Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česká firma Doosan Škoda Power pomůže v Dánsku zredukovat škodlivé emise

Společnost Doosan Škoda Power podepsala smlouvu s dánskou energetickou společností DONG Energy Denmark na dodávku kompletní strojovny pro elektrárnu Asnæs. Objem zakázky je asi čtrnáct milionů EUR, což dělá zhruba 375 milionů korun.

11.9.2017
SDÍLEJ:

Turbosoustrojí firmy Doosan Škoda PowerFoto: Doosan Škoda Power

„Jedná se o naprosto unikátní projekt, protože zde nejde jen o budování elektrárny jako takové, ale zároveň o prosazení filozofie a vize obou společností o dosažení čistší energetiky,“ prozrazuje Eva Netušilová, technická manažerka projektu z Doosan Škoda Power.

Dánská energetická společnost DONG Energy Denmark se rozhodla vzdát uhelných zdrojů paliva do roku 2023. K tomu by jí mělo pomoci také turbosoustrojí Doosan Škoda Power. Celková redukce roční produkce oxidu uhličitého bude činit 800 tisíc tun, což je ekvivalent rovnající se roční produkci spalin 400 tisíc automobilů.

V rozsahu projektu je dodání inovativního typu dvoutělesové odběrové turbíny s generátorem, příslušenstvím a kompletním vybavením strojovny o maximálním výkonu třicet megawattů.

„Inovace celého díla spočívá v technickém řešení, které umožňuje odpojit jeden ze dvou turbínových dílů a tím poskytnout široké spektrum využitelnosti díla, které bude vyrábět elektrickou energii, dodávat technologickou páru do sousedního závodu na výrobu farmaceutik a také dodávat teplo do domácností v okolí,“ vysvětluje Tomáš Winkler, manažer projektu.

Na konci letošního léta byl projekt zahájen podpisem smlouvy o dílo. Ve třetím čtvrtletí následujícího roku proběhnou první dodávky na stavbu. Na ty pak budou navazovat montážní práce s cílem ukončení mechanické montáže na začátku roku 2019.

Projekt se poté bude postupně uvádět do provozu. Předání díla firmě DONG Energy Denmark se plánuje na konec roku 2019.

O Doosan Škoda PowerDoosan Škoda Power je součástí skupiny společností sjednocených pod Doosan Group, která má zákazníky po celém světě. Doosan Škoda Power je výrobcem a dodavatelem zařízení pro elektrárny, zejména pak soustrojí parní turbína - generátor ve výkonovém rozsahu tři až 1 200 megawattů. Firma má zkušenostmi a reference v aplikacích pro paroplynové a fosilní elektrárny, CHP, jaderné elektrárny a solární elektrárny (CSP), spalovny biomasy a další. Centrála firmy sídlí v Plzni.

Autor: Radka Kopecká

Místo události:
11.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZOVÁNO
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Vyžádalo si desítky obětí

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení