"Sedmou jednotku potřebujeme, proto ji necháme opravit," uvedl předseda dozorčí rady Českých drah Milan Feranec. Management dopravce se podle něj má snažit o maximální možné snížení uvedené ceny. Definitivní hodnotu zakázky pak bude ještě jednou schvalovat dozorčí rada.

Při střetu pendolina s kamionem na přejezdu ve Studénce 22. července zemřeli tři lidé, dvě desítky dalších včetně strojvedoucího vlaku utrpěly zranění. Původní odhad škody na předním vozu rychlovlaku, který poničily hlavně ocelové plechy převážené na kamionu, činil 150 milionů korun.

Dráhy čekaly na upřesnění ceny opravy, podle její výše se chtěly rozhodnout, zda se oprava soupravy vyplatí. Druhou možností bylo koupit náhradní vozidlo, pendolina stále jezdí v Itálii.

Pendolina dodávala Českým drahám od roku 2003 italská společnost Fiat Ferroviaria, která nyní patří mezinárodnímu koncernu Alstom. Běžný provoz zahájily rychlovlaky v Česku v listopadu 2005. Dopravce za pendolina podle médií zaplatil 4,4 miliardy korun, poslední splátku poslal loni v listopadu.