VYBERTE SI REGION

Česká televize letos oslovila více diváků, mírně klesl zásah u mladých

Praha - Česká televize v letošním roce oslovila více diváků. Takzvaný týdenní zásah, kdy lidé sledují nějaký program souvisle minimálně čtvrt hodiny, jí stoupl na 79 procent z loňských 78 procent populace. Na 91 procent se mírně zvýšila také spokojenost s pořady, vyplynulo z nového měření.

22.5.2013 2
SDÍLEJ:

Česká televize, ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

Průzkum zároveň ukázal mírný pokles ve věkové skupině 15 až 24 let, což podle ČT souvisí obecně s odchodem mladých lidí od televize. Týdenní zásah u nich klesl z loňských 46 procent na 45 procent populace. Mladší diváky se proto snaží oslovit jinými způsoby, zejména prostřednictvím své divize zaměřené na web a sociální sítě.

Česká televize díky měření sleduje plnění požadavků vyplývajících ze zákona a jejího kodexu. Jde o kontrolu šesti obecných cílů jako například zvyšování informovanosti, podpora vzdělanosti či stimulace kreativity. Dalším hlediskem je míra uspokojení potřeb různých diváckých skupin a také sledování základních ukazatelů veřejnoprávních médií. Využívá k tomu tří odlišných metod v kombinaci se třemi různými informačními zdroji. Měření je proto někdy označována jako „tři krát tři".

„Chování a postoje diváků jsou zkoumány prostřednictvím trackingových výzkumů, měřením sledovanosti pořadů nebo divácké spokojenosti s pořady. Například expertní hodnocení naplňování požadavků kladených na zpravodajské pořady jsou postaveny na metodologii kvantitativní obsahové analýzy," uvedla vedoucí Výzkumu programu a auditoria ČT Renata Týmová. Konkrétní tvrdá data jsou pak získána z databáze odvysílaných pořadů či měření návštěvnosti webů ČT a iVysílání.

V rámci měření zjišťuje ukazatele také u komerčních televizí. „Česká televize jako celek je lídr v českých filmech, naopak komerční stanice jsou u diváků lídry v zahraničních filmech a českých seriálech," dodala Týmová s odvoláním na pravidelný kvantitativní výzkum.

O novém přístupu k měření veřejnoprávní televize mluvil generální ředitel Petr Dvořák již v kandidátském projektu před svým nástupem v roce 2011. Jeho cílem je hodnotit kvalitu pro každý typ pořadu, získat tak ukazatele porovnatelné mezi sebou. „Proto je toto měření pro nás tak strašně důležité a proto si myslím, že jsme velmi inovativní nejen v rámci České republiky, ale v rámci celého našeho středoevropského regionu," řekl ve středu Dvořák.

Výsledky měření u řady ukazatelů za roky 2011 a 2012 jsou prezentovány ve výroční zprávě o činnosti České televize za loňský rok.

Autor: ČTK

22.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Prosinec bude teplotně průměrný, nejchladněji bude mezi svátky

Praha - Následující čtyři týdny budou teplotně průměrné, nejchladnější by mělo být období mezi svátky. Nejvíce srážek má spadnout už příští týden, celkový prosincový úhrn by ale neměl vybočit z dlouhodobého průměru. Vyplývá to z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies