Firma se díky dobrým výsledkům chystá investovat do nákupu pozemků a rekonstrukce výrobního areálu. „Představenstvo akciové společnosti Rudolf Jelínek hodnotí výsledky loňského roku jako velmi dobré. Odpovídají výborné ekonomické situaci v České republice," uvedl předseda představenstva a generální ředitel společnosti Pavel Dvořáček.

Tržby z prodeje vlastních výrobků však v roce 2016 klesly. „Utržili jsme 389 milionů, což je meziroční pokles. Prodej byl ovlivněn doznívajícími dopady zákona o významné tržní síle," říká Pavel Dvořáček. Nový zákon o významné tržní síle nabyl účinnosti loni na začátku března. Zákon mimo jiné vyžaduje dodržování 30 denní doby splatnosti faktur mezi odběratelem a dodavatelem. Znemožňuje také přenášet na dodavatele obchodní rizika a náklady obchodního řetězce, například ve formě špatného naplánování objemu potravin pro propagační akci.

Zdroj: Youtube

Společnost Rudolf Jelínek se v minulém roce také věnovala zemědělství. Pokračovala v nakupování pozemků pro výsadbu dalších ovocných sadů. V tuto chvíli mají sady společnosti rozlohu 163 hektarů. Letos se firma chystá investovat 50 milionů korun do rekonstrukce a přestavby takzvaných zracích kapacit ve vizovickém areálu. Vybuduje také podnikovou prodejnu s degustačním barem na pražském Klárově. První návštěvníci v ní ochutnají ovocné destiláty v roce 2018.

Ilustrační foto
Prodej lihovin v Česku klesá už třetí rok v řadě

Klasické české pálenky si oblíbili i cizinci. Podíl exportu vlastních výrobků dosáhl v loňském roce 35 procent tržeb a zaznamenal tak růst o více než 12 procent oproti předchozímu roku. Výrobky vizovické likérky putovaly celkem do 40 zemí celého světa. „Nově jsme zaznamenali úspěšný růst v Polsku. Nejvýznamnějšími zahraničními trhy zůstávají Slovensko a USA," říká Pavel Dvořáček.

Do Spojených států směřuje až 70 procent košer produkce likérky, zbytek jde zejména do zemí střední Evropy, Ruska a Izraele. Na americkém trhu likérka utrží za košer produkty přes milion dolarů, tedy asi 25 milionů korun ročně. Košer slivovici vyrábí likérka z českého ovoce. Nabízí celkem osm produktů, ty se však prodávají jen v USA. Ve střední Evropě je na trhu pět košer produktů, z toho čtyři slivovice a jedna hruškovice. Kořeny košer výroby pod značkou R. Jelínek sahají ještě před rok 1934. Rodina Jelínků byla rodinou židovskou, výrobky vyráběla podle košer zásad už dříve. Od roku 1934 však firma kvůli zahájení vývozu do USA pořídila mezinárodně uznávané certifikáty.

Rabbi Avraham Schwarz v likérce R. Jelínek ve Vizovicích.
Přípravu slivovice podle židovských předpisů kontroloval rabín