VYBRAT REGION
Zavřít mapu

České dráhy začaly nasazovat na rychlíky Brno - Praha nový vlak

Brno /FOTOGALERIE/ - České dráhy (ČD) začaly ode dneška nasazovat na rychlíky mezi Brnem a Prahou přes Pardubice nový vlak InterPanter od Škody Vagonka. Do poloviny roku bude mít dopravce k dispozici pro tuto trať osm vozidel, která nahradí stávající soupravy, na nichž ještě nasazuje letité vozy s koženkovými sedačkami. Zhruba 50 starých vagónů čeká cesta do šrotu, řekla mluvčí ČD Kateřina Šubová. Souprava ze starých vozů už zůstane pouze na jednom doplňkovém páru rychlíků.

27.1.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
15 fotografií

Ve středu 27. ledna vyjela na rychlíkovou linku Brno-Česká Třebová-Praha první nová vlaková jednotka InterPanter. Snímek je z pražského Hlavního nádraží. Foto: Deník/Martin Divíšek

Dráhy tak pokračují v modernizaci rychlíkových souprav na jižní Moravě, kterou začaly loni v prosinci. Od změny jízdního řádu totiž jezdí tytéž vlaky i na lince Brno - Břeclav - Olomouc. A jelikož je linka z Brna do Prahy provázaná i s trasou Brno - Olomouc - Šumperk, objeví se InterPanter na některých spojích i na této trase. Celkem ČD nakoupí 14 jednotek za 2,6 miliardy korun.

"InterPanter je první nízkopodlažní rychlíkovou soupravu Českých drah. Díky tomu do ní snadno nastoupí maminky s kočárky, lidé na invalidním vozíku, senioři nebo cyklisté. Vlak je také vybavený klimatizaci a soupravy budou mít wifi připojení k internetu. Ještě řešíme automaty na občerstvení," uvedl člen představenstva ČD Michal Štěpán. Ve vlacích jsou také místa pro kola, pro kočárky a oddíl pro matky s dětmi, které si tam mohou hrát. Vlak InterPanter vychází z koncepce regionálního vlaku RegioPanter, který už několik let jezdí na regionálních spojích v několika krajích.

Lepšího komfortu se dočkali od poloviny prosince také jihomoravští cestující na rychlících z Brna do Olomouce a Šumperka, kde ČD začaly nasazovat několik nově modernizovaných vozů. "Zatím se však nejedná o ucelené soupravy, ale cílem je postupně počet modernizovaných vozů zvyšovat," řekla Šubová. Linka platila dosud za jednu z nejzanedbanějších v celé republice. Na vlacích do Ostravy a do Prahy přes Havlíčkův Brod jezdí vozy modernizované koncem 90. let a také multifunkční vozy.

Nejpozději se s modernizací souprav počítá na rychlících do Jihlavy a Českých Budějovic, kde jezdí zatím pouze multifunkční vůz. Zbytek soupravy tvoří starší vozy včetně 'koženek'.

Autor: ČTK

27.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies