"O jednání českých expertů na Krymu k trolejbusovému depu, nemá MZV žádné informace," řekla mluvčí ministerstva Irena Valentová. Dodala, že na Krymu a v Sevastopolu platí do 23. června 2017 na základě rozhodnutí Rady EU sankce.

"Opatření se vztahují na aktivity společností z EU. Zahrnují mimo jiné zákaz investic na Krymu a v Sevastopolu," doplnila Valentová. Firmy se sídlem v EU nemohou nakupovat nemovitosti nebo financovat krymské podniky. Zakázány jsou také služby spojené s turistikou. "Týkají se exportu zboží a technologií v oblastech, jako je doprava, telekomunikace, energetika, rozvoj ropného sektoru, sektoru plynu apod. Zákaz se vztahuje též na budování infrastruktury v těchto sektorech," popsala rozsah sankcí Valentová.

Mluvčí ministerstva průmyslu a obchodu František Kotrba sdělil, že české firmy projevily zájem navázat na dodávky z minulosti a podílet se na modernizaci krymské infrastruktury. "Vzhledem k přijatým omezujícím opatřením pro obchod a investice na Krymu a v Sevastopolu ze dne 31. července 2014 však neexistuje prostor pro státem podporované vývozy," zdůraznil Kotrba.

Podle zprávy TASS se čeští experti na jednání s náměstkyní ministra krymské regionální vlády pro hospodářský rozvoj Ljudmilou Blankovou bavili o dopravních investicích nebo zapojení českých firem do zpracování krymské zemědělské produkce a pevného komunálního odpadu.

Trolejbusová doprava funguje na Krymu od konce 50. let. Linku mezi Simferopolem a Jaltou tradičně obsluhovaly české trolejbusy, které navzdory věku jezdí podle dostupných informací na exponované trase dodnes.

Dva hlavní čeští výrobci trolejbusů, společnosti Škoda Transportation a Ekova Electric, už minulý týden uvedly, že o společném závodu na montování trolejbusů nebo depu na Krymu v současnosti nejednají. Kotrba doplnil, že plzeňská Škoda, ani ostravská Ekova s ministerstvem podobu, podrobnosti ani financování dodávek neprojednávaly.