VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi v posledním roce utratili za cidery 129 milionů korun

Praha – Za poslední rok se v tuzemsku prodalo 1,9 milionu litrů zkvašeného jablečného moštu, tzv. cideru, a Češi za něj utratili 129 milionů korun. V květnu tak meziroční nárůst spotřeby činil 376 procent. Vyplývá to z aktuálních dat společnosti Nielsen, která se na maloobchodní měření specializuje.

15.7.2015 2
SDÍLEJ:

Cider Somersby je značkou dánského koncernu Carlsberg, kterou do České republiky od roku 2012 dováží výhradně Budějovický Budvar.Foto: archiv

Podle společnosti stojí průměrně litr cideru 70 korun. Řadí se tak mezi dražší alternativy piva a radlerů, které byly v ČR oblíbené v minulých letech, ale jejichž prodeje nyní klesly o čtvrtinu. „Trhu cideru aktuálně vévodí značky Carling, Kingswood a Somersby," uvedl konzultant společnosti Nielsen Michal Elšík.

Cider je zkvašený jablečný mošt s různými stupni alkoholu. Že je o ně v Česku zájem, dokazuje i zvětšující se nabídka. Pivovary Staropramen letos uvedly kromě třešňové příchutě i cider s chutí limetky a máty. Podle firmy jsou cidery nejrychleji rostoucí kategorií mezi všemi alkoholickými nápoji, v Evropě se očekává mezi lety 2013 a 2017 zvýšení spotřeby o třetinu. Cílovou skupinou jsou mladí lidé.

Trh s cidery

„Muži i ženy se podílí na spotřebě přibližně stejně," uvedla Veronika Horáková z Plzeňského Prazdroje. „Počátkem roku 2014 přitom cidery znalo 15 procent a ochutnalo pouze osm procent dospělé populace," dodala s tím, že na začátku letošního roku cider alespoň jednou ochutnala skoro třetina Čechů. Firma letos uvedla i sušší variantu této tekutiny, na trh navíc začala distribuovat nápoje od švédského výrobce Kopparberg s chutí hrušek, jahody s limetkou a bezinky s limetkou.

Cidery začaly v posledních letech postupně distribuovat či vyrábět tři ze čtyř největších pivovarnických skupin v Česku: Plzeňský Prazdroj, Pivovary Staropramen i Budějovický Budvar. Trojka na domácím pivním trhu, skupina Heineken, oznámila až letos na jaře, že začíná v ČR distribuovat nejprodávanější značku jablečného cideru, původně anglickou značku Strongbow.

Na trzích se silnou pivní kulturou, jako jsou Británie, USA, Austrálie a Skandinávie, si mírně alkoholické jablečné nápoje drží deset až 15 procent pivního trhu.

Autor: ČTK

15.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Krymský Tatar Ruslan Zeytulaev v ruském vězení
1 7

Krymského Tatara odsoudili Rusové k 12 letům vězení

Ilustrační foto.
EXKLUZIVNĚ

Děti neponižuji. Nabádali je proti mně, oponuje učitelka. Někteří rodiče ji hájí

EXKLUZIVNĚ

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Deník získal dopis, v němž se předseda hnutí ANO a donedávna majitel Agrofertu Andrej Babiš vyjadřuje ke svým finančním transakcím. Dnes ho odešle předsedovi sněmovny Janu Hamáčkovi.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

Kdo hodně cvičí, nástroj si ničí, věří Kabáti

/ROZHOVOR/ Po čtyřech letech vyrazí na velké halové turné nejúspěšnější česká rocková kapela Kabát. Obsáhne devatenáct zastávek a odehraje se v průběhu měsíců října a listopadu. Vypráví o něm zpěvák Pepa Vojtek.

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies