VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čeští muži jsou spořivější než ženy

Praha - Čeští muži dokážou podle průzkumu z měsíční výplaty ušetřit častěji než ženy.

3.8.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Marta Myšková

Čeští muži dokážou z měsíční výplaty ušetřit častěji než ženy. Celkem 74 procent mužů dokáže ušetřit každý měsíc po zaplacení všech výdajů alespoň malou částku příjmů, ženám se to podaří v 69 procentech případů. Vyplývá to z výsledků průzkumu společnosti GfK pro firmu MasterCard mezi klienty bank.

Podle průzkumu ušetří dvě pětiny mužů peníze bez problému, 34 procentům zůstane na konci měsíce jen malá část příjmu a 22 procent uvedlo, že ušetří jen zřídka. Čtyřem procentům se to nepodaří vůbec. Ženám se daří bez problému ušetřit peníze ve 30 procentech případů, 39 procent žen ušetří měsíčně alespoň malé procento příjmů. Zřídka spoří necelá třetina žen, šest procent jich nespoří vůbec.

Během následujících dvanácti měsíců je pro 36 procent dotázaných mužů spíše pravděpodobné, že ušetří, a pro 17 procent velmi pravděpodobné.

„V rámci průzkumného šetření se snažíme sledovat trendy a vývojové tendence v nákupním chování držitelů karty… Velmi nás zajímaly například výsledky zabývající se tématikou, jak se muži staví k nákupům na internetu z hlediska bezpečnosti i nakupovaného sortimentu,“ uvedl obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku Pavel Javorský.

Na internetu nakupuje většina mužů

Nakupování přes internet podle průzkumu využívá 96 procent mužů, z toho 49 procent zřídka a 47 procent poměrně často. Nejčastěji muži nakupují na internetu elektroniku (78 procent), vybavení do domácnosti (40 procent) a dále knihy, hudbu, CD či DVD (36 procent).

Ačkoliv je pro 57 procent dotázaných mužů design karty nedůležitý, 27 procent by uvítalo, kdyby na kartě mohli mít fotografii podle vlastního výběru. Dalších 26 procent by ocenilo, kdyby byla karta vyrobena z materiálů šetrných k životnímu prostředí.

Průzkum se zabýval také atraktivitou služeb nabízených ke kartě. Čeští muži by nejčastěji uvítali slevy v řetězcích supermarketů (84 procent), slevy za energii (79 procent) a slevy u telefonních operátorů (70 procent).

Autor: ČTK

3.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Komerční banka

Přechod k jiné bance bude od března snazší

7

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Nemocnice se propadají do dluhů. Bez injekcí z krajů by neměly na provoz

/INFOGRAFIKA/ Nemocnice jsou na tom stále hůř, přestože účty pojišťoven bobtnají – jen za poslední dva roky se jejich přebytky navýšily o 11,5 miliardy korun. Kde je problém? Experti tvrdí, že je české zdravotnictví špatně nastaveno.

Obejít EET? Každá sedmá provozovna na Královéhradecku porušila zákon

Neodeslání údajů či nevystavení účtenky. To byly nejčastější prohřešky podnikatelů u elektronické evidence tržeb (EET), na které přišli kontroloři z Finančního úřadu. Ti od prosince do poloviny února udělali 220 kontrol a zjistili 30 pochybení.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Dva měsíce nemoci už vás nezničí. Nemocenská by se měla zvýšit

Dlouhodobě nemocným by v příštím roce mohla stoupnout nemocenská. Zatímco nyní dostávají od 15. dne nemoci dávky ve výši 60 procent vyměřovacího základu bez ohledu na délku choroby, vláda včera navrhla, aby dávky od druhého a poté i od třetího měsíce dlouhodobé nemoci vzrostly. Po měsíci stonání by tak zaměstnanci měli nově dostávat 66 procent vyměřovacího základu, od dvou měsíců dokonce 72 procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies