Česká pobočka rakouské společnosti Kapsch ve finančním roce 2010/2011 zvýšila zisk na 363,6 milionu korun z 140,2 milionu korun v předchozím období. Mimořádně ziskový je provoz českého mýta. Z každé koruny, kterou loni Kapsch Telematic Services utržil, měl 19 haléřů čistého zisku, informuje dnešní Mladá fronta Dnes (MfD).

Takové vysoké marže nejsou zcela obvyklé, i když pro ministerstvo dopravy nemusí být překvapivé, píše deník. Podobnou ziskovost například vykazuje Škoda Transportation, která je zakázkově závislá hlavně na státních Českých drahách.

Společnost Kapsch Telematic Services vede sdružení na provoz českého mýtného systému společně s dalšími firmami Kapsche a společností Asseco. Smlouva na provoz mýtného systému platí do roku 2016. Kapsch má každoročně jistou částku za provoz mýtného systému a další peníze mu přichází, pokud překročí 96procentní hranici úspěšnosti výběru mýta. Autodopravci, kteří musí mýto platit, dlouhodobě český systém jeho výběru kritizují.

Přes 30 miliard korun

Objem vybraného mýta v Česku i úspěšnost výběru stále stoupá, doposud se ho vybralo už přes 30 miliard korun a úspěšnost výběru přesahuje 99 procent. Výběr mýta loni přesáhl osm miliard korun.

Míru úspěšnosti hodnotí pro stát firma Logica. Ředitelství silnic a dálnic ale vypsalo na "hlídače" Kapsche novou soutěž až do roku 2016, píše list. Odhadovaná cena zakázky na technického auditora mýtného systému je 190 milionů korun. Dosud stát Logice od roku 2007 zaplatil 113 milionů Kč.

Rakušané vlastní v české pobočce na provoz mýta 52 procent, zbytek patří rakouské investiční společnosti Vienna Capital Partners. Další podnikání v Česku Kapsch rozložil mezi několik firem, které závisejí hlavně na státních zakázkách. Například Kapsch TrafficCom Construction & Realization staví mýtné brány a je také jedním z dodavatelů informačních proměnlivých světelných cedulí na české dálnice.