VYBERTE SI REGION

Češi věří českým značkám, ukázal průzkum

Praha - Čtyři tisíce českých spotřebitelů vybraly 46 značek na tuzemském trhu, kterým nejvíce důvěřují. České značky zvítězily ve 23 ze 40 produktových kategoriích, oznámili dnes organizátoři soutěže na setkání s novináři. Například Kofola porazila Coca-Colu, u čisticích prostředků mají spotřebitelé největší důvěru v Savo, naopak u ostatních drogistických kategorií se umístily spíše zahraniční produkty.

5.11.2015
SDÍLEJ:

Kofola. Ilustrační fotoFoto: Kofola

V oblasti tělové a koupelové kosmetiky vede Nivea, v pracích prostředcích Ariel a v ústní hygieně Colgate. „Na výsledcích průzkumu je dobře vidět, že spotřebitelé nejvíce důvěřují tradičním českým značkám rychloobrátkového zboží, což se odráží i na prvních místech Nejdůvěryhodnějších značek napříč kategoriemi. S přehledem je obsadily Jar s 93 procenty důvěry, Madeta Jihočeské máslo s 91 procenty a Savo s 90 procenty," uvedl Lukáš Matějka, manažer organizátorské skupiny Atoz Marketing. Respondenti hodnotili na sedmibodové škále svou důvěru v jednotlivé značky. Pokud jim byli spíše nakloněni, brali organizátoři jejich hlas jako kladný.

Z obchodních řetězců zvítězil Lidl, v kategorii e-shopů Alza.cz, mezi lékárnami Dr. Max.

Firmy nyní budou moci jeden rok používat logo Nejdůvěryhodnější značka.

Spotřebitelé vybírali ze 750 značek, které byly vybrané podle objemu svých prodejů. Ve většině kategorií bylo v průměru 20 značek, ale například u alkoholu, kde zvítězila Finlandia Vodka, jich bylo 40. Z piv Češi nejvíce důvěřují Pilsner Urquell, například u zmrzliny pak Míšovi. Průzkum a prodejní data zjišťovala agentura Nielsen ČR. Například ženy hodnotily pozitivněji hobby markety či drogerie, muži naopak čerpací stanice, tvrdý alkohol nebo energetické nápoje.

Podrobné výsledky soutěže mohou zájemci najít na webových stránkách.

Například u potravin je v Česku mnoho značek, které mají spotřebitele informovat o jejich kvalitě. Nejznámější je Klasa, kterou stamiliony korun ročně podporuje i stát. Další je například Regionální potravina, která je vázaná na daný kraj. Jsou ale i méně známá označení, například logo Vím, co jím, které by mělo označovat potraviny obsahující uváděné výživové hodnoty. Logo Zdravá potravina se zase objevuje na pokrmech, které neobsahují zbytečné množství chemických konzervantů a barviv. Potravináři nyní plánují obnovit České cechovní normy, které by mohly nahradit některou ze stávajících značek.

Autor: ČTK

5.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Při náletech v syrské provincii Idlib zahynulo nejméně 46 lidí

Damašek - Při několika náletech v syrské provincii Idlib, ovládané z velké části povstalci, zahynulo dnes nejméně 46 lidí. Většina mrtvých jsou civilisté, uvedli opoziční aktivisté ze Syrské organizace pro lidská práva (SOHR), která situaci v zemi monitoruje z Británie.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies