývá to z výzkumu, který provedl internetový srovnávač Heureka.cz a nákupní galerie Aukro.cz.

Slováci dávají přednost kamenným obchodům

„Obliba internetového nakupování v České republice roste každým rokem. Zatímco v roce 2008 koupilo většinu dárků na internetu přibližně 16 procent uživatelů, loni to bylo již 24 procent a letos dokonce téměř 28 procent,“ sdělil Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heureka.cz.

Naopak na Slovensku většinu vánočních dárků na internetu nakoupilo jen necelých 19 procent jeho uživatelů. Kamenným prodejnám dalo při nákupu většiny vánočních dárků přednost 42 procent Slováků. Ve srovnání s loňským rokem letos méně českých uživatelů nakupovalo vánoční dárky v internetových aukcích. „Koresponduje to s trendem letošního roku, kdy na Aukro.cz došlo k výraznému ústupu zájmu o aukce a růstu poptávky po nákupu i prodeji zboží za pevnou cenu,“ podotkl provozní ředitel nákupní galerie Aukro.cz David Vychytil, podle kterého před letošními vánočními svátky byl největší zájem o dámské oblečení a drobnou elektroniku.

Kolik se utratilo?

Podle výzkumu nakoupilo nejvíce Čechů i Slováků dárky až v prosinci, nejčastěji pro pět až devět osob. Necelá čtvrtina Čechů uvedla, že za vánoční dárky utratila částku od 3000 do 5000 korun, a třetina Čechů v rozmezí od 5000 až 10.000 korun. „V porovnání s předchozími roky lze sledovat jasný trend, kdy se lidé při nákupu přesunují na internet. Z nákupu přes internet již nemají obavy, roste důležitost recenzí a zkušeností uživatelů, podle kterých se zákazníci rozhodují,“ podotkl Hodboď.

Obliba internetových obchodů v Česku v posledních letech rychle roste. Celkové tržby tuzemských online prodejců za celý letošní rok podle odhadu portálu Srovname.cz stoupnou o víc než desetinu na rekordních 30 miliard korun. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku, oblečení, knihy či kosmetické výrobky. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Autor: ČTK

29.12.2010
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Karolína Plíšková na Roland Garros.
20

Soupeřky rozhodly: Plíšková bude jedničkou i při US Open

Martin Kratochvíl.
6

Týdenní zkrat: Pojistka na blbost

Bez elektřiny desítky hodin, stojí i některé vlaky. To je účet páteční bouřky

Řádění živlů z pátku na sobotu zaměstnalo v jižních Čechách spoustu lidí a mnohým zkomplikovalo život. Ještě v neděli večer zůstávaly bez elektřiny domácnosti nejen v okolí lipenské přehrady. 

Zakladatel Microsoftu objevil v Pacifiku americký křižník potopený před 72 lety

Těžký křižník USS Indianapolis pohřbily vlny Tichého oceánu v samém závěru druhé světové války. Osud bezmála 1200 mužů na palubě zpečetilo torpédo vystřelené z japonské ponorky na konci června 1945. Jeho příběh dnes díky týmu Paula Allena, spoluzakladatele Microsoftu, znovu ožívá.

Malého Péťu režisér objevil při americkém fotbalu v Českém Krumlově

/ROZHOVOR/ Režisér filmu Václav Marhoul, který před několika dny natáčel v Českém Krumlově další záběry do filmu Nabarvené ptáče, říká, že už je v Českém Krumlově pomalu jako doma.

Dítě vběhlo pod auto, poté následovala rvačka dospělých

K těžké dopravní nehodě došlo v sobotu kolem 18. hodiny v části obce Filipov na Čáslavsku. Čtyřleté dítě tam vběhlo pod kola projíždějícího osobního auta. Vrtulník letecké záchranné služby ho s vážným zraněním přepravil do pražské nemocnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení