VYBERTE SI REGION

Češi stále častěji sdílí v recenzích zkušenosti s e-shopy

Praha – Zákazníci internetových obchodů stále častěji píšou recenze na e-shopy a hodnotí zakoupené zboží. Podle údajů srovnávače cen Heureka.cz je ohodnocen již téměř každý třetí nákup. Jen za letošní půlrok nakupující na tomto portálu udělili přes dva miliony hodnocení a recenzí.

14.8.2014 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Mikulenka

Češi se tak naučili recenze nejen číst, ale sami aktivně e-shopy hodnotí. „Průměrný měsíční počet hodnocení nákupů vzrostl meziročně zhruba o čtvrtinu, od roku 2012 se tento počet udělených recenzí nebo hodnocení nákupů téměř ztrojnásobil," uvedl ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman. Měsíčně na tomto portálu napíšou zákazníci průměrně 350.000 hodnocení nebo recenzí e-shopů. Podle Bravermana kupující staví při výběru e-shopu hodnocení a recenze ostatních téměř na stejnou úroveň jako cenu.

Podle statistik srovnávače Zboží.cz si recenze samotných e-shopů a zkušenost jiných zákazníků právě s daným e-shopem před nákupem ověřuje až 90 procent on-line nakupujících. „Lidé začínají být při nákupu na internetu obezřetnější. Začínají si totiž právě díky recenzím e-shopů ověřovat, jak spolehlivé jsou jednotlivé e-shopy. Obzvláště pak ty, které nabízejí zboží za výrazně nižší cenu, než je obvyklé u dalších obchodů," dodala mluvčí Zboží.cz Irena Zatloukalová.

Hodnocení zboží

Kromě hodnocení samotných e-shopů píšou lidé častěji recenze i na zakoupené zboží. V e-shopu Kasa.cz nejčastěji zákazníci hodnotí televize, pračky, chladničky, mobily a notebooky. Stále více se ale v poslední době objevují recenze i na spotřební zboží mimo elektro.

„Zákazníci nyní hodnotí zboží ve větší míře než například před pěti lety a rádi vyjadřují i pochvalné hodnocení. Zákaznická zkušenost je dnes trend, doporučení od jiných zákazníků či přátel se stává stále důležitějším důvodem pro výběr konkrétního zboží," uvedla ředitelka Kasa.cz Andrea Čižmářová.

V internetovém obchodu Mall.cz nakoupené zboží ohodnotí zhruba deset procent zákazníků. „Pozitivní hodnocení fungují jako jazýček na vahách a je to logické – když zákazník vidí, že daný produkt vlastní stovky spokojených majitelů, je velmi pravděpodobné, že půjde o dobré nákupní rozhodnutí," dodala mluvčí Mall.cz Michala Gregorová.

Počet hodnocení e-shopů se zvyšuje s vrcholem sezony, kterým jsou každoročně vánoční nákupy. Loni v prosinci uživatelé napsali přes 600.000 hodnocení. „Protože občas dochází k udělování falešných nebo nepravých recenzí, jsou všechny recenze na Heurece kontrolovány čtyřmi různými mechanismy, aby se včas odstranily ty závadné nebo podvodné," dodal Braverman.

Autor: ČTK

14.8.2014 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies