Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi utratili před Vánocemi na slevových serverech 1,2 miliardy korun

Praha - Češi utratili před Vánocemi na slevových serverech 1,2 miliardy korun, meziročně o pětinu více. Nejvíce peněz slevové servery utržily z prodeje pobytů, velký zájem byl také o zboží a zážitkové poukazy. Vyplývá to z dat vyhledávače slev Skrz.cz.

29.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Sobecký

"Jen v prosinci se prodaly vouchery za téměř 500 milionů korun," uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik. Předvánoční období je tradičně pro slevové portály nejdůležitějším obdobím roku.

Nejvíce peněz nechali Češi před Vánocemi na slevových serverech za pobyty a cestování, které tvořily více než polovinu veškerých tržeb. Kromě nich vzrostla před Vánocemi poptávka po zážitkových poukazech.

"U nákupu vánočních dárků šlo hlavně o zážitky, např. letecký simulátor, masáže, gurmánské zážitky nebo wellness pobyty a módní doplňky - hodinky, šály a doplňky, u kterých není nutné řešit velikost," uvedl ředitel Slevomatu Peter Irikovský. Slevomat navýšil předvánoční obrat meziročně o 50 procent.

Obrat slevového portálu Pepa.cz před Vánocemi vzrostl meziročně o 70 procent. "Hlavním segmentem prodeje bylo, stejně jako předešlá léta, cestování. V rámci zbožové kategorie byla největší poptávka po kosmetických přístrojích, fotoproduktech a dekorativních doplňcích do domácnosti," dodal obchodní ředitel serveru Levon Ter-Ghazaryan.

Na slevovém serveru Zapakatel.cz byl před svátky největší zájem o levnou elektroniku typu tabletů a smartphonů. "Tyto kategorie považujeme i za 'skokany roku'," uvedl mluvčí Ondřej Duffek.

Trvající nárůst zájmu o zboží v čele s módou potvrdily i letošní Vánoce. Z hlediska počtu objednávek tvoří zboží a móda dohromady již více než 60 procent celkové poptávky. Jedním z vánočních bestsellerů se na slevových serverech staly designové samolepky na zeď. "Obecně u nás zákazníci hledali především inspiraci a různé vychytávky. Potvrdila se naše očekávání výrazně vyššího zájmu o zboží v čele s kreativními doplňky do domácnosti," uvedl Tomáš Bátrla z Vykupto.cz.

Průměrná cena jedné objednávky se v předvánočním období pohybovala okolo 650 korun. Lidé nakupují před Vánocemi na slevových serverech více voucherů, ale jejich průměrná cena je lehce nižší, než je tomu během roku, kdy se pohybuje okolo 800 korun.

Předvánoční období je pro slevové portály třetinovým zdrojem celoročních příjmů. Nejúspěšnějším dnem byla podle portálu TopSleva.cz bronzová neděle. Řada lidí nechala vánoční dárky na poslední chvíli, na Štědrý den se přes tento portál ještě prodalo zboží za desítky tisíc korun.

Autor: ČTK

29.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení