VYBERTE SI REGION

Česko začalo obnovovat svůj přístav v Hamburku

Praha/Hamburk - Stát začal s rekonstrukcí přístavu v Hamburku. Do oplocení Sálského a Vltavského přístavu investuje zhruba sedm milionů korun. Zároveň s tím má ve Vltavském přístavu vzniknout nová manipulační plocha pro překládání zboží. Podle mluvčího Ředitelství vodních cest (ŘVC) Jana Bukovského jde o první fázi stavebních prací na českém území v Hamburku, kterou budou následovat masivnější akce. Od začátku roku stát v Hamburku rovněž nechal strhnout několik budov v havarijním stavu.

17.6.2015
SDÍLEJ:

Uprostřed čilého ruchu hamburského přístavu, jenž je jedním z nejvíce prosperujících v Evropě, se na třech hektarech rozkládá nezvykle ztichlý areál zchátralých budov. Patří to tu Česku. Foto: ČTK/imago stock&people

Do obnovy území, které může Česko na základě Versailleské smlouvy využívat do roku 2028, stát za posledních 15 let nikterak neinvestoval. Demolice zchátralých budov a vystavění zpevněné plochy na jejich místě a zároveň oplocení přístavů je minimem potřebným pro zajištění bezpečnosti, uvedl Bukovský. V současnosti je české území volně přístupné a majetkek chátral.

Po skončení prací na oplocení přístavů a vystavění manipulační plochy, které má na základě vítězství ve výběrovém řízení provést ústecká stavební firma Studio Jelínek, bude možné přístavy začít hojněji komerčně využívat, očekává ŘVC. Celkem chce resort dopravy do území investovat až 150 milionů korun, od čehož si slibuje větší zájem tuzemských lodních speditérů, kteří v současnosti prostory příliš nevyužívají.

Hlavním přístavním územím České republiky v Hamburku je takzvaný Sálský přístav (Saalehafen) o rozloze 21.000 metrů čtverečních. K němu přiléhá Vltavský přístav (Moldauhafen) o rozloze 3000 metrů čtverečních. Sálský a Vltavský přístav byly v roce 1929 na základě Versailleské smlouvy na 99 let, tedy do roku 2028, propůjčeny Československu. Ve stejném roce navíc Československo koupilo území o rozloze 8000 metrů čtverečních označované jakou Peutský přístav (Peutehafen). Od roku 1993 všechny přístavní plochy spravuje Česká republika.

Do roku 2022 má celou plochu českých přístavů pronajatou tuzemská společnost Eko Logistics z Týnce nad Labem. Té původně plánovalo ministerstvo dopravy smlouvu vypovědět a na rozvoji přístavu zajistit samostatně. Nyní ale spíš spoléhá na to, že s dlouhodobým nájemcem bude na obnově území spolupracovat.

Autor: ČTK

17.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies