Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi na Štědrý den víc volali, než posílali zprávy

Praha - Češi si letos na Štědrý den rozeslali do mobilních telefonů celkem 68,6 milionu textových zpráv, kterých bylo zhruba o pět milionů méně než loni. Lidé si naopak více telefonovali a někteří operátoři na Štědrý den zaznamenali také vyšší počet multimediálních zpráv i čilejší datový provoz.

25.12.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Luboš Hájek

To dávají do souvislosti s rostoucí oblibou chytrých mobilních telefonů. Údaje v neděli poskytli tři největší tuzemští telefonní operátoři.

T-Mobile

„Lidé i nadále pro vánoční přání nejčastěji volí textovou zprávu, nicméně letos jich SMS centrum zpracovalo ´pouze´ 27,3 milionu, což představuje meziroční pokles téměř o osm procent. Výrazně ovšem vzrostl počet MMS zpráv a MMS centrum jich přijalo 277.430, tedy o více než 18 procent více než loni,“ sdělila mluvčí T-Mobile Czech Republic Martina Kemrová, podle které počet hovorů se v případě tohoto operátora zvýšil o jedno procento na 16,7 milionu.

Telefónica

„Počty odeslaných SMS i MMS se od loňska snížily, naopak počet uskutečněných volání se znatelně zvýšil. Pro vánoční SMS a MMS přání využili zákazníci hlavně dobu těšně po vánočním obědě,“ uvedla Lucie Policarová z firmy Telefónica Czech Republic. Její zákazníci na Štědrý den odeslali více než 24,2 milionu SMS zpráv, přičemž ve špičce mezi 12. a 13. hodinou bylo odbaveno přes 2,1 milionu SMS zpráv. Multimediálních zpráv Telefónika na Štědrý den evidovala 221.801. Objem hlasového provozu se ve srovnání s loňským rokem zvýšil o více než 1,3 milionu hovorů. „Celkem bylo zaznamenáno přes 18,7 milionu hovorů,“ dodala Policarová.

Vodafone

Podle Alžběty Houzarové ze společnosti Vodafone se letos na Štědrý den potvrdila rostoucí obliba chytrých mobilních telefonů a mobilních aplikací. „Lidé o letošním Štědrém dnu přenesli prostřednictvím internetu v mobilu o 130 procent více dat než loni,“ uvedla. Hovorů společnost Vodafone na Štědrý den zaznamenala téměř 7,9 milionu, což je o 2,4 procenta více než loni. Počet SMS naopak klesl o osm procent na 17 milionů. „O letošních Vánocích si lidé v naší síti poslali celkem 130.982 MMS, což je o dvě procenta více než loni,“ dodala Houzarová.

Největší hlasový provoz se letos na Štědrý den podle Kemrové mírně posunul směrem k ránu. „Zákazníci byli nejaktivnější mezi 10. a 11. hodinou. Zvýšený provoz byl také mezi 19. a 21. hodinou, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky,“ uvedla Kemrová.

Počet zaslaných SMS zpráv klesl už loni na Štědrý den, kdy operátoři evidovali také méně multimediálních zpráv. Počet hovorů se naopak zvýšil.

Autor: ČTK

25.12.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Otec a syn Bushovi
1 16

Rodina Bushů se připojila ke kritikům Trumpa. Jeho poradní tým se rozpadl

Lázně Bohdaneč. Fontána na Masarykově náměstí.
8

Lázně hlásí plno. Po letech škrtů se pustily i do oprav

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

Podvodníci zaplavují sociální sítě. Chtějí získat peníze skrze falešné profily

Neposílejte nikomu svoje číslo, policie varuje před podvodníky, kteří vytvářejí falešné profily na Facebooku a chtějí získat peníze. Méně pozorné uživatele dokáží připravit o tisíce korun. Snaží se získat ověřovací SMS pro internetové mobilní platby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení