Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Český porcelán překonal ekonomickou krizi a zvyšuje zisk

Dubí - Firmě Český porcelán se podařilo překonat ekonomickou krizi, která společnost v roce 2010 zasáhla. Jeden ze čtyř světových výrobců tradičního cibuláku meziročně zvýšil zisk o deset procent na pět milionů korun. Firmě z Dubí na Teplicku se daří prodávat výrobky na Dálný východ a znovu dobývá ruský trh. O situaci ve firmě informoval ředitel a spolumajitel společnosti Vladimír Feix.

9.2.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Celkem 60 procent produkce podnik vyváží. Porcelánka loni zvýšila odbyt na českém trhu ze zhruba 34 na 40 procent. „Je to hlavně díky tomu, že porcelán se stal dárkovým a reklamním zbožím. Řada firem si jej objednává a dále daruje svým zákazníkům," vysvětlil Feix.

Rusové žádají klasiku

Cibulák i další výrobky z Dubí vozí firma již několik let na Dálný východ. „Daří se nám oslovovat Korejce, Japonce a znovu se prosazujeme v Rusku," uvedl Feix. Každý zákazník má přitom podle něj svá specifika. „Ruští zákazníci žádají klasiku, tenkostěnný porcelán, modelovaný, plastický, ručně dekorovaný a musí na něm být lovecké motivy. Na klasickém porcelánu tak jsou medvědi a nově třeba husy s mašlí," popsal ředitel.

Rusko je také jednou z mála destinací, kde se ještě daří prodávat figurální porcelán. Ten se vyrábí v Duchcově. „Výrobu v Royal Dux Duchcov zatím sanujeme, v tuzemsku se porcelánové postavy či amfory už téměř neprodávají, podobné je to v celé EU," přiblížil ředitel.

Návrhy studentů

Společnost s tradicí od roku 1864 se zároveň snaží oslovovat svými výrobky i mladou generaci. Ve firmě dostávali prostor i studenti ústecké univerzity. Výrobky podle jejich návrhů nyní Český porcelán vystavuje ve svém stánku ve Frankfurtu nad Mohanem na největším veletrhu s porcelánem, který skončí 11. února. Obsah stánku poté firma vystaví přímo v Dubí.

Z německého veletrhu si vozí porcelánka podněty a inspiraci pro neustálou inovaci dekorací a výrobků. „Každý rok se mění barvy a vzory. Za ta léta jsem vypozoroval, že kopírují módní barvy textilu. Tato dvě odvětví jsou si vůbec podobná, stejně jako šaty kupují většinou ženy, tak i porcelán vybírají dámy," poznamenal ředitel.

Přizpůsobovat se trhu je podle Feixe receptem na přežití. „Musíme umět konkurovat z hlediska ceny, nabídnout levnější i luxusní zboží, klasiku i novinky," doplnil ředitel, jenž drží 46 procent akcií. Dalším vlastníkem je s téměř 19 procenty Dům porcelán Praha a necelých 25 procent má od roku 2012 firma Garkalne Limited.

Autor: ČTK

9.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Násilnosti v Jeruzalémě.
AKTUALIZOVÁNO
2 10

Izrael zakázal muslimům vstup do mešit, v ulicích vypukly násilnosti

Rybárna na rynku
9

Rybárna, Polívkárna, Hranolkárna. V Ostravě „frčí“ netradiční bistra

AKTUALIZOVÁNO

Řidič předjížděl na zákazu. Po čelní srážce pro zraněného přiletěl vrtulník

/FOTOGALERIE/ S dopravními komplikacemi museli počítat všichni řidiči, kteří cestovali v pátek ráno ze Znojma směrem na Brno. Na silnici I/53 za Lechovicemi u Čejkovic se kolem šesté hodiny ranní srazila dvě osobní auta a autobus.

Královský závod v Heidelbergu: princ William porazil Kate na celé čáře

/VIDEO/ Mladý královský pár se nijak netají svou náklonností ke sportu. Nebylo proto žádným překvapením, když se princ William a vévodkyně Kate zúčastnili exhibičního závodu ve veslování v německém Heidelbergu na řece Neckar.

AKTUALIZUJEME

Mrtvola starce zneklidnila sousedy v Ústí nad Labem

K hrůznému nálezu došlo v ulici Velká Hradební v Ústí nad Labem. Hasiči byli přivoláni do bytu, z nějž se linul podezřelý zápach. Šlo o ostatky seniora.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení