VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Google v ČR má dvě nové služby

Praha - Dva nové prodkuty během dvou měsíců přinesl český Google. Po českých mapách v dubnu to v květnu byl překladač, který umí přeložit text do přibližně dvaceti jazyků.

1.6.2008
SDÍLEJ:

Ředitelka české pobočky Google ČR Taťána Le MoigneFoto: Pražský Deník

Tento překladač rovněž zvládne přeložit do češtiny celé cizojazyčné internetové stránky. Podle ředitelky českého Googlu Taťány le Moigne je nyní Česko v Evropě zemí, která nejrychleji převádí celosvětové služby vyhledávače do místního jazyka.

Před nedávnem jste představili českou verzi map od Google. Jaký význam uvedení tohoto produktu na trh přikládáte?

Od počátku založení pobočky Google v České republice je to zcela jistě nejdůležitější služba, kterou jsme spustili. Mapy Google jsou naprosto strategickým produktem naší společnosti.

Proč?

Osmdesát procent všech informací na internetu v sobě obsahuje nějaký geografický element. A přibližně padesát procent hledání směřuje k nějakému konkrétnímu místu. Posláním společnosti Google je organizovat všechny celosvětové informace a zpřístupnit je uživatelům po celém světě. Kdykoliv a kdekoliv. To je přesně ten důvod, proč jsou Mapy Google tak důležitým produktem. Protože zpřístupňují uživatelům relevantní geografické, lokální informace, ať už hledáte pivovar v Brně nebo hotel v Praze. Kromě map přinese Google také další informace, ať už o otevírací době, přijímaných platebních kartách nebo hodnocení nejlepších restaurací.

Považujete Mapy za klíčový produkt, který by mohl Googlu pomoci v souboji se Seznamem.cz, který zatím na českém trhu kraluje?

Přinášíme špičkové internetové služby českým uživatelům a tam, kde je to relevantní, jako právě u Map, samozřejmě budeme postupně pracovat na vylepšení lokálních datových podkladů. Mapy výrazně zlepšují informační hodnotu údajů, které přinášíme jako vyhledávač. Čeští uživatelé mají možnost ten produkt nejen využívat, ale oni ho mohou i vylepšovat, mohou ho využívat pro podporu svého podnikání. Každá firma v Čechách může dnes zcela zdarma dát spoustu svých informací na Mapy Google. Jak všichni víme, svět nekončí na hranicích České republiky. Jsme přesvědčeni, že Mapy Google využije řada firem a uživatelů právě pro jejich světový kontext. Je na českých uživatelích, aby si zvolili prostředí, které jim vyhovuje, podstatné je, že mají z čeho vybírat. České Mapy Google jsou v tuto chvíli stále jen testovací BETA verzí, ale zájem uživatelů byl tak veliký, že jsme nechtěli jejich uvedení na náš trh již dále oddalovat.

Jak si Google stojí v Evropě?

Kromě první pozice v oblasti vyhledávání si Google drží i první pozici na trhu map. To je informace důležitá i pro české uživatele. Co se Čech týče, tak český Google přinesl za dvacet měsíců českým uživatelům dvacet nových produktů. Na toto číslo jsme opravdu pyšní. Dokazuje to, jakou pozornost Google věnuje českým uživatelům a českému trhu. Primární a hlavní službou pro nás zůstává vyhledávání. Osmdesát procent všeho, co Google dělá, směřuje právě sem. V Čechách jsme za ty necelé dva roky kvalitu vyhledávání výrazně vylepšili. „Naučili jsme Google česky“. Můžeme zodpovědně říci, že co do kvality jsme místní jedničkou, co do podílu na trhu jsme dvojkou. V současnosti jsme jediným vyhledávačem v Čechách s rostoucím podílem na trhu vyhledávání. Jsme rádi, že jejich zájem o naše služby roste. Vážíme si toho.

Budete tímto tempem pokračovat i nadále?

V budoucnu nebudeme pokračovat tak rychle, co se týká kvantity, protože těch produktů či služeb, které má ještě smysl lokalizovat nezbývá mnoho. Už to nejsou desítky, jsou to jednotky. Teď bude důležité udržet kvalitu a protože zájem uživatelů o služby Google roste, rádi bychom věnovali čas a energii i komunikaci toho, co všechno vlastně Google může dnes českým uživatelům internetu nabídnout. Protože kromě klasické googlerské či internetové komunity je tady celá řada lidí, kteří vůbec netuší, jaké všechny naše služby mohou zdarma využít v češtině.

Kolik z celkového počtu produktů už je zastoupeno v Česku?

Google má ve své nabídce něco přes sto produktů. Nicméně těch naprosto klíčových je pět. Prvním a nejdůležitějším produktem je vyhledávání. Následují reklamní produkty AdWords a AdSense. Třetí jsou Google Apps, což je on-line kancelář, včetně oblíbeného Gmailu s 6GB prostoru a skvělou ochranou proti spamu – nevyžádaným emailům, dokumenty, tabulky, prezentace, kalendář atd., to vše zdarma ve sdíleném prostředí. Čtvrté jsou geografické produkty, kam patří Mapy Google a Google Earth. Pátou kategorií je video, kam patří u nás nesmírně oblíbené YouTube. Jen pro úplnost dodávám, že u všech těchto produktů kromě Google Earth existuje samozřejmě jejich mobilní verze. Google nikde na světe, a nebudeme to dělat ani v Česku, nelokalizuje všech sto produktů. Produkty se rychle mění, vyvíjejí. Jen to, co je dobré, co přežije, má smysl zpřístupnit lidem v různých jazycích.

Jak je na tom český Google v porovnání s jinými zeměmi v nabídce lokalizovaných produktů?

V žádné evropské zemi nespouští Google lokální služby tak rychle a často, jako je tomu v Čechách. To myslím hovoří za vše. Google navíc nejsou jen služby pro uživatele, ale je to zároveň otevřené, perfektně popsané a zdokumentované prostředí pro vývojáře. Po API na Mapy či YouTube začíná být v Čechách skutečná poptávka. Samozřejmě nás to těší, ale především zavazuje.

Takže nabídku dalších českých produktů můžeme očekávat?

Testování nových technologií a služeb. Rychlé uvedení a stálá inovace strategicky důležitých produktů. Inspiraci. A samozřejmě posílení obchodních aktivit a s tím spojené přenesení know-how, které Google v oblasti internetové reklamy bezpochyby má, na stranu našich zákazníků.

Autor: Dalibor Dostál

1.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kuchař Michael Solnička alias Mr. Steak bude od podzimu šéfkuchařem nového steakového restaurantu v Olomouci.
1 2

Mr. Steak: Gastronomický boom? Olomouc teď dává zbytku republiky na frak

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan.
3 6

Ultimátum pro Katar je v rozporu s mezinárodním právem, tvrdí Erdogan

AKTUALIZOVÁNO

Kvitová opět šampionkou. Svůj návrat dokonala triumfem v Birminghamu

/VIDEO/ O takovém návratu se jí ani nesnilo. Tenistka Petra Kvitová korunovala svůj comeback po prosincovém napadení neznámým útočníkem triumfem na trávě v Birminghamu. Pro českou lvici šlo přitom o teprve druhý turnaj od zranění. V novém vydání žebříčku se posune na dvanáctou příčku.

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

/ANKETA/ Předseda ANO Andrej Babiš se opět nedorazil na politickou debatu Otázky Václava Moravce v České televizi. Účast v dnešním přímém přenosu podle moderátora pořadu Moravce Babiš původně slíbil, ale pak ji zrušil kvůli nemoci člena rodiny.

AKTUALIZOVÁNO

V Newcastlu najelo auto do muslimů, na místě zůstalo šest zraněných

Šlo o další teroristický útok? V Newcastlu najel u sportovního centra Westgate automobil do chodců. Podle nejnovějších informací řidička zranila šest lidí, z toho tři děti. Na místě zrovna probíhaly oslavy konce ramadánu.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies