VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česká televize letos oslovila více diváků, mírně klesl zásah u mladých

Praha - Česká televize v letošním roce oslovila více diváků. Takzvaný týdenní zásah, kdy lidé sledují nějaký program souvisle minimálně čtvrt hodiny, jí stoupl na 79 procent z loňských 78 procent populace. Na 91 procent se mírně zvýšila také spokojenost s pořady, vyplynulo z nového měření.

22.5.2013 2
SDÍLEJ:

Česká televize, ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

Průzkum zároveň ukázal mírný pokles ve věkové skupině 15 až 24 let, což podle ČT souvisí obecně s odchodem mladých lidí od televize. Týdenní zásah u nich klesl z loňských 46 procent na 45 procent populace. Mladší diváky se proto snaží oslovit jinými způsoby, zejména prostřednictvím své divize zaměřené na web a sociální sítě.

Česká televize díky měření sleduje plnění požadavků vyplývajících ze zákona a jejího kodexu. Jde o kontrolu šesti obecných cílů jako například zvyšování informovanosti, podpora vzdělanosti či stimulace kreativity. Dalším hlediskem je míra uspokojení potřeb různých diváckých skupin a také sledování základních ukazatelů veřejnoprávních médií. Využívá k tomu tří odlišných metod v kombinaci se třemi různými informačními zdroji. Měření je proto někdy označována jako „tři krát tři".

„Chování a postoje diváků jsou zkoumány prostřednictvím trackingových výzkumů, měřením sledovanosti pořadů nebo divácké spokojenosti s pořady. Například expertní hodnocení naplňování požadavků kladených na zpravodajské pořady jsou postaveny na metodologii kvantitativní obsahové analýzy," uvedla vedoucí Výzkumu programu a auditoria ČT Renata Týmová. Konkrétní tvrdá data jsou pak získána z databáze odvysílaných pořadů či měření návštěvnosti webů ČT a iVysílání.

V rámci měření zjišťuje ukazatele také u komerčních televizí. „Česká televize jako celek je lídr v českých filmech, naopak komerční stanice jsou u diváků lídry v zahraničních filmech a českých seriálech," dodala Týmová s odvoláním na pravidelný kvantitativní výzkum.

O novém přístupu k měření veřejnoprávní televize mluvil generální ředitel Petr Dvořák již v kandidátském projektu před svým nástupem v roce 2011. Jeho cílem je hodnotit kvalitu pro každý typ pořadu, získat tak ukazatele porovnatelné mezi sebou. „Proto je toto měření pro nás tak strašně důležité a proto si myslím, že jsme velmi inovativní nejen v rámci České republiky, ale v rámci celého našeho středoevropského regionu," řekl ve středu Dvořák.

Výsledky měření u řady ukazatelů za roky 2011 a 2012 jsou prezentovány ve výroční zprávě o činnosti České televize za loňský rok.

Autor: ČTK

22.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Pobyty pro astmatiky. Podle kontroly pojišťovna chybovala

Sadiq Khan
AKTUALIZOVÁNO
7 10

Londýn se nikdy nenechá zastrašit terorem, řekl starosta Khan

Babiš přeplněnou aulu zaujal, ale vysloužil si i dotazy 'na tělo'

„Evropa je ve velké krizi a je v situaci, kdy ani sama neví, co se stane," řekl ve čtvrtek studentům Univerzity Hradec Králové ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, který odpoledne předstoupil před zaplněnu aulu s přednáškou o zahraniční politice.

Jak to vidí Antonio Tajani: Zůstaňme spolu

Právě oslavujeme 60 nejlepších let v historii svobodné Evropy. Zítra si připomeneme výročí podpisu Římských smluv, které jsou jedním ze základů evropské integrace.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Bludovský kopec na Šumpersku zavřela vážná nehoda

/FOTOGRAFIE/- Na bludovském kopci mezi Šumperkem a Bludovem se před půl druhou odpledne odehrála vážná nehoda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies