VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česko je 10. místě žebříčku zemí atraktivních pro maloobchodníky

Praha – Česko je na desátém místě celosvětového žebříčku zemí, ve kterých plánují maloobchodní řetězce otevřít svůj obchod. Největší zájem o ČR mají módní značky. Nejatraktivnější na světě je pro obchodníky Německo, které vede před Francií a Spojeným královstvím. Vyplývá to z průzkumu mezinárodní poradenské společnosti v sektoru nemovitostí CBRE.

24.3.2014 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

„Studie naznačuje, že ČR je atraktivní pro maloobchodníky ze všech segmentů, dominuje tu však zejména móda všech cenových kategorií. Z hlediska země původu je ČR nejatraktivnější pro evropské maloobchodníky," uvedla Veronika Tebichová z české pobočky společnosti CBRE.

Německo přitahuje mezinárodní maloobchodníky především proto, že nabízí 20 velkých měst v rámci jediného trhu. Celosvětově zde plánuje otevřít v roce 2014 svůj obchod přes 40 procent maloobchodníků. A toto číslo vzroste na 70 procent, pokud vezmeme v úvahu pouze evropské maloobchodní prodejce, uvádí studie. Německo je rovněž druhým nejdůležitějším cílem amerických maloobchodníků.

Počet řetězců plánujících letos rozsáhlou expanzi podle studie dramaticky vzrostl. Globální maloobchodní trh se tedy opět těší důvěře maloobchodníků. Více než jedna třetina (35 pct) řetězců plánuje v nadcházejících 12 měsících rozšířit své portfolio obchodů o 40 či více prodejen. Z těch maloobchodníků, kteří chtějí otevřít 40 či více prodejen, patří mezi nejaktivnější sektory střední a vyšší kategorie módy, přičemž každý z výše jmenovaných sektorů představuje téměř třetinu z celkového počtu.

„Rostoucí důvěra zákazníků a obnovená vitalita v mezinárodní maloobchodní komunitě otevírá dveře rozsáhlé expanzi. Zatímco se v uplynulých letech tempo mezinárodního růstu zpomalilo, nyní maloobchodníci jasně ukazují záměr materiálně investovat do své sítě prodejen. Jejich volba širokého spektra trhů poukazuje na pokračující důležitost přeshraničního růstu," uvedl ředitel přeshraničního obchodu společnosti CBRE Peter Gold.

Cílové trhy obchodníků pro rok 2014

Umístění Země  procento maloobchodníků zaměřujících se v roce 2014 na tuto zemi
1. Německo 40
2. Francie 26
3. Spojené království 25
4. Rakousko 22
5. Čína 22
6. Švýcarsko 20
7. Belgie 18
8. Španělsko 17
8. Itálie 17
10. Česká republika 16
10. Švédsko 16

zdroj: CBRE

Autor: ČTK

24.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
 údajnou korupci při nákupu obrněných vozidel Pandur pro českou armádu má jít lobbista Marek Dalík na pět let do vězení.
4 11

Nejvyšší soud zrušil rozsudek nad Dalíkem kvůli právní kvalifikaci

Afghánští vojáci pokračují v boji proti ozbrojencům, kteří se zabarikádovali v domě poblíž indického konzulátu ve městě Mazáre Šaríf na severu Afghánistánu.
2 5

V Afghánistánu zahynuli v přestřelce dva američtí vojáci

Trh práce se mění. Frčí portfoliová kariéra

K tomu, abychom se připravili na budoucnost musíme změnit myšlení, od počátku, říkají personalisté. Proměna trhu práce je pozvolná, ale zato intenzivní. Tradiční přístup k zaměstnání a kariéře končí. Současným trendem je takzvaná portfoliová kariéra.

Babiš reaguje na Sobotkovu analýzu: Chce mě odvolat a zaprodat zemi

Ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš v reakci na analýzu poradců premiéra Bohuslava Sobotky, kterou jako první získal a zveřejnil Deník, připouští, že předseda vlády „vážně uvažuje o jeho odvolání".

Policie zatkla ve vládní čtvrti v Londýně muže ozbrojeného noži

V britské vládní čtvrti v Londýně došlo ve čtvrtek 27. dubna k incidentu, při němž policie zadržela muže, jenž byl ozbrojen dvěma noži. Informovala o tom BBC. 

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies