VYBRAT REGION
Zavřít mapu

České koleje křižuje již sto dvacet žlutých vlaků

Praha – Na sto dvacet žlutých souprav Regionova již jezdí na tuzemských tratích. V letošním roce jich dodá výrobce Pars nova v Šumperku další čtyři desítky. Elegantní osobní vlak vzniká přestavbou starších motoráků.

3.5.2010 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Regionova má příjemný interiér, polstrované sedačky, je částečně nízkopodlažní a tak umožňuje pohodlné cestování vozíčkářům nebo maminkám kočárky. Na rozdíl od svých přesluhujících předchůdců je vybavena audiovizuálním informačním systémem nebo tlačítky ovládanými dveřmi, které jsou za jízdy z bezpečnostních důvodů blokovány.

„Regionova velmi rychle změnila pohled na cestování na regionálních spojích,“ říká náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek a dodává: „Do roku 2006 se takovými vlaky cestovalo dosti nepohodlně většinou v motorových vozech přezdívaných kufr. Měly nepohodlné koženkou potažené lavice jen s nízkou opěrkou zad, na šířku vozu bylo umístěno pět míst k sezení a maminka s kočárkem nebo vozíčkář museli při nástupu překonat několik schodů. Na desítkách tratí je už nahradily žlutozelené Regionovy s pohodlnými látkou potaženými sedačkami, s vysokými opěrkami zad a hlavy, loketními opěrkami a pouze čtyřmi místy na šířku vozu, částečně nízkopodlažní s bezbariérovým WC.“

Regionovy v současné době jezdí ve všech krajích České republiky především na osobních a spěšných vlacích. Řada regionů si však stěžuje, že dráhy rozdělují nové vlaky nesystematicky. V průměru by totiž při počtu 120 používaných souprav měla na každý okres připadat alespoň jedna. Například na Kutnohorsku přitom nejezdí ani jediná. Přitom Kutná Hora je jako město UNESCO jedním z nejnavštěvovanějších míst v Česku. Staré motoráky tam tak dělají špatné jméno nejen městu a Českým drahám, ale celému turistickému ruchu v zemi. „I přes rychlou obnovu vlaků v posledních dvou letech není možné nahradit všechny starší soupravy během dvou tří let. Zatím je stále v provozu asi 266 starších motoráků řady 810 „kufr“. Přesto změnu nejpozději v příštím roce zaznamenají také obyvatelé Kutnohorska, kdy se předpokládá dodání dalších souprav typu Regionova,“ omlouvá postup drah jejich mluvčí Petr Šťáhlavský.

Autor: Dalibor Dostál

3.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies