VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česká televize letos oslovila více diváků, mírně klesl zásah u mladých

Praha - Česká televize v letošním roce oslovila více diváků. Takzvaný týdenní zásah, kdy lidé sledují nějaký program souvisle minimálně čtvrt hodiny, jí stoupl na 79 procent z loňských 78 procent populace. Na 91 procent se mírně zvýšila také spokojenost s pořady, vyplynulo z nového měření.

22.5.2013 2
SDÍLEJ:

Česká televize, ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

Průzkum zároveň ukázal mírný pokles ve věkové skupině 15 až 24 let, což podle ČT souvisí obecně s odchodem mladých lidí od televize. Týdenní zásah u nich klesl z loňských 46 procent na 45 procent populace. Mladší diváky se proto snaží oslovit jinými způsoby, zejména prostřednictvím své divize zaměřené na web a sociální sítě.

Česká televize díky měření sleduje plnění požadavků vyplývajících ze zákona a jejího kodexu. Jde o kontrolu šesti obecných cílů jako například zvyšování informovanosti, podpora vzdělanosti či stimulace kreativity. Dalším hlediskem je míra uspokojení potřeb různých diváckých skupin a také sledování základních ukazatelů veřejnoprávních médií. Využívá k tomu tří odlišných metod v kombinaci se třemi různými informačními zdroji. Měření je proto někdy označována jako „tři krát tři".

„Chování a postoje diváků jsou zkoumány prostřednictvím trackingových výzkumů, měřením sledovanosti pořadů nebo divácké spokojenosti s pořady. Například expertní hodnocení naplňování požadavků kladených na zpravodajské pořady jsou postaveny na metodologii kvantitativní obsahové analýzy," uvedla vedoucí Výzkumu programu a auditoria ČT Renata Týmová. Konkrétní tvrdá data jsou pak získána z databáze odvysílaných pořadů či měření návštěvnosti webů ČT a iVysílání.

V rámci měření zjišťuje ukazatele také u komerčních televizí. „Česká televize jako celek je lídr v českých filmech, naopak komerční stanice jsou u diváků lídry v zahraničních filmech a českých seriálech," dodala Týmová s odvoláním na pravidelný kvantitativní výzkum.

O novém přístupu k měření veřejnoprávní televize mluvil generální ředitel Petr Dvořák již v kandidátském projektu před svým nástupem v roce 2011. Jeho cílem je hodnotit kvalitu pro každý typ pořadu, získat tak ukazatele porovnatelné mezi sebou. „Proto je toto měření pro nás tak strašně důležité a proto si myslím, že jsme velmi inovativní nejen v rámci České republiky, ale v rámci celého našeho středoevropského regionu," řekl ve středu Dvořák.

Výsledky měření u řady ukazatelů za roky 2011 a 2012 jsou prezentovány ve výroční zprávě o činnosti České televize za loňský rok.

Autor: ČTK

22.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
8 5

Ukrajina hlásí kybernetický útok, hackeři napadli banky, úřady, firmy i poštu

Jaroslav Dvořák, známý pod přezdívkou Indián (vpravo).
5

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: „Viděl jsem, jak ho surově mlátí,“ tvrdí svědek

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Brusel udělil Googlu rekordní pokutu, gigant musí zaplatit 63 miliard

Evropská komise potrestala americký internetový gigant za zneužití dominantního postavení na trhu. Google musí zaplatit rekordní pokutu ve výši 2,42 miliardy eur (63,6 miliard korun) za to, že ve svém vyhledávači blokoval produkty konkurečních firem. Jednalo se o služby spojené s porovnáváním obchodních nabídek.  

Konec sporné výstavy? Radnice má „v rukávu" právní posudek

Spor o expozici Body The Exhibition vystavující mrtvá těla spěje k rozuzlení. Vedení Prahy 7 získalo právní analýzu, která by mohla přesvědčit policii o nevhodnosti výstavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies