VYBRAT REGION
Zavřít mapu

České dráhy doplatily Škodě 723 milionů korun z arbitráže

Praha - České dráhy doplatily Škodě Transportation 723 milionů korun a naplnily tak verdikt podzimní arbitráže v letitém sporu o dodávku 20 lokomotiv. Uvedl to server E15, jemuž platbu potvrdily obě strany sporu. Peníze Škodě přiznal rozhodčí soud jako doplatek kupní ceny a inflační navýšení. České dráhy se ale dál domáhají zrušení rozhodčího nálezu.

25.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

"Rozhodčí nález je pravomocný, byť s ním nesouhlasíme a domáháme se jeho zrušení u soudu," řekl serveru mluvčí drah Radek Joklík.

Podle E15 tak soudní spor může trvat léta, v úvahu připadá i dohoda. "Naše společnost je stále připravena jednat a vrátit se k již dříve předloženým návrhům vstřícných kroků a hledat cestu smírčího ukončení tohoto letitého sporu cestou dohody," uvedla mluvčí Škody Lubomíra Černá.

České dráhy si u Škody Transportation objednaly 20 lokomotiv řady 380 za zhruba 2,5 miliardy korun. Lokomotivy měl železniční dopravce převzít v roce 2009, první stroje ale dostal až v roce 2013. Škoda se na arbitrážní soud obrátila s požadavkem doplatku kupní ceny, kterou jim dopravce nezaplatil, dráhy se naopak dožadovaly zhruba miliardy korun pokuty za pozdní dodávku strojů. Tu Škoda Transportation obhajuje změnou předpisů v průběhu vývoje lokomotiv, kvůli které bylo nutné rozpracované stroje předělat.

Soud nakonec rozhodl, že dráhy mají výrobci zaplatit 1,2 miliardy korun. Dráhy Škodě zaplatily 468 milionů korun a proti prohrané arbitráži podaly žalobu k soudu. Ministr dopravy Dan Ťok je současně vyzval, aby do rozhodnutí soudu nic neplatily. Rozhodnutí arbitrů označil za skandální a protiprávné, postup Škody je podle něj nemravný. Zaplacení plné ceny by podle dřívějšího vyjádření Ťoka zvedlo ceny jízdného. Ministra Ťoka v jeho postoji podpořil prezident Miloš Zeman.

Lokomotivy tuzemského výrobce zatím na plánované lince z Prahy do německého Hamburku jezdit nemohou. Nemají dosud potvrzení od správce německých kolejí DB Netz na provoz rychlostí 200 kilometrů za hodinu.

Autor: ČTK

25.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém včera ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies