VYBERTE SI REGION

České tramvaje začnou jezdit ve Washingtonu

Praha - České tramvaje dobývají hlavní město USA. Na vůbec první tramvajové trati, která ve Washingtonu vznikne, začnou jezdit soupravy tuzemské společnosti Inekon Group.

30.10.2009 5
SDÍLEJ:

Tramvajová souprava Inekon GroupFoto:

Američané budou těmito spoji jezdit na ministerstvo vnitřní bezpečnosti. První obyvatelé by se jimi měli svézt již příští rok, kdy má být otevřena historicky první tramvajová trať v hlavním městě Spojených států.

Český výrobce tak uzavírá plnění kontraktu v hodnotě 24 milionů dolarů, který podepsal v roce 2004. V jeho rámci dodala společnost na přelomu let 2006 a 2007 tři vozy do Portlandu a stejný počet ještě na podzim 2007 do Seattlu. Zatímco v obou těchto městech tramvaje jezdí, vozy pro Washington D.C. byly na žádost zadavatele, americké společnosti WMATA, uskladněny po dobu dvou let v depu Dopravního podniku Ostrava.

V Inekonu jsou hrdí

„Jsme hrdí, že první tramvaje, které budou zajišťovat v hlavním městě USA městskou hromadnou dopravu, jsou z České republiky. Reference z úspěšné realizace této zakázky nám na mnoha místech otevírají dveře. V současnosti jednáme o dodávkách dalších vozů do Ameriky,“ uvedl Josef Hušek, předseda představenstva a generální ředitel Inekon Group.

Výstavba první poloviny z plánované celkem tři kilometry dlouhé trati byla ve Washingtonu zahájena letos. Starosta města Adrian M. Fenty je přesvědčen, že české tramvaje po ní budou jezdit už příští rok. Nyní zde zajišťuje městskou dopravu pouze metro a autobusové linky. Tramvaje typu Inekon 12-Trio by měly spojit rezidenční jihovýchodní část města s oblastí, kde se nachází například hlavní sídlo ministerstva vnitřní bezpečnosti. To je ve vládě USA vzhledem k počtu zaměstnanců třetí největší.

„Tramvaje pro Washington byly v depu uloženy jako provozuschopné. Nyní tedy stačí zkontrolovat elektrickou výzbroj, napojit je na síť a vyzkoušet jejich funkce. Bude ověřeno vše od činnosti trakčních měničů řízených počítačem přes rychlost zavírání dveří a nucené větrání či topení až po informační systém,“ uvedla Kateřina Havelková, která českého výrobce mediálně zastupuje. Konečné seřízení pak proběhne po ukončení přepravy na zkušební trati v areálu tramvajového depa ve Washingtonu.

Čtěte také: Tramvaje pod zemí: myšlenka v Brně stále přežívá

Autor: Dalibor Dostál

30.10.2009 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump.
AKTUALIZOVÁNO
17 22

S Trumpem začínají nebezpečné roky, píše polský list

Advokát Miroslav Jansta

Vlivný advokát Jansta se v Zemanově kampani angažovat nehodlá

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

Le Penová: Každá země musí mít možnost opustit euro

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová prohlásila, že každá země musí mít možnost opustit euro, pokud si to bude přát. Vyjádřila se tak na konferenci evropské krajní pravice v Koblenci, jíž se účastní také nizozemský nacionalista Geert Wilders a vedoucí představitelé Alternativy pro Německo (AfD). Ve všech třech zemích se letos konají volby a zástupci tamějších krajně pravicových proudů tak den po inauguraci nového amerického prezidenta Donalda Trumpa, s nímž sympatizují, využili příležitosti, jak se sami rovněž zviditelnit. Proti konferenci demonstrovalo ve městě podle německé policie asi 3000 lidí.

AKTUALIZOVÁNO

Ze zavaleného hotelu v Itálii se zachránilo 11 lidí, pět zahynulo

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi. Podle čerstvé bilance se tak zachránilo 11 lidí, potvrzeno je pět mrtvých. Úřady provincie Pescara dnes oznámily, že nejméně 23 lidí se stále pohřešuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies