VYBERTE SI REGION

Češi nakoupili na internetu textil na 2,5 miliardy

Praha - Nakupování přes internet se těší velké oblibě. V Česku funguje zhruba 2300 až 2600 internetových obchodů, které mají v nabídce oblečení a módní doplňky.

21.9.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Šimánek Vít

Prodej textilu a módních doplňků prostřednictvím internetu rychle roste a loni Češi v internetových obchodech za textilní výrobky utratili až 2,5 miliardy korun. Celkové tržby všech tuzemských e-shopů loni činily 33 miliard korun. Na konferenci e-FASHION to dnes řekla Izabela Urbanová ze společnosti Gemius, podle které by se tržby internetových obchodů za textil měly letos zvýšit o deset až 20 procent.

Loňské odhadované útraty za textil v internetových obchodech se podle Urbanové pohybují od 1,5 miliardy korun do 2,5 miliardy Kč. Nejvíce Češi na internetu nakupují sportovní oblečení, na které loni připadl obrat v hodnotě 400 milionů korun až 600 milionů korun. Stejné tržby vykázaly internetové obchody u textilu.

V kategorii povlečení a bytového textilu loňské útraty na internetu činily od 100 milionů korun do 200 milionů korun a u erotického prádla od 100 milionů korun do 150 milionů korun. Lidé také nakoupili módní doplňky v hodnotě několika desítek milionů korun.

Oblečení a šperky jsou na tuzemském internetu třetí nejčastěji nakupovanou kategorií. První místo patří spotřební elektronice a domácím spotřebičům, druhé knihám, hudbě a filmům.

Přes 2 tisíce internetových obchodů

V Česku podle Urbanové funguje zhruba 2300 až 2600 internetových obchodů, které mají v nabídce oblečení a módní doplňky. Jejich tržní podíl se pohybuje od deseti do 15 procent. Textil prodávají velké internetové nákupní galerie, jako jsou Mall.cz či Kasa.cz, zásilkové obchody, internetové ochody specializované na určitý druh textilu, e-shopy sportovních značek či slevové portály.

"Zajímavé je, že největší obchody mající pobočky v Česku, jako jsou například společnosti Zara, C&A či H&M, on-line zatím neprodávají," podotkla Urbanová.

Počet internetových obchodů s textilem by se měl dál zvyšovat. Silní hráči budou upevňovat pozice a menší prodejci, kteří se spokojí s malým ziskem, si je udrží. "Očekáváme další růst zájmu o zahraniční e-shopy, protože český zákazník se nebojí nakupovat v zahraničí," řekla Urbanová.

Tuzemské internetové obchody loni podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci celkově utržily rekordních 33 miliard korun. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena než v kamenných prodejnách, ale také pohodlí a úspora času.

Autor: ČTK

21.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Starosta Příbrami: Krampuslauf? Žádná akce nevyvolala tolik diskuzí

Příbram - Žádná společenská akce v historii Příbrami nevyvolala tolik diskuzí, a to před jejím konáním, i po jejím skončení. Ať už si lidé o ní myslí cokoli, byla bezesporu vyvrcholením letošních oslav 800. výročí založení města. Jaké je ohlédnutí starosty Příbrami Jindřicha Vařeky po Krampuslaufu?

Michaláková využívala média na úkor dětí, uvedl soud v usnesení

Praha - Medializace případu a neschopnost postarat se o děti, které si navíc u pěstounů zvykly. Tyto argumenty zopakoval Krajský soud v Oslo v usnesení, v němž se odmítl zabývat odvoláním Evy Michalákové. Česká matka se bránila proti tomu, že ztrácí rodičovská práva na oba syny. Uvedl to zpravodajský web Českého rozhlasu, jehož redakce má sedmistránkového usnesení k dispozici.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies