VYBERTE SI REGION

Čeští výrobci letos dodají na trh kolem stovky tramvají

Praha - České firmy letos vyrobí přibližně 100 nových nebo rekonstruovaných tramvají, což je zhruba stejně jako loni. Polovina bude zajišťovat městskou dopravu v zahraničních městech. Mířily přitom do Evropy, zemí bývalého Sovětského svazu i USA. Vyplývá to z informací firem Škoda Transportation, Inekon a Krnovských opraven a strojíren.

25.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Škoda Transportation podle mluvčí Lubomíry Černé v loňském roce vyrobila celkem 66 tramvají, z toho 33 bylo určeno pro tuzemský trh. „Letos je v různém stádiu rozpracovanosti 38 tramvají, z toho 22 je určeno pro tuzemský trh a 16 do zahraničí. Tramvaje na export jsou určeny především pro lotyšskou Rigu, polskou Wroclav a maďarský Miskolc," řekla.

Celkem 31 tramvají z Krnovských opraven a strojíren letos rozšířilo vozové parky dopravních podniků v sedmi tuzemských městech včetně Prahy, Brna a Ostravy. Dalších 18 vozidel firma dodala do uzbeckého Taškentu. Od roku 2001 krnovské strojírny dodaly na trh přes 400 nových nebo rekonstruovaných tramvají.

Inekon letos dodal dvě příměstské jednotky do Salcburku a do konce roku realizuje ještě jednu dodávku. Dále dodal deset použitých tramvají T3 do Kurska v Ruské federaci. „V současné době rovněž zajišťujeme výrobu šest tramvají typu Trio do amerického Seattlu," uvedl generální ředitel Inekonu Josef Hušek. Do Seattlu by měly tramvaje dorazit v roce 2014, město má zároveň opci na dodání dalších 20 vozidel.

Výrobou tramvají a dalších kolejových vozidel se v ČR zabývala také společnost Siemens Kolejová vozidla. Areál své továrny v pražském Zličíně ale před dvěma lety firma rozprodala v dražbě.

V tuzemských městech jezdí přes 1800 tramvají a jejich počet se v uplynulých šesti letech výrazněji neměnil. Více než 60 procent tramvají je starších 12 let a 675 vozidel je ve věku nad 20 let.

Svět si nyní připomíná 180. výročí od vzniku první tramvajové linky. Zřízena byla 26. listopadu 1832 v New Yorku. České země měly tramvajovou dopravu jako třetí v Rakousko-Uhersku, v Brně začala v srpnu 1869. První elektrickou dráhu v českých zemích postavil vynálezce František Křižík pro Jubilejní zemskou výstavu v Praze v roce 1891.

Autor: ČTK

25.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
11 18

Poslanec ČSSD chce od Babiše vědět, kde vzal peníze na dluhopisy

Platforma Bez komunistů.cz. uspořádala v Praze shromáždění k odkazu Jana Palacha.
1 3

Na památku Palacha, v den jeho smrti, si lidé zapalovali svíčky

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Obamovi balí, prezidentští úředníci vyklízejí Bílý dům

Odcházející americký prezident Barack Obama se loučí s Bílým domem, v němž jako hlava státu bydlel osm let. Oficiální akce, projevy a tiskové konference má za sebou a dnes je jeho program podle poradců volnější, byť Bílý dům ještě neopouští. Hlavou státu je do pátku 12:00 místního času (18:00 SEČ), kdy složí přísahu jeho nástupce Donald Trump.

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies