VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česku se daří lákat čím dál více turistů z Asie, hlavně z Číny

Brno - Česku se daří lákat více asijských a především čínských turistů než dřív. Důvodem je předloni v Praze v čínsko-české produkci natočený film Tam, kde to známe jen my a také loni zavedená přímá letecká linka Praha - Peking. Letos se má otevřít další přímá linka do Šanghaje. Asijské turisty má také přilákat propagace 700. výročí narození Karla IV., řekla při zahájení brněnských veletrhů cestovního ruchu náměstkyně ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

14.1.2016 0
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ivan Babej

Loňský rok byl podle Dostálové pro český turismus rekordní, když příjmy z cestovního ruchu přesáhly 108 miliard korun. "Je pro nás výzva, abychom rostoucí křivku udrželi letos i příští rok," řekla náměstkyně. Stále také roste podíl cestovního ruchu na hrubém domácím produktu, vyšplhal se na tři procenta. "Cestovní ruch se stává stále důležitější součástí české ekonomiky, zaměstnává 250.000 lidí," dodala.

Na potenciál asijských turistů klade ministerstvo podle Dostálové velký důraz. "Daří se nám Česko propagovat jako zemi příběhů. Letos se chystáme podpořit hlavně regionální turistiku na základě 700. výročí narození Karla IV. Naší snahou je, aby se turisté nevraceli z výletu vždy do Prahy, ale zůstávali v regionech. Je potřeba pro ně připravit balíčky, které je v regionech udrží," řekla náměstkyně.

Podle ní zatím v Česku chybí to, nač jsou zvyklí čeští turisté v zahraničí. "Hotely nenabízejí ještě tolik možností výletů," poznamenala náměstkyně. Výletové balíčky by měly pokrýt různá atraktivní místa Česka. Číňané, kteří do Evropy přijíždějí, v Česku tráví dvě až tři noci, dlouhodobě se jejich počet pohyboval okolo 175.000 za rok a před rokem ministryně Karla Šlechtová (ANO) prohlásila, že by se jejich počet měl zvýšit až na 400.000. Loňská čísla však zatím ještě nejsou k dispozici. Za týden utratí v ČR průměrně 20.000 až 25.000 korun.

Ministerstvo společně s agenturou CzechTourism zvažuje vznik dalších zastoupení v Asii. "Zatím se jeví dostačující. Máme je v Pekingu, v Šanghaji a Hongkongu. Otevírá se ještě možnost Japonska," uvedla Dostálová.

Autor: ČTK

14.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 0
SDÍLEJ:
Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo novým vydáním ukázal, že se nenechá zastrašit. Tak hodnotí německé deníky první číslo časopisu po krvavém atentátu na redakci z minulého týdne.
AKTUALIZUJEME
6 11

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

Americká letadlová loď Carl Vinson
7 27

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies