Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

České firmy mají v Brazílii šanci vstoupit na trh v řadě oborů

Praha - České firmy mají v Brazílii šanci se uchytit hlavně při výstavbě dopravní infrastruktury, v energetice, v těžebním a petrochemickém průmyslu či ve zdravotnictví. Na exportní konferenci Jak úspěšně exportovat do Brazílie a Mexika to uvedl Marek Zmrzlík ze zastoupení agentury CzechTrade v Brazílii.

17.6.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Barbora Horáková

Brazílie připravuje soutěže na výstavbu a provozování silníc, dálnic a železnic v hodnotě 133 miliard realů (1,2 bilionu korun). Zhruba 91 miliard realů půjde na výstavbu 10.000 kilometrů železnic a 42 miliard na výstavbu 7500 kilometrů silnic. "Brazílie si velmi uvědomuje nedostatky v železniční dopravě. Přestože je 110krát větší než ČR, tak její železniční síť je stejně dlouhá jako v ČR," uvedl Zmrzlík.

Brazílie chce také budovat elektrárny na uhlí i zemní plyn. Investice do energetického sektoru mají do roku 2020 dosáhnout 540 miliard dolarů (11 bilionu Kč). Asi 75 procent elektřiny nyní dodávají vodní elektrárny. Očekávané investice do těžebního průmyslu do roku 2016 mají dosáhnout 75 miliard dolarů (1,5 bilionu Kč).

České pivo v Brazílii

Perspektivním trhem je také pivovarnictví, šanci tak mají i výrobci zařízení pro výstavbu pivovarů. "České pivo je v Brazílii symbolem nejvyšší kvality. Brazilské klima neumožňuje domácí produkci chmele," dodal Zmrzlík.

České firmy loni do Brazílie vyvezly zboží za 10,8 miliardy korun. Do ČR se z Brazílie dovezlo zboží za 5,6 miliardy korun. Saldo obchodní výměny od roku 2008 roste a loni přesáhlo pět miliard korun. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu a brazilského ministerstva rozvoje. Mezi hlavní položky tuzemského vývozu patří čerpadla a dopravníky na kapaliny, autodíly, kaučuk a dětské kočárky. ČR z Brazílie naopak dováží maso, léčiva, kávu a tabák.

Obchodní vztahy bývalého Československa s Brazílií mají bohatou historii. Jejich začátek spadá do období krátce po vzniku ČSR v roce 1918. Značky Škoda, ČKD a Jawa měly na brazilském trhu výborný zvuk již v meziválečném období a významně napomáhaly pronikání dalších českých výrobců na místní trh v pozdějších letech, uvádí MPO.

Autor: ČTK

17.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lidl
21

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

Záchranáři v Mexiku stále bojují o životy zavalených

Mexičtí záchranáři se stále snaží vyprostit zpod zřícených budov přežívající lidi, včetně dětí z Rébsamenovy školy a dále pěti tchajwanských továrních dělníků, u nichž je naděje, že stále zůstávají naživu. Při úterním ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 233 lidí, 1900 lidí bylo zraněno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení