VYBERTE SI REGION

Cestovní kanceláře letos zrušily poplatek za změnu destinace

Praha – Tuzemské cestovní kanceláře letos zrušily poplatek za změnu destinace a v rámci předprodejů nabízejí tuto možnost zdarma. Snaží se tak po nedávných útocích v Egyptě či Turecku povzbudit prodeje zájezdů na léto. Klient tak v případě zhoršení bezpečnostní situace v některé zemi může i týden před odjezdem zvolit bezplatně jiný cíl své dovolené. Vyplývá to z ankety mezi prodejci zájezdů. V minulých letech si za tuto službu CK účtovaly stovky korun.

24.1.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Autor: Shutterstock.com, CK Alexandria

CK Alexandria nabízí možnost bezplatné změny smlouvy o zájezdu u letních zájezdů zakoupených do 30. dubna. „Tuto možnost jsme v minulosti poskytovali v individuálních případech, pro letošní sezonu jsme přistoupili k plošnému zpřístupnění za jasně daných podmínek," uvedl marketingový ředitel Petr Šatný.

Blue Style umožňuje v rámci předprodejů změnit bez poplatku destinaci i termín zájezdu. „Taková změna je možná u všech destinací," uvedl mluvčí František Vorel.

Exim tours dává klientům možnost změnit zájezd až deset dnů před odletem, týká se to všech nabízených destinací při koupi zájezdu do 15. dubna. „Věříme, že klienti tuto možnost uvítají a využijí tak bez obav z možného vývoje například politické situace v cílové destinaci všech výhod včasné rezervace tzv. first momentů," dodal šéf marketingu Stanislav Zíma.

Bezpečné destinace

V předchozích letech si zájemci za změnu destinace většinou museli připlatit. „Nyní je tato možnost zdarma, v minulém roce byla za poplatek," potvrdila Eva Němečková z Firo-tour.

„Lidé mají obavy, aby v létě bylo v dané zemi bezpečno. Proto jim dáváme možnost spojit předprodejové slevy s garancí případné výměny zájezdu," uvedl mluvčí CK Fischer Jan Osúch. CK nabízí změnu destinace až týden před odletem ke všem zájezdům prodaným v rámci předprodejů. „V minulosti jsme změnu dávali jen k balíčku cestovního pojištění za několik set korun," dodal Osúch.

Češi letos v rámci předprodejů dávají přednost evropským destinacím. „Velký nárůst zaznamenávají oblíbené destinace Bulharsko, Španělsko, Řecko, Itálie. V těchto destinacích je již řada termínů vyprodána," uvedl Hynek Špinar z Čedoku.

Nižší poptávka je zatím po zájezdech do Egypta, Tuniska a Turecka. Podle údajů zájezdového portálu Invia.cz mají Češi letos největší zájem o Bulharsko a Chorvatsko. Nižší poptávka o pětinu než před rokem je také o dovolenou v Řecku. „Zájem o Řecko by však nakonec mohla posílit nabídka last minutů, kde se předpokládá tradiční nárůst poptávek díky finanční dostupnosti," uvedl Michal Tůma z Invia.cz.

Průměrná cena prodaného zájezdu na léto je 13.532 Kč na osobu, o 692 Kč více než loni.

Autor: ČTK

24.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Hmyzí "loupežník". Pakudlance jižní se letos v Podyjí daří

Znojmo – Pakudlance jižní se letos v Podyjí daří. Její hojný výskyt v korunách dubů u tamní Fládnitzské chaty přírodovědce příjemně překvapil.

Stoupenci německé krajní pravice vylezli na Braniborskou bránu

Berlín - Příslušníci německé krajní pravice dnes v Berlíně vylezli na symbol německé jednoty, Braniborskou bránu, kde rozvinuli transparent proti imigraci. Zhruba 15 lidí z Identitního hnutí (Identitäre Bewegung) se dostalo na vrchol brány i na pětimetrovou sochu čtyřspřeží bohyně vítězství. Jejich transparent hlásal "Bezpečné hranice - bezpečná budoucnost". Přibližně po 50 minutách zase slezli, uvedla agentura DPA.

Americké námořnictvo zachránilo na tichomořském ostrově dva lidi

Kolonia (Mikronésie) - Po týden trvajícím pátrání se podařilo objevit nezvěstný manželský pár, který uvázl na neobydleném tichomořském ostrově v oblasti Mikronésie. Záchrana přišla poté, co vrtulník amerického námořnictva spatřil v písku na břehu ostrova velký nápis SOS, informovala dnes s odvoláním na americkou ambasádu v mikronéské metropoli Kolonia stanice BBC.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies