Při výběru výrobků je klíčová příjemná vůně výrobku, a to i u kategorií, kde vůně nesouvisí bezprostředně s funkcí produktu - například u vlasové kosmetiky, krémů, mýdel, sprchových gelů, pěn na holení, a dokonce i u dětské kosmetiky. Kromě vůně je pro zákazníky tradičně důležitá příznivá cena a odpovídající kvalita a účinnost.

Češi se učí nakupovat kosmetiku i na internetu

Dvě třetiny zákazníků nakupují kosmetiku a vůně alespoň někdy na internetu, ale zatím jde spíše o příležitostné nákupy - více než polovinu celkových výdajů za kosmetiku zde utratí jen každý osmý spotřebitel. Nejoblíbenějším e-shopem je Notino (dříve Parfums.cz). Jako jedno ze svých hlavních nákupních míst pro kosmetiku a parfémy jej uvádí desetina respondentů.

Tři pětiny českých zákazníků si nákupy kosmetiky užívají a baví je, drží se ale osvědčených značek. Napříč kategoriemi si nejčastěji vybírají výrobky značek Nivea, Avon, Adidas, Balea, L'Oréal, Dove, Garnier, Fa, Oriflame, Palette, Dermacol, Cien a dalších.

Pro kosmetiku čeští spotřebitelé nejčastěji míří do řetězců dm drogerie markt, Teta a Rossmann. Velmi silnou pozici mají v kosmetice také přímí prodejci Avon a Oriflame a širokosortimentní prodejny jako Tesco, Kaufland, Lidl, Albert nebo Globus. Do hypermarketů nebo supermarketů míří častěji muži.

Čtěte také:

Majitelka šnečí farmy: Ze slizu vyrábíme hojivou kosmetiku
Nejlépe prodávaná kosmetika? Z marihuany
Vosy láká pití, jídlo, ale třeba i vůně parfému