VYBERTE SI REGION

Česká zbrojovka marně shání techniky, vývojáře a konstruktéry

Uherský Brod (Uherskohradišťsko) - Česká zbrojovka z Uherského Brodu zvyšuje tržby a přijímá nové zaměstnance. Na trhu práce se jí přesto nedaří některá místa obsazovat. Jsou to hlavně technické profese, technici, konstruktéři, vývojáři nebo technologové, řekl ČTK viceprezident pro vnější komunikaci společnosti Radek Hauerland.

15.2.2016 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: čtk

"Loni jsme měli na začátku roku 1715 zaměstnanců, na konci 1800 zaměstnanců. Necelou stovku zaměstnanců jsme přijali. Letošní rok to bude možná trochu méně, ale přesto určitě budeme přijímat," uvedl Hauerland. Firma se potýká i s nedostatkem kvalifikované síly ve svém závodě na Slovensku, kde by letos chtěla rozšířit počet zaměstnanců z 80 na 200.

Zbrojovka spolupracuje s Centrem odborné přípravy technické Uherský Brod, jehož studenti ve firmě po dokončení školy získávají práci. Technology či techniky se také snaží získávat z řad studentů vysokých škol, kterým nabízí stipendia nebo možnost zpracovat ve zbrojovce bakalářské či inženýrské práce. Někteří poté ve firmě zůstávají, jejich počet ale nepokrývá potřeby firmy.

Úspěšný rok

Zbrojovka patří k největším zaměstnavatelům ve Zlínském kraji a nabízí v regionu nadprůměrný plat. Loňský rok byl pro ni navíc velmi úspěšný. "Zřejmě překonáme předloňský rok 2014. Očekáváme tržby mezi 3,4 až 3,5 miliardami korun," uvedl Hauerland. V roce 2014 společnost vykázala nejvyšší tržby ve své historii, dosáhly 3,321 miliardy korun. Zisk činil po zdanění 432 milionů Kč, za loňský rok by měl být podobný.

Společnost loni podle Hauerlanda vyrobila více zbraní než v roce 2014, kdy jich v Uherském Brodě vyrobili 256.569 kusů. Nejvíce jich putovalo do USA, které se loni podílely na tržbách společnosti téměř miliardou korun. Export tvořil asi 80 procent tržeb, společnost dodává do 94 zemí světa.

Podle Hauerlanda rostou všechny segmenty výroby, tedy i výroba dílů pro automobilový a letecký průmysl. Co se týče zbraní, nejvíce přibývá zakázek na jejich dodávky armádě, policii a dalším ozbrojeným složkám. "Přikládáme to situaci, která ve světě je," dodal Hauerland.

Letos podle něj zbrojovku mimo jiné čeká třetí etapa přezbrojení české armády, což představuje dodávku tisíců útočných pušek a pistolí za asi 476 milionů korun, a dodávka téměř 27.000 pistolí s příslušenstvím za asi 383 milionů korun pro slovenské ministerstvo vnitra. O dalších zakázkách firma jedná.

Zbrojovka také připravuje investice za asi 250 milionů Kč. Budou se týkat výrobních a obráběcích center s cílem zjednodušit a zefektivnit výrobu. Firma chystá i novinky v oblasti pistolí a dlouhých zbraní, které ale představí až na výstavách během roku.

Česká zbrojovka má mateřský závod v Uherském Brodě, v Brně montuje zbraně pro lov a sport. Výrobní závod má v Novákách na Slovensku, v USA vlastní menšího výrobce pistolí. Devadesát procent akcií zbrojovky patří společnosti EHC CZUB, SE, zbylých deset procent členům představenstva.

Autor: ČTK

15.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Požár se snažilo zkrotit pět hasičských jednotek. Plameny ale dům zničily.

FOTO: Zapálil si dům a pokusil se o sebevraždu. Kvůli exekuci

Varnsdorf – Do dluhové pasti, která ho dohnala až 
k dvěma zoufalým činům, se dostal muž z Varnsdorfu. Tento týden měl kvůli exekuci přijít o dům ve Studánce. Na poslední chvíli se ho proto rozhodl zapálit. Sám se následně pokusil o sebevraždu.

Osmdesátiprocentní podíl českých potravin v obchodech? Požadavek mimo mísu

Dvě třetiny až 80 procent potravinářského zboží v obchodech má být české. Vláda to má zařídit. S tímto požadavkem přišla agrární a potravinářská lobby na agrosalonu Země živitelka. Nekonečný seriál o vyděračských obchodních řetězcích a nebohých dodavatelích se tímto definitivně zařadil mezi filmy pro pamětníky z éry bolševika.

Na školních potřebách vedou motivy z animovaných filmů

Praha - Nejpopulárnějšími motivy na školních potřebách zůstávají postavy z animovaných filmů. U dívek je to film Ledové království, seriál Winx či motiv sovy. Mezi nejprodávanější motivy pro kluky patří Mimoni, sága Star Wars, dinosauři, fotbal a auta. Rodiče letos mají větší zájem o kvalitní školní potřeby. V letošním roce také podstatně víc lidí nechává nákup na poslední chvíli, slevové akce v řetězcích na začátku září vrcholí a slevy dosahují desítek procent. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies