VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi nejsou příliš důvěřiví

ČR - Více než třetina lidí charakterizuje poradenské společnosti jako pochybné. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který letos v létě uskutečnila agentura SANEP mezi skoro čtyřmi tisícovkami respondentů ve věku 25 až 55 let.

19.9.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Služeb finančního poradce využívá podle průzkumu jen málo přes 40 procent lidí. Jako hlavní důvod, proč se neradí, respondenti nejčastěji uváděli, že nevědí, jaké společnosti mohou důvěřovat (téměř třetina).

Víc než pětina respondentů navíc finančním poradcům nevěří a myslí si, že jim jde jen o peníze. Další vyslovili pochybnosti o kvalifikaci poradců.

Rady zdarma

Za služby finančních poradců Češi nechtějí platit. Více než čtvrtina dotázaných uvedla, že jim investice do rady finančního poradce nepřipadá efektivní.

Téměř třetina oslovených raději požádá o radu pracovníky specializovaných institucí, tedy bank, spořitelen či realitních kanceláří. Z toho podle průzkumu vyplývá, že důvěra v prodejce finančních produktů je větší než důvěra v odborné poradce. „Hlavní problém vidím v tom, že nyní se role takzvaných finančních poradců čím dál víc přibližuje roli prodejců konkrétních produktů. Dnes ve většině společností poradci neposkytují objektivní rady a neřídí se potřebami klienta. Řídí se spíše výší provizí. Dokud se systém nezmění, důvěra lidí v tento obor nemůže vzrůst,“ komentoval výsledky průzkumu výkonný ředitel poradenské společnosti Stone & Belter Mojmír Urbánek.

Osobní přístup

Češi nejvíc oceňují na službách poradenské společnosti osobní přístup ke klientům. Uvedlo to více než 43 procent respondentů. Další vlastnost, kterou dotázaní na poradenských firmách oceňují, je odbornost poradců, jež firma zaměstnává, a jejich prestiž v oboru. Toto kritérium uvedlo více než 12 procent dotázaných.

Na otázku, v jaké oblasti by nejvíce uvítali radu odborníka, třetina lidí odpovídala, že nedává přednost žádné oblasti, ale měla by zájem o správu komplexního portfolia (tedy nejen financí, ale i investic, realit a daní).

Srpnového průzkumu agentury SANEP pro finančně poradenskou společnost Stone & Belter se ve čtyřech největších městech České republiky zúčastnilo 3879 středoškolsky či vysokoškolsky vzdělaných lidí s příjmem přesahujícím 20 tisíc Kč ve věku od 25 do 55 let.

19.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Nový ukrajinský velvyslanec v České republice Jevhen Perebyjnis poskytl 21. dubna v Praze rozhovor Deníku.
EXKLUZIVNĚ
14

Velvyslanec Jevhen Perebyjnis: I my Ukrajinci máme svého Jana Palacha

Francouzské prezidentské volby jsou také soubojem o nerozhodnuté.
5

Volby ve Francii: Macron versus Le Penová. Víte, kdo jim fandí?

Trump úspěšně útočí. Soud pozastavil platnost Obamovy čistší energetiky

Americký odvolací soud definitivně vyhověl požadavku prezidenta Donalda Trumpa, aby byla pozastavena platnost Obamových regulací emisí oxidu uhličitého v tepelných elektrárnách nebo omezení těžby černého uhlí.

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

Rodina školáka chce veřejnou omluvu. Případ řeší policie, na kterou se obrátil pedagog, jenž se bojí vydírání ze strany příbuzných školáka.

AKTUALIZOVÁNO

Tým kampaně Emmanuela Macrona vykázal ze svých akcí ruská média

Rusko obvinilo francouzského prezidentského kandidáta Emmanuela Macrona z diskriminace poté, co jeho volební štáb zakázal přístup na své akce agentuře Sputnik a televizní stanici Russia Today.

Čeští opraváři zemědělských strojů pojedou na dva roky se Zetorem do Zambie

/VIDEO/ Zambie je novou zemí na africkém kontinentu, kamspolečnost Zetor Tractors bude dovážet své stroje. Značka Zetor nově navázala spolupráci s partnerem Agriserve Agro. K symbolickému stvrzení spolupráce došlo na veletrhu Agritech EXPO 2017 konaném koncem dubna v zambijské Chisambě, kde byly předány první stroje novým majitelům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies