VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi letos dárky nakupovali více na internetu

Praha – Stále více Čechů nakupuje vánoční dárky na internetu. Letos většinu dárků pro své blízké v internetových obchodech pořídila už více než čtvrtina českých uživatelů internetu, což je za poslední dva roky zhruba dvoutřetinový nárůst.

29.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: shutterstock.com

Naproti tomu do kamenných obchodů letos zamířila pro většinu dárků přibližně třetina Čechů. Vyplývá to z výzkumu, který provedl internetový srovnávač Heureka.cz a nákupní galerie Aukro.cz.

Slováci dávají přednost kamenným obchodům

„Obliba internetového nakupování v České republice roste každým rokem. Zatímco v roce 2008 koupilo většinu dárků na internetu přibližně 16 procent uživatelů, loni to bylo již 24 procent a letos dokonce téměř 28 procent,“ sdělil Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heureka.cz.

Naopak na Slovensku většinu vánočních dárků na internetu nakoupilo jen necelých 19 procent jeho uživatelů. Kamenným prodejnám dalo při nákupu většiny vánočních dárků přednost 42 procent Slováků. Ve srovnání s loňským rokem letos méně českých uživatelů nakupovalo vánoční dárky v internetových aukcích. „Koresponduje to s trendem letošního roku, kdy na Aukro.cz došlo k výraznému ústupu zájmu o aukce a růstu poptávky po nákupu i prodeji zboží za pevnou cenu,“ podotkl provozní ředitel nákupní galerie Aukro.cz David Vychytil, podle kterého před letošními vánočními svátky byl největší zájem o dámské oblečení a drobnou elektroniku.

Kolik se utratilo?

Podle výzkumu nakoupilo nejvíce Čechů i Slováků dárky až v prosinci, nejčastěji pro pět až devět osob. Necelá čtvrtina Čechů uvedla, že za vánoční dárky utratila částku od 3000 do 5000 korun, a třetina Čechů v rozmezí od 5000 až 10.000 korun. „V porovnání s předchozími roky lze sledovat jasný trend, kdy se lidé při nákupu přesunují na internet. Z nákupu přes internet již nemají obavy, roste důležitost recenzí a zkušeností uživatelů, podle kterých se zákazníci rozhodují,“ podotkl Hodboď.

Obliba internetových obchodů v Česku v posledních letech rychle roste. Celkové tržby tuzemských online prodejců za celý letošní rok podle odhadu portálu Srovname.cz stoupnou o víc než desetinu na rekordních 30 miliard korun. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku, oblečení, knihy či kosmetické výrobky. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Autor: ČTK

29.12.2010
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies