Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi věří českým značkám, ukázal průzkum

Praha - Čtyři tisíce českých spotřebitelů vybraly 46 značek na tuzemském trhu, kterým nejvíce důvěřují. České značky zvítězily ve 23 ze 40 produktových kategoriích, oznámili dnes organizátoři soutěže na setkání s novináři. Například Kofola porazila Coca-Colu, u čisticích prostředků mají spotřebitelé největší důvěru v Savo, naopak u ostatních drogistických kategorií se umístily spíše zahraniční produkty.

5.11.2015
SDÍLEJ:

Kofola. Ilustrační fotoFoto: Kofola

V oblasti tělové a koupelové kosmetiky vede Nivea, v pracích prostředcích Ariel a v ústní hygieně Colgate. „Na výsledcích průzkumu je dobře vidět, že spotřebitelé nejvíce důvěřují tradičním českým značkám rychloobrátkového zboží, což se odráží i na prvních místech Nejdůvěryhodnějších značek napříč kategoriemi. S přehledem je obsadily Jar s 93 procenty důvěry, Madeta Jihočeské máslo s 91 procenty a Savo s 90 procenty," uvedl Lukáš Matějka, manažer organizátorské skupiny Atoz Marketing. Respondenti hodnotili na sedmibodové škále svou důvěru v jednotlivé značky. Pokud jim byli spíše nakloněni, brali organizátoři jejich hlas jako kladný.

Z obchodních řetězců zvítězil Lidl, v kategorii e-shopů Alza.cz, mezi lékárnami Dr. Max.

Firmy nyní budou moci jeden rok používat logo Nejdůvěryhodnější značka.

Spotřebitelé vybírali ze 750 značek, které byly vybrané podle objemu svých prodejů. Ve většině kategorií bylo v průměru 20 značek, ale například u alkoholu, kde zvítězila Finlandia Vodka, jich bylo 40. Z piv Češi nejvíce důvěřují Pilsner Urquell, například u zmrzliny pak Míšovi. Průzkum a prodejní data zjišťovala agentura Nielsen ČR. Například ženy hodnotily pozitivněji hobby markety či drogerie, muži naopak čerpací stanice, tvrdý alkohol nebo energetické nápoje.

Podrobné výsledky soutěže mohou zájemci najít na webových stránkách.

Například u potravin je v Česku mnoho značek, které mají spotřebitele informovat o jejich kvalitě. Nejznámější je Klasa, kterou stamiliony korun ročně podporuje i stát. Další je například Regionální potravina, která je vázaná na daný kraj. Jsou ale i méně známá označení, například logo Vím, co jím, které by mělo označovat potraviny obsahující uváděné výživové hodnoty. Logo Zdravá potravina se zase objevuje na pokrmech, které neobsahují zbytečné množství chemických konzervantů a barviv. Potravináři nyní plánují obnovit České cechovní normy, které by mohly nahradit některou ze stávajících značek.

Autor: ČTK

5.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dílčí výsledky houbařských výprav Jiřího Laštůvky z uplynulého týdne.
1 4

Hlinecký houbař nanosil za týden z lesa přes tisíc hřibů

Školačka pochází údajně z městečka Pulsnitz u Drážďan
15

Mezi džihádistkami chycenými v Mosulu je i šestnáctiletá Němka od Drážďan

Zeman bude do krajů nadále jezdit, podle Ovčáčka to není kampaň

/ANKETA/ Prezident Miloš Zeman bude v návštěvách krajů od září pokračovat, nejsou součástí předvolební kampaně, míní prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček. Zvážit cesty, případně zahrnout náklady na ně jako bezúplatné plnění do volebního limitu, by měl Zeman podle člena Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí Jana Outlého. Zeman bude v přímé volbě usilovat o znovuzvolení, limit nákladů pro každého kandidáta je 50 milionů korun.

V Lokti zahynul mladý motokrosař

Motokrosové mistrovství světa v Lokti si vybralou krutou daň. V sobotním závodě evropského šampionátu do 85 ccm 13letý Moldavan Igor Cuharcius havaroval při dopadu svého stroje na dvojskoku z horní části okruhu.

Myslivci rozmisťovali pachové ohradníky. Ty mají zabránit migraci divočáků

/VIDEO/ Tisíce kelímků s pěnou a koncentrátem, stovky myslivců, desítky kilometrů. Tak v sobotu vypadala hranice zlínského okresu od brzkých ranních hodin.

Kláštery nabízejí poznání, odpočinek, ubytování i nové zážitky

Kláštery jako cíl výletů, seznámení s historií i nalezení chvíle klidu v uspěchaném světě prezentuje web Klášterní stezky. Vytvořili ho učitelé a studenti pražské pedagogické fakulty a zahrnuje podrobné informace o více než dvacítce klášterů v Čechách a na Moravě. Seznamuje s řeholním životem i s tím, jak církev postupně staleté objekty renovuje. Kláštery jsou stále více objevovanou skupinou památek, která láká zájemce o kulturu i milovníky technických či přírodních památek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení