VYBERTE SI REGION

Češi nejsou příliš důvěřiví

ČR - Více než třetina lidí charakterizuje poradenské společnosti jako pochybné. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který letos v létě uskutečnila agentura SANEP mezi skoro čtyřmi tisícovkami respondentů ve věku 25 až 55 let.

19.9.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Služeb finančního poradce využívá podle průzkumu jen málo přes 40 procent lidí. Jako hlavní důvod, proč se neradí, respondenti nejčastěji uváděli, že nevědí, jaké společnosti mohou důvěřovat (téměř třetina).

Víc než pětina respondentů navíc finančním poradcům nevěří a myslí si, že jim jde jen o peníze. Další vyslovili pochybnosti o kvalifikaci poradců.

Rady zdarma

Za služby finančních poradců Češi nechtějí platit. Více než čtvrtina dotázaných uvedla, že jim investice do rady finančního poradce nepřipadá efektivní.

Téměř třetina oslovených raději požádá o radu pracovníky specializovaných institucí, tedy bank, spořitelen či realitních kanceláří. Z toho podle průzkumu vyplývá, že důvěra v prodejce finančních produktů je větší než důvěra v odborné poradce. „Hlavní problém vidím v tom, že nyní se role takzvaných finančních poradců čím dál víc přibližuje roli prodejců konkrétních produktů. Dnes ve většině společností poradci neposkytují objektivní rady a neřídí se potřebami klienta. Řídí se spíše výší provizí. Dokud se systém nezmění, důvěra lidí v tento obor nemůže vzrůst,“ komentoval výsledky průzkumu výkonný ředitel poradenské společnosti Stone & Belter Mojmír Urbánek.

Osobní přístup

Češi nejvíc oceňují na službách poradenské společnosti osobní přístup ke klientům. Uvedlo to více než 43 procent respondentů. Další vlastnost, kterou dotázaní na poradenských firmách oceňují, je odbornost poradců, jež firma zaměstnává, a jejich prestiž v oboru. Toto kritérium uvedlo více než 12 procent dotázaných.

Na otázku, v jaké oblasti by nejvíce uvítali radu odborníka, třetina lidí odpovídala, že nedává přednost žádné oblasti, ale měla by zájem o správu komplexního portfolia (tedy nejen financí, ale i investic, realit a daní).

Srpnového průzkumu agentury SANEP pro finančně poradenskou společnost Stone & Belter se ve čtyřech největších městech České republiky zúčastnilo 3879 středoškolsky či vysokoškolsky vzdělaných lidí s příjmem přesahujícím 20 tisíc Kč ve věku od 25 do 55 let.

19.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Banka UBS v Curychu. Ilustrační foto.

Kde nejlépe platí cizincům? Ve Švýcarsku. V Česku nemají smysl pro humor

Michal Pavlata.
5

Zemřel herec, dabér a publicista Michal Pavlata

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

AKTUALIZOVÁNO

Washington na manifestaci za práva žen přilákal přes půl milionu lidí

Masovou účast dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA doprovázela manifestace za práva žen, jejíž součástí byl i pochod k Bílému domu. Demonstrace, která sice nebyla ohlášena jako akce proti Trumpovi, se mezitím v protest proti novému prezidentovi jasně přeměnila. Organizátoři očekávali až čtvrt milionu lidí, ale úřady, které byly původně v odhadech střízlivější, nyní hovoří až o 500.000 účastnících. Spekuluje se, že dnešní shromáždění se vyrovnalo páteční inauguraci prezidenta Donalda Trumpa. Podobné manifestace s přece jen menší účastí se konaly i v dalších městech USA, ale i světa včetně Prahy.

Konec twitteru na vnitru. Zaměstnanci retweetnuli nelichotivé foto z inaugurace

Americké ministerstvo vnitra dostalo pokyn uzavřít všechny své twitterové účty poté, co na jednom z nich jeho zaměstnanci retweetnuli nelichotivé porovnání fotek z inaugurace exprezidenta Baracka Obamy a nynějšího šéfa Bílého domu Donalda Trumpa. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies