VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi na Štědrý den víc volali, než posílali zprávy

Praha - Češi si letos na Štědrý den rozeslali do mobilních telefonů celkem 68,6 milionu textových zpráv, kterých bylo zhruba o pět milionů méně než loni. Lidé si naopak více telefonovali a někteří operátoři na Štědrý den zaznamenali také vyšší počet multimediálních zpráv i čilejší datový provoz.

25.12.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Luboš Hájek

To dávají do souvislosti s rostoucí oblibou chytrých mobilních telefonů. Údaje v neděli poskytli tři největší tuzemští telefonní operátoři.

T-Mobile

„Lidé i nadále pro vánoční přání nejčastěji volí textovou zprávu, nicméně letos jich SMS centrum zpracovalo ´pouze´ 27,3 milionu, což představuje meziroční pokles téměř o osm procent. Výrazně ovšem vzrostl počet MMS zpráv a MMS centrum jich přijalo 277.430, tedy o více než 18 procent více než loni,“ sdělila mluvčí T-Mobile Czech Republic Martina Kemrová, podle které počet hovorů se v případě tohoto operátora zvýšil o jedno procento na 16,7 milionu.

Telefónica

„Počty odeslaných SMS i MMS se od loňska snížily, naopak počet uskutečněných volání se znatelně zvýšil. Pro vánoční SMS a MMS přání využili zákazníci hlavně dobu těšně po vánočním obědě,“ uvedla Lucie Policarová z firmy Telefónica Czech Republic. Její zákazníci na Štědrý den odeslali více než 24,2 milionu SMS zpráv, přičemž ve špičce mezi 12. a 13. hodinou bylo odbaveno přes 2,1 milionu SMS zpráv. Multimediálních zpráv Telefónika na Štědrý den evidovala 221.801. Objem hlasového provozu se ve srovnání s loňským rokem zvýšil o více než 1,3 milionu hovorů. „Celkem bylo zaznamenáno přes 18,7 milionu hovorů,“ dodala Policarová.

Vodafone

Podle Alžběty Houzarové ze společnosti Vodafone se letos na Štědrý den potvrdila rostoucí obliba chytrých mobilních telefonů a mobilních aplikací. „Lidé o letošním Štědrém dnu přenesli prostřednictvím internetu v mobilu o 130 procent více dat než loni,“ uvedla. Hovorů společnost Vodafone na Štědrý den zaznamenala téměř 7,9 milionu, což je o 2,4 procenta více než loni. Počet SMS naopak klesl o osm procent na 17 milionů. „O letošních Vánocích si lidé v naší síti poslali celkem 130.982 MMS, což je o dvě procenta více než loni,“ dodala Houzarová.

Největší hlasový provoz se letos na Štědrý den podle Kemrové mírně posunul směrem k ránu. „Zákazníci byli nejaktivnější mezi 10. a 11. hodinou. Zvýšený provoz byl také mezi 19. a 21. hodinou, kdy si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky,“ uvedla Kemrová.

Počet zaslaných SMS zpráv klesl už loni na Štědrý den, kdy operátoři evidovali také méně multimediálních zpráv. Počet hovorů se naopak zvýšil.

Autor: ČTK

25.12.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
1 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies