VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestovní kanceláře si pochvalují předprodeje letních zájezdů

Praha – České cestovní kanceláře letos již prodaly v průměru o pět až deset procent více letních zájezdů než touto dobou v loňském roce. Nasmlouvanou kapacitu v destinacích na léto CK v průměru zvýšily meziročně o desetinu. Slabá koruna zatím prodej zájezdů nesnižuje. Podle cestovek bude v létě nabídka last minute zájezdů opět menší než v předchozích letech. 

22.3.2015 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

„Posílili jsme především v Řecku, kde jsme přidali ostrovy Evia a Leros a poloostrov Attika. Došlo tím k navýšení kapacity Řecka o zhruba deset procent proti loňsku," uvedl marketingový ředitel cestovní kanceláře Exim Tours Stanislav Zíma.

CK Fischer zatím prodala o téměř pětinu více zájezdů než během loňských předprodejů. „Snažíme se průběžně dokupovat místa v nejpopulárnějších destinacích," dodal mluvčí Jan Osúch. CK Blue Style registruje nárůst prodejů o více než 40 procent meziročně.

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur mají CK nyní vyprodáno 40 až 50 procent celkové kapacity. „Rovněž průměrná cena prodaného zájezdu se zvýšila oproti loňsku a přesahuje 13.000 Kč na osobu, což dokazuje, že oslabení koruny vůči euru se zatím do zájmu o letní dovolenou u moře neprojevilo," uvedla tajemnice asociace Kateřina Petříčková.

Autobusové zájezdy

V autobusových zájezdech vede Chorvatsko, dále Itálie a Španělsko. V leteckých zájezdech jsou pak na špici Řecko a Turecko. Zájezdy do Bulharska se prodávají na stejné úrovni jako vloni, uvádí asociace. Češi letos kvůli obavám ze zdražení opět častěji volili nákup zájezdu „first minute", zejména rodiny s dětmi.

„Klienti častěji vybírají zájezdy se stravováním all inclusive, a to z důvodu, že chtějí mít své výdaje při pobytu v zahraničí pod kontrolou," uvedl marketingový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha. Podle něj také hoteliéři například v Egyptě a Bulharsku nabízí kvůli úbytku ruských turistů tuzemským CK dodatečné slevy.

Podle cestovních kanceláří také bude v létě nabídka zájezdů kupovaných na poslední chvíli opět nižší. „Plánovaná kapacita pro last minute v letošní sezoně bude s ohledem na vývoj prodejů ještě omezenější než v loňském roce," uvedla Lenka Berberi z cestovní kanceláře Blue Style.

Autor: ČTK

22.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies