VYBERTE SI REGION

Česká televize letos oslovila více diváků, mírně klesl zásah u mladých

Praha - Česká televize v letošním roce oslovila více diváků. Takzvaný týdenní zásah, kdy lidé sledují nějaký program souvisle minimálně čtvrt hodiny, jí stoupl na 79 procent z loňských 78 procent populace. Na 91 procent se mírně zvýšila také spokojenost s pořady, vyplynulo z nového měření.

22.5.2013 2
SDÍLEJ:

Česká televize, ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

Průzkum zároveň ukázal mírný pokles ve věkové skupině 15 až 24 let, což podle ČT souvisí obecně s odchodem mladých lidí od televize. Týdenní zásah u nich klesl z loňských 46 procent na 45 procent populace. Mladší diváky se proto snaží oslovit jinými způsoby, zejména prostřednictvím své divize zaměřené na web a sociální sítě.

Česká televize díky měření sleduje plnění požadavků vyplývajících ze zákona a jejího kodexu. Jde o kontrolu šesti obecných cílů jako například zvyšování informovanosti, podpora vzdělanosti či stimulace kreativity. Dalším hlediskem je míra uspokojení potřeb různých diváckých skupin a také sledování základních ukazatelů veřejnoprávních médií. Využívá k tomu tří odlišných metod v kombinaci se třemi různými informačními zdroji. Měření je proto někdy označována jako „tři krát tři".

„Chování a postoje diváků jsou zkoumány prostřednictvím trackingových výzkumů, měřením sledovanosti pořadů nebo divácké spokojenosti s pořady. Například expertní hodnocení naplňování požadavků kladených na zpravodajské pořady jsou postaveny na metodologii kvantitativní obsahové analýzy," uvedla vedoucí Výzkumu programu a auditoria ČT Renata Týmová. Konkrétní tvrdá data jsou pak získána z databáze odvysílaných pořadů či měření návštěvnosti webů ČT a iVysílání.

V rámci měření zjišťuje ukazatele také u komerčních televizí. „Česká televize jako celek je lídr v českých filmech, naopak komerční stanice jsou u diváků lídry v zahraničních filmech a českých seriálech," dodala Týmová s odvoláním na pravidelný kvantitativní výzkum.

O novém přístupu k měření veřejnoprávní televize mluvil generální ředitel Petr Dvořák již v kandidátském projektu před svým nástupem v roce 2011. Jeho cílem je hodnotit kvalitu pro každý typ pořadu, získat tak ukazatele porovnatelné mezi sebou. „Proto je toto měření pro nás tak strašně důležité a proto si myslím, že jsme velmi inovativní nejen v rámci České republiky, ale v rámci celého našeho středoevropského regionu," řekl ve středu Dvořák.

Výsledky měření u řady ukazatelů za roky 2011 a 2012 jsou prezentovány ve výroční zprávě o činnosti České televize za loňský rok.

Autor: ČTK

22.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Banka UBS v Curychu. Ilustrační foto.

Kde nejlépe platí cizincům? Ve Švýcarsku. V Česku nemají smysl pro humor

Michal Pavlata.
5

Zemřel herec, dabér a publicista Michal Pavlata

Konec twitteru na vnitru. Zaměstnanci retweetnuli nelichotivé foto z inaugurace

Americké ministerstvo vnitra dostalo pokyn uzavřít všechny své twitterové účty poté, co na jednom z nich jeho zaměstnanci retweetnuli nelichotivé porovnání fotek z inaugurace exprezidenta Baracka Obamy a nynějšího šéfa Bílého domu Donalda Trumpa. 

AKTUALIZOVÁNO

Průvod žen ve Washingtonu se nakonec vydal mimo plánovanou trasu

Pochod za práva žen se dnes ve Washingtonu přece jen uskutečnil, kvůli masové účasti původně zrušený průvod se nakonec na pokyn organizátorů od Kongresu k Bílému domu vydal. Trasa se však lišila od plánované cesty. Mnozí lidé se však vydali po původní trasa či ostatními ulicemi, kterými je možné k sídlu prezidenta Spojených států dojít. Odhaduje se, že do hlavního města USA na demonstraci, která oproti původnímu záměru organizátorů přerostla v protest proti novému prezidentovi Donaldu Trumpovi, přijelo přes 500.000 lidí.

Další krok na cestě do UNESCO: Česká republika nominuje Žatec

Žatec - O tom, zda se město dostane na prestižní seznam památek, by se mohlo rozhodnout v létě příštího roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies