VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestovní kanceláře letos prodaly přes dva miliony zájezdů

Praha - České cestovní kanceláře a agentury letos prodaly přes dva miliony zájezdů, tedy stejně jako loni. Přes polovinu zájezdů si Češi koupili na internetu. Vyplývá to z údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Tržby za prodané zájezdy letos klesly o dvě až tři procenta.

31.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

„Pokles celkových tržeb byl způsoben především vysokými slevami prodejů ‚first minute' na jaře 2012 a ‚last minute' v průběhu léta. Doprodej letní sezóny v září a říjnu probíhal velmi pozitivně, cestovní kanceláře tak doprodaly takřka všechny nasmlouvané kapacity," řekla mluvčí asociace Kateřina Petříčková. Loni cestovní kanceláře prodaly 2,09 milionu zájezdů.

V posledních letech výrazně růste prodej zájezdů do destinací v dojezdové vzdálenosti autem či autobusem, jako jsou Chorvatsko, Slovensko a Itálie. Prodej leteckých zájezdů stagnuje, na celkovém počtu zahraničních pobytů se podílí z 35 procent.

Podle AČCKA na celém trhu nenastaly v letošní letní sezóně žádné zásadní změny. Blízké destinace, a tedy i levnější zájezdy, se těší stále větší oblíbenosti. Autobusové zájezdy či pobyty s vlastní dopravou se tak letos prodávaly velmi úspěšně. Češi si sice letní dovolenou v zahraničí stále dopřávají, více ale hledí na cenu zájezdu.

Vzrostl zájem i o Černou Horu

Meziročně vzrostl zájem o Bulharsko, Tunisko (vzhledem k loňským nepokojům) a Černou Horu o více než deset procent. Stejný zájem jako loni byl letos o dovolenou v Chorvatsku, Itálii, Turecku, Řecku a Španělsku.

„K nepatrnému poklesu došlo u zájezdů do Egypta vzhledem k výraznému mediálnímu tlaku během sezóny na destinace na Sinajském poloostrově. Nicméně například egyptské letovisko Marsa Alam zažilo letos enormní nárůst zájmu Čechů okolo 45 procent a tak vykompenzovalo pokles cestujících na Sinajský poloostrov do středisek Šarm-al Šajch a Taba," uvedla Petříčková.

Češi nejčastěji jezdili na osmidenní pobytový zájezd. Výrazně vzrostl zájem o stravování formou all inclusive. Největší zájem byl o ubytování v čtyřhvězdičkových hotelech, klesá zájem o nejlevnější ubytování ve studiích a apartmánech.

Průměrná cena prodaného zájezdu do zahraničí letos byla 11.400 Kč, stejně jako loni. Čím dál víc lidí kupuje zájezd na internetu, letos roce se tak prodalo rekordních 52 procent všech zájezdů (1,09 milionu), což znamená meziroční nárůst o 39 procent. Například v USA a v západní Evropě se prodává přes internet přibližně 60 až 70 procent všech zájezdů. Last minute zájezdů si lidé koupili během léta přibližně 850.000 v hodnotě devíti miliard korun. Šlo o 40 procent všech zájezdů prodaných v ČR.

Autor: ČTK

31.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační fotografie.

Akademici odmítají děkana. Opisoval

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka
1 10

Analytici: Když ČSSD zvýší daně, lidé budou podvádět

AKTUALIZUJEME

V Poličských strojírnách došlo k výbuchu munice, čtyři lidé jsou zranění

V Poličských strojírnách dnes vybuchla trhavina v cisterně a podle prvotních informací jsou čtyři lidé zraněni. Na místě jsou hasiči a policie.

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia. Nabízí jim i sto tisíc

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

FOTO: Na Šumavě řádili vlci. Dokázali zabít statného jelena

Mrtvý jelen, kterého se podařilo najít nedaleko Borových Lad na rozhraní Klatovska a Prachaticka, podle všeho výrazně ovlivní novodobý pohled na vlky na Šumavě. Dosud totiž měli ochránci přírody potvrzené zprávy jen o dvou jedincích, kteří se pohybovali nezávisle na sobě na velkém území. Tohoto jelena ale nejspíše ulovili dva, možná i tři vlci společně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies