VYBERTE SI REGION

Češi loni napsali na webu miliony recenzí zboží i e-shopů

Praha – Čeští zákazníci internetových obchodů loni napsali miliony recenzí a hodnocení zboží i e-shopů. Lidé se o své zkušenosti se zakoupenými produkty či e-shopy rádi na internetu dělí, a počet sepsaných hodnocení se tak každý rok zvyšuje. Roste i význam těchto recenzí při nákupním rozhodování spotřebitelů, vyplývá z ankety mezi obchodníky a srovnávači cen.

27.1.2016 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: čtk

Na srovnávači cen Heureka.cz tuzemští zákazníci loni napsali 4,5 milionu recenzí e-shopů, z toho bylo 3,5 procenta negativních. „Nejvíce hodnotí zákazníci nákupy již tradičně před Vánoci, nejméně pak během letních měsíců," uvedl ředitel zákaznického centra Heureky Jan Kriegel. Podle údajů Heureky přiznává vliv recenzí na rozhodnutí o nákupu více než 80 procent internetových uživatelů. Na základě recenzí je každý rok vybírán vítěz soutěže ShopRoku.

Z dat srovnávače cen Zboží.cz vyplývá, že zákazníci mnohem častěji recenzují e-shopy než konkrétní produkty. „Poměr pozitivních i negativních recenzí je u e-shopů vyvážený. I největší obchody se potýkají s negativními ohlasy a nejlepší hodnocení se nevyhýbá ani menším, specializovaným obchodům, například e-shopům zaměřeným na domácí mazlíčky," uvedla produktová manažerka Zboží.cz Blanka Kunčarová.

Zákazníci e-shopu Alza.cz loni hodnotili výrobky v téměř půl milionu recenzí. To představuje 40 procentní nárůst oproti roku 2014. „V drtivé většině případů šlo o pozitivní hodnocení. Počet případů, ve kterých zákazníci hodnotili výrobek negativně, se pohybuje do deseti procent. Jedná se především o levnější výrobky, kdy spolehlivost výrobku odpovídala jeho nízké ceně," uvedla mluvčí Šárka Jakoubková.

Význam recenzí

Z nedávného průzkumu Zboží.cz vyplynulo, že recenze nejvíc ovlivňují nákupy v kategoriích elektroniky, telefonů a navigace, domácích spotřebičů a v neposlední řadě i počítačů. Naopak nejmenší důležitost lidé recenzím přisuzují v kategoriích kosmetiky, oblečení a móda či auto moto. I zde se o recenze ale zajímají více než dvě třetiny nakupujících.

Význam recenzí při rozhodování o nákupu podle marketingového ředitele Parfums.cz Radka Ondrášíka roste. „Velmi záleží na typu produktu. U funkčních kosmetických produktů mají takové recenze poměrně zásadní význam, protože tyto produkty řeší problémy spotřebitelů a informace od jiných zákazníků jsou určitě velmi důležité," uvedl Ondrášík.

Procházení uživatelských hodnocení a recenzí je dnes nedílnou součástí nákupního procesu celé řady uživatelů, a to zejména při výběru počítačů a jiné elektroniky. „V praxi to mnohdy vypadá tak, že zákazník přibližně ví, jaký produkt chce, a na základě uživatelských recenzí a hodnocení pak ve zvolené kategorii a cenové hladině hledá nejvhodnější model," uvedl mluvčí e-shopu s elektronikou CZC.cz Martin Rippl.

Recenze ovlivňují nejen zákazníky, ale i obchody. „Jakmile se u některého produktu objeví velmi negativní a opakovaně negativní hodnocení, dále jej nenakupujeme, a zařadíme do nabídky například alternativní zboží, které vykazuje lepší vlastnosti," uvedl mluvčí prodejen Euronics Marek Ingr.

Autor: ČTK

27.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Prezident Zeman vyzval ke zrušení ruských sankcí. Přidal se i šéf Senátu Štěch

České zemědělce i další výrobce, například jihočeský Kovosvit, poškozují ekonomické sankce proti Rusku. Proto by se měly zrušit. Tuto pozici zaujímá prezident Miloš Zeman již od počátku jejich uvalení.

Maďarsko nabízí Srbsku policisty k ochraně hranic před migranty

Hajdukovo (Srbsko) - Maďarsko nabízí Srbsku své policisty, aby pomohli střežit srbské hranice s Makedonií a Bulharskem před migranty, kteří směřují do západní Evropy. Informoval o tom maďarský ministr vnitra Sándor Pintér, který se ve vesnici Hajdukovo u maďarských hranic setkal se srbským resortním kolegou Nebojšou Stefanovičem.

Vánoční trhy možná bez kluziště, vadí ministerstvu

Olomouc /ANKETA/ – Vánoční trhy v Olomouci letos možná budou bez oblíbeného kluziště. Památkářům ministerstva kultury se nelíbilo, že plocha stojí příliš blízko barokní Jupiterovy kašny. Radní zimní atrakci ve městě chtějí a s provozovateli už jednali o jejím zmenšení nebo natočení. Poslední slovo ale budou mít úředníci magistrátu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies