VYBRAT REGION
Zavřít mapu

České koleje křižuje již sto dvacet žlutých vlaků

Praha – Na sto dvacet žlutých souprav Regionova již jezdí na tuzemských tratích. V letošním roce jich dodá výrobce Pars nova v Šumperku další čtyři desítky. Elegantní osobní vlak vzniká přestavbou starších motoráků.

3.5.2010 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Regionova má příjemný interiér, polstrované sedačky, je částečně nízkopodlažní a tak umožňuje pohodlné cestování vozíčkářům nebo maminkám kočárky. Na rozdíl od svých přesluhujících předchůdců je vybavena audiovizuálním informačním systémem nebo tlačítky ovládanými dveřmi, které jsou za jízdy z bezpečnostních důvodů blokovány.

„Regionova velmi rychle změnila pohled na cestování na regionálních spojích,“ říká náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek a dodává: „Do roku 2006 se takovými vlaky cestovalo dosti nepohodlně většinou v motorových vozech přezdívaných kufr. Měly nepohodlné koženkou potažené lavice jen s nízkou opěrkou zad, na šířku vozu bylo umístěno pět míst k sezení a maminka s kočárkem nebo vozíčkář museli při nástupu překonat několik schodů. Na desítkách tratí je už nahradily žlutozelené Regionovy s pohodlnými látkou potaženými sedačkami, s vysokými opěrkami zad a hlavy, loketními opěrkami a pouze čtyřmi místy na šířku vozu, částečně nízkopodlažní s bezbariérovým WC.“

Regionovy v současné době jezdí ve všech krajích České republiky především na osobních a spěšných vlacích. Řada regionů si však stěžuje, že dráhy rozdělují nové vlaky nesystematicky. V průměru by totiž při počtu 120 používaných souprav měla na každý okres připadat alespoň jedna. Například na Kutnohorsku přitom nejezdí ani jediná. Přitom Kutná Hora je jako město UNESCO jedním z nejnavštěvovanějších míst v Česku. Staré motoráky tam tak dělají špatné jméno nejen městu a Českým drahám, ale celému turistickému ruchu v zemi. „I přes rychlou obnovu vlaků v posledních dvou letech není možné nahradit všechny starší soupravy během dvou tří let. Zatím je stále v provozu asi 266 starších motoráků řady 810 „kufr“. Přesto změnu nejpozději v příštím roce zaznamenají také obyvatelé Kutnohorska, kdy se předpokládá dodání dalších souprav typu Regionova,“ omlouvá postup drah jejich mluvčí Petr Šťáhlavský.

Autor: Dalibor Dostál

3.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Masarykův onkologický ústav. Ilustrační foto.
14

Odpadky vedle onkologie? Absurdní, tvrdí ředitel ústavu

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies