VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čeští muži jsou spořivější než ženy

Praha - Čeští muži dokážou podle průzkumu z měsíční výplaty ušetřit častěji než ženy.

3.8.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Marta Myšková

Čeští muži dokážou z měsíční výplaty ušetřit častěji než ženy. Celkem 74 procent mužů dokáže ušetřit každý měsíc po zaplacení všech výdajů alespoň malou částku příjmů, ženám se to podaří v 69 procentech případů. Vyplývá to z výsledků průzkumu společnosti GfK pro firmu MasterCard mezi klienty bank.

Podle průzkumu ušetří dvě pětiny mužů peníze bez problému, 34 procentům zůstane na konci měsíce jen malá část příjmu a 22 procent uvedlo, že ušetří jen zřídka. Čtyřem procentům se to nepodaří vůbec. Ženám se daří bez problému ušetřit peníze ve 30 procentech případů, 39 procent žen ušetří měsíčně alespoň malé procento příjmů. Zřídka spoří necelá třetina žen, šest procent jich nespoří vůbec.

Během následujících dvanácti měsíců je pro 36 procent dotázaných mužů spíše pravděpodobné, že ušetří, a pro 17 procent velmi pravděpodobné.

„V rámci průzkumného šetření se snažíme sledovat trendy a vývojové tendence v nákupním chování držitelů karty… Velmi nás zajímaly například výsledky zabývající se tématikou, jak se muži staví k nákupům na internetu z hlediska bezpečnosti i nakupovaného sortimentu,“ uvedl obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku Pavel Javorský.

Na internetu nakupuje většina mužů

Nakupování přes internet podle průzkumu využívá 96 procent mužů, z toho 49 procent zřídka a 47 procent poměrně často. Nejčastěji muži nakupují na internetu elektroniku (78 procent), vybavení do domácnosti (40 procent) a dále knihy, hudbu, CD či DVD (36 procent).

Ačkoliv je pro 57 procent dotázaných mužů design karty nedůležitý, 27 procent by uvítalo, kdyby na kartě mohli mít fotografii podle vlastního výběru. Dalších 26 procent by ocenilo, kdyby byla karta vyrobena z materiálů šetrných k životnímu prostředí.

Průzkum se zabýval také atraktivitou služeb nabízených ke kartě. Čeští muži by nejčastěji uvítali slevy v řetězcích supermarketů (84 procent), slevy za energii (79 procent) a slevy u telefonních operátorů (70 procent).

Autor: ČTK

3.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
1 17

Pilný: Návrh rozpočtu je rozumný, změny neplánuji

Dennis Russell Davies

Na Pražské jaro po čtvrtstoletí vrací Dennis Russell Davies

Otec zavíral své děti do hladomorny, tvrdí obžaloba. Viní ho z týrání

Dvě nezletilé děti měl sedmačtyřicetiletý otec na Břeclavsku podle obžaloby zavírat do místnosti nazývané hladomorna. Policisté navíc sdělili, že v jeho počítači našli tisíce erotických fotografií s mladými chlapci. Případem se v úterý začal zabývat brněnský krajský soud.

Pohledem Stanislava Šulce: Složitější svět

Týdeník Economist přinesl statistiku teroristických útoků na území západní Evropy a Spojených států amerických. Připomíná, že ačkoli máme dojem permanentního ohrožení, a dokonce si myslíme, že teroristické útoky jsou na denním pořádku, v perspektivě posledních padesáti let je realita trochu jiná.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Jak by asi dnes vypadala legendární auta východního bloku?

Po rozpadu východního bloku se mnoho ikonických vozů této éry nedočkalo přímého nástupce. Plno nadšenců si však představuje jejich návrat a skrze grafické ilustrace vytváří moderní interpretace těchto známých aut. Podívali jsme se na ty nejzajímavější.

AKTUALIZOVÁNO

Je to tady! Kajínek opustil vězení. "Vítej na svobodě," zaznělo na uvítanou

/VIDEO, FOTOGALERIE/- Doživotně odsouzený vrah Jiří Kajínek se dočkal. Dnes o půl dvanácté byla odeslána podepsaná milost prezidentem Milošem Zemanem na Ministerstvo spravedlnosti k dalšímu vyřízení. Krátce po půl druhé pak vyšel branou na svobodu. "Vítej na svobodě," křičeli přítomní na evidentně dojatého muže. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies