VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi letos dárky nakupovali více na internetu

Praha – Stále více Čechů nakupuje vánoční dárky na internetu. Letos většinu dárků pro své blízké v internetových obchodech pořídila už více než čtvrtina českých uživatelů internetu, což je za poslední dva roky zhruba dvoutřetinový nárůst.

29.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: shutterstock.com

Naproti tomu do kamenných obchodů letos zamířila pro většinu dárků přibližně třetina Čechů. Vyplývá to z výzkumu, který provedl internetový srovnávač Heureka.cz a nákupní galerie Aukro.cz.

Slováci dávají přednost kamenným obchodům

„Obliba internetového nakupování v České republice roste každým rokem. Zatímco v roce 2008 koupilo většinu dárků na internetu přibližně 16 procent uživatelů, loni to bylo již 24 procent a letos dokonce téměř 28 procent,“ sdělil Tomáš Hodboď ze srovnávače cen Heureka.cz.

Naopak na Slovensku většinu vánočních dárků na internetu nakoupilo jen necelých 19 procent jeho uživatelů. Kamenným prodejnám dalo při nákupu většiny vánočních dárků přednost 42 procent Slováků. Ve srovnání s loňským rokem letos méně českých uživatelů nakupovalo vánoční dárky v internetových aukcích. „Koresponduje to s trendem letošního roku, kdy na Aukro.cz došlo k výraznému ústupu zájmu o aukce a růstu poptávky po nákupu i prodeji zboží za pevnou cenu,“ podotkl provozní ředitel nákupní galerie Aukro.cz David Vychytil, podle kterého před letošními vánočními svátky byl největší zájem o dámské oblečení a drobnou elektroniku.

Kolik se utratilo?

Podle výzkumu nakoupilo nejvíce Čechů i Slováků dárky až v prosinci, nejčastěji pro pět až devět osob. Necelá čtvrtina Čechů uvedla, že za vánoční dárky utratila částku od 3000 do 5000 korun, a třetina Čechů v rozmezí od 5000 až 10.000 korun. „V porovnání s předchozími roky lze sledovat jasný trend, kdy se lidé při nákupu přesunují na internet. Z nákupu přes internet již nemají obavy, roste důležitost recenzí a zkušeností uživatelů, podle kterých se zákazníci rozhodují,“ podotkl Hodboď.

Obliba internetových obchodů v Česku v posledních letech rychle roste. Celkové tržby tuzemských online prodejců za celý letošní rok podle odhadu portálu Srovname.cz stoupnou o víc než desetinu na rekordních 30 miliard korun. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku, oblečení, knihy či kosmetické výrobky. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Autor: ČTK

29.12.2010
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a šéf ANO Andrej Babiš
DOTYK.CZ

"Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl," uslyšel Babiš na svém mítinku

Jaroslav Dvořák, známý pod přezdívkou Indián (vpravo).
5

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: „Viděl jsem, jak ho surově mlátí,“ tvrdí svědek

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Ukrajina hlásí kybernetický útok, hackeři napadli banky, úřady, firmy i poštu

Prvním, kdo ohlásil napadení svých počítačových systémů, byla Ukrajinská národní banka. Útok pak začaly hlásit další banky, státní úřady a soukromé i státní firmy. Za útokem stojí zatím „neznámý virus." Poradce ministra vnitra Anton Geraščenko uvedl, že podobné organizované systémy používají ruské zpravodajské služby. Útok zasáhl i další firmy napříč Evropou.

Konec sporné výstavy? Radnice má „v rukávu" právní posudek

Spor o expozici Body The Exhibition vystavující mrtvá těla spěje k rozuzlení. Vedení Prahy 7 získalo právní analýzu, která by mohla přesvědčit policii o nevhodnosti výstavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies