VYBERTE SI REGION

Český porcelán představil novinky pro Ambiente

Dubí – V nejvyšším patře výstavního pavilonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde se na prestižním světovém veletrhu spotřebního zboží a designu Ambiente 2016 ve Frankfurtu nad Mohanem prezentují nejvýznamnější a nejúspěšnější výrobci, je rovněž v tomto roce prostor vyhrazený akciové společnosti Český porcelán, Dubí.

21.1.2016 3
SDÍLEJ:

Český porcelán představil novinky pro veletrh Ambiente.Foto: Deník/Traxler Zdeněk

Dochází k celkové změně koncepce expozice – je moderně pojata a celý prostor bude vzdušnější.
„Chceme, aby náš stánek zaujal i jiné lidi, nejen naše obchodní partnery, které na veletrh zveme. Očekáváme, že nás tentokrát navštíví více lidí. Záměrem je najít nové klienty, ti stávající nám už nestačí," nastínil důvod změn obchodní ředitel Českého porcelánu Martin Balázš.

Centrální část expozice bude ve Frankfurtu patřit jídelním soupravách v cibulákovém dekoru, které doplní výrobky s cibulákovým vzorem z duchcovské porcelánky.

K novinkám určeným zájemcům o tradiční cibulák patří misky na ovoce a miska ve tvaru srdce nebo sklenička na víno s porcelánovou nožičkou, vyráběná ve spolupráci s firmou Crystalex.
Cibulák porcelánka nejvíce prodává do Jižní Koreje a Japonska, jeho prodej na domácím trhu ale stagnuje. „Pro český trh je cibulák důležitý i jako předmět sběratelství. Víme, že děvčata často pokračují v tom, co začaly jejich maminky a babičky. Rádi bychom ale, aby vyndali cibulák z vitrín a začali ho používat, protože to je nejen ozdobný porcelán, ale především užitný porcelán, kterému neublíží myčka ani mikrovlnka," uvedl generální ředitel Vladimír Feix. Podle jeho slov je cibulák pro dubskou porcelánku stále vlajkovou lodí. Ostatně cibulový porcelán už vyrábějí jen tři výrobci na světě – Míšeň, Dubí a jedna porcelánka v Japonsku, která se ale ocitla v problémech a svoji výrobu snižuje.

Ve Frankfurtu se objeví také bílý porcelán, který současným trendům v oboru vévodí. Dubská porcelánka svůj bílý zámecký porcelán nazvaný Opera ozvláštňuje plastickým dekorováním. Loni měla Opera ve Frankfurtu svoji premiéru a zaujala nejvíc na japonském trhu. Zájem je o ni i v Německu, kde je ale tamní trh s prosazováním nových výrobků podstatně pomalejší nebo v Egyptě, kde ale nechtějí bílou, ale dekorovanou barvami.

Ve stánku na veletrhu bude prezentována i bohatá škála hrnků. Návštěvníci tak budou mít přehled o všech 102 typech snídaňových hrnků, které porcelánka vyrábí v různých variantách ať už bílé, dekorované či stříkané vtavnou barvou.

Novinky z Duchcova

Novinky figurálního porcelánu z Duchcova se objeví na výstavních soklech a na stěnách, které zaplní „policový systém stromu".
Duchcovský závod zde představí žardiniéry ve čtyřech barevných dekorech, první společné dílo Duchcovských a výtvarnice Jarmily Mucha Plockové, které vznikly podle návrhů jejího dědy, významného umělce Alfonse Muchy.

Šnečí příběh autorky Ilony Emilie Klawitter, který byl poprvé k vidění ve Frankfurtu v loňském roce, se rozrostl o dalších pět porcelánových postaviček – Petrklíč, Sasanku, Sedmikrásku, Pampelišku a Svlačec. Na výstavě doplní původní pětici figurek a vílu Velenku a rozšíří tak tuto sběratelskou sérii.

Úplnými novinkami, tedy porcelánovými výrobky, jež patří do inovačního programu roku 2016, jsou lampičky na petrolej ve tvaru slůňat a porcelánová aromalampa v hnědém provedení, navazující na historii manufaktury a vycházející z výrobků, které zde v minulosti vznikaly.

V Duchově úspěšně pokračují v úpravě porcelánu pískováním. Věnují se zakázkám stálých zákazníků, ale zpracovávají i jednorázové objednávky. Pro významného výrobce pneumatik, např. nyní už třetím rokem upravují pískováním reklamní hrnky. Právě takto upravené předměty nebudou chybět ani na veletrhu Ambiente 2016, který se koná od 12. do 16. února ve Frankfurtu nad Mohanem. Poprvé budou k vidění zbrusu nové pískované hrnky s motivem duchcovského zámku či s Duchcovem úzce spjatým Casanovou, které následně od začátku turistické sezóny budou k mání pro návštěvníky duchcovského zámku.
Politika výrazně ovlivňuje obchod

„Každá země má svá specifika a my se musíme přizpůsobit. Kromě našich tradičních zákazníků se teď chceme zaměřit na skandinávský trh, jednáme s potenciálním zákazníkem ve Finsku, zájem máme o Dánsko a Švédsko. Mrzí nás Itálie a Španělsko, tam stále nemůžeme najít vhodné zákazníky," uvedl obchodní ředitel Balázš.

Politická situace se odrazila na ztrátě klientů na Ukrajině a v Rusku. „Přitom právě Rusko je zemí, kde se ještě prodává figurální porcelán," uvedl ředitel Feix. ⋌(ot, lmax)

Autor: Redakce

21.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Hranická propast.

Potvrzeno: Hranická propast je nejhlubší na světě!

Hranice – Hranická propast je oficiálně nejhlubší propastí na světě s naměřenou hloubkou 404 metrů pod vodou.

Dva ze tří největších akvaparků v Česku jsou v zisku

Zdání, které vyvolávají plná parkoviště před velkými akvaparky, neklame. O platící klienty zde nemají nouzi. Například čestlický Aquapalace loni napočítal přes 820 tisíc návštěvníků a byl tak pátou nejvyhledávanější atrakcí v Česku. Termální Aqualand Moravia u Novomlýnských nádrží navštívilo 710 tisíc lidí.

Soudce podal ústavní stížnost proti důtce za hanění uprchlíků

Brno - Liberecký soudce Miloš Zbránek podal k Ústavnímu soudu v Brně stížnost proti důtce, kterou mu letos v červnu udělil kárný senát Nejvyššího správního soudu za dva internetové dehonestující články o migrantech. Zatím není jasné, kdy se bude Ústavní soud stížností zabývat, řekla dnes jeho mluvčí Miroslava Sedláčková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies