VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi nejsou příliš důvěřiví

ČR - Více než třetina lidí charakterizuje poradenské společnosti jako pochybné. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který letos v létě uskutečnila agentura SANEP mezi skoro čtyřmi tisícovkami respondentů ve věku 25 až 55 let.

19.9.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Služeb finančního poradce využívá podle průzkumu jen málo přes 40 procent lidí. Jako hlavní důvod, proč se neradí, respondenti nejčastěji uváděli, že nevědí, jaké společnosti mohou důvěřovat (téměř třetina).

Víc než pětina respondentů navíc finančním poradcům nevěří a myslí si, že jim jde jen o peníze. Další vyslovili pochybnosti o kvalifikaci poradců.

Rady zdarma

Za služby finančních poradců Češi nechtějí platit. Více než čtvrtina dotázaných uvedla, že jim investice do rady finančního poradce nepřipadá efektivní.

Téměř třetina oslovených raději požádá o radu pracovníky specializovaných institucí, tedy bank, spořitelen či realitních kanceláří. Z toho podle průzkumu vyplývá, že důvěra v prodejce finančních produktů je větší než důvěra v odborné poradce. „Hlavní problém vidím v tom, že nyní se role takzvaných finančních poradců čím dál víc přibližuje roli prodejců konkrétních produktů. Dnes ve většině společností poradci neposkytují objektivní rady a neřídí se potřebami klienta. Řídí se spíše výší provizí. Dokud se systém nezmění, důvěra lidí v tento obor nemůže vzrůst,“ komentoval výsledky průzkumu výkonný ředitel poradenské společnosti Stone & Belter Mojmír Urbánek.

Osobní přístup

Češi nejvíc oceňují na službách poradenské společnosti osobní přístup ke klientům. Uvedlo to více než 43 procent respondentů. Další vlastnost, kterou dotázaní na poradenských firmách oceňují, je odbornost poradců, jež firma zaměstnává, a jejich prestiž v oboru. Toto kritérium uvedlo více než 12 procent dotázaných.

Na otázku, v jaké oblasti by nejvíce uvítali radu odborníka, třetina lidí odpovídala, že nedává přednost žádné oblasti, ale měla by zájem o správu komplexního portfolia (tedy nejen financí, ale i investic, realit a daní).

Srpnového průzkumu agentury SANEP pro finančně poradenskou společnost Stone & Belter se ve čtyřech největších městech České republiky zúčastnilo 3879 středoškolsky či vysokoškolsky vzdělaných lidí s příjmem přesahujícím 20 tisíc Kč ve věku od 25 do 55 let.

19.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Monalisa Perezová a Pedro Ruiz.
8

Žena střelila přítele do hrudi. Pár chtěl zvýšit sledovanost svého blogu

Bývalá jihokorejská prezidentka Pak Kun-hje.
7 11

KLDR nařídila popravit někdejší jihokorejskou prezidentku

Římu došla trpělivost, za koupání ve fontáně pokuta až 12 tisíc. A v Česku?

/VIDEO/ Léto je v plném proudu. Lidé se chystají na dovolené a i počasí napříč Evropou výletníkům přeje. V Paříži dokonce kvůli tropickým teplotám vyhlásili nouzový stav. Turisté tak při vysokých teplotách hledají útočiště především v útrobách památek či u fontán. Jenže takové osvěžení může nakonec přijít pěkně draho.

Tour de France ohlídají elitní střelci protiteroristického oddílu

Mezi 23 tisícovkami policistů, kteří jsou letos přiděleni k ochraně pelotonu a diváků slavného cyklistického závodu Tour de France, budou i elitní muži z protiteroristického oddílu. Oznámil to francouzský ministr vnitra.

Bývalý šéf Škody Auto Kulhánek oznámil kandidaturu na prezidenta

Bývalý šéf mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Vratislav Kulhánek dnes oficiálně ohlásil kandidaturu na prezidenta. Bude kandidátem nedávno obnovené Občanské demokratické aliance.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies