Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestovní kanceláře zaznamenávají nárůst prodejů

Praha - První polovina letošního roku je turisticky silnější než stejné období loni. Meziroční nárůst počtu prodaných zájezdů v prvním pololetí dosáhl přibližně deseti procent, vyplývá z vyjádření oslovených zástupců největších tuzemských cestovních kanceláří.

24.7.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Lidé letos spoléhají na prodej zájezdů na poslední chvíli i přes to, že mnoho cestovních kanceláří kvůli obavám z nevyprodaných zájezdů množství nabídek omezila.

„Cestovní kancelář Fischer registruje nárůst počtu prodaných zájezdů o devět procent ve srovnání s prvním pololetím loňského roku,“ řekl mluvčí CK Fischer Dan Plovajko. Pokud by se ale porovnaly dosavadní výsledky prodejů v rámci hlavní sezóny, meziroční nárůst by se zvýšil na 20 procent. Celkové číslo podle něj způsobil slabší rozjezd prodejů během jarních měsíců.

Podle cestovní kanceláře Čedok je desetiprocentní nárůst počtu zájezdů znát u Bulharska a Turecka. Propad v počtu prodaných zájezdů je ale zřetelný u severoafrických destinací, Tuniska a Egypta. Poptávka po těchto zemích je stále slabší v důsledku protivládních nepokojů, které země postihly na začátku letošního roku. U ostatních destinací je počet prodaných zájezdů téměř totožný jako loni, řekl tiskový marketingový ředitel kanceláře Tomáš Brejcha.

Lidé podle cestovní kanceláře Blue Style vyčkávají na nabídky zájezdů na poslední chvíli. Podle prodejů CK Blue Style jde meziročně o větší než 34procentní nárůst. Brejcha k tomu dodal, že klienti si ale musí vybírat z užší nabídky ubytovacích kapacit a častěji nastává situace, kdy jsou určité destinace a termíny zcela vyprodány.

Lidé vyrážejí za sluníčkem

Růstu prodejů zájezdů na poslední chvíli nyní pomáhá i chladné a deštivé počasí v Česku. Klienti, kteří na poslední chvíli hledají alternativu k tuzemské dovolené, nemají žádné konkrétní požadavky s výjimkou ceny a termínu, upozornil Plovajko. Protože je cena pro tyto klienty velmi důležitá, vybírají si zejména zájezdy do Egypta, které jsou v současnosti z nabídky nejlevnější. Podle Plovajka se takto snaží z Česka vycestovat stovky zájemců. Podobná situace by měla nastat i v příštím týdnu, kdy by počasí v Česku mělo být obdobné.

Nárůst počtu prodaných dovolených v pololetí potvrzují cestovní agentury, které zájezdy cestovních kanceláří prodávají. Největší cestovní agentura Invia.cz v prvním pololetí prodala přes 50.000 zájezdů, což v meziročním srovnání znamená osmiprocentní zvýšení. Další z velkých agentur, Zájezdy. cz, zaznamenala 11procentní nárůst prodejů s celkovými 28.400 prodanými zájezdy.

Čtěte také: Cestovní kanceláře si účtují vysoké storno poplatky

Autor: ČTK

24.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lidl
21

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

Záchranáři v Mexiku stále bojují o životy zavalených

Mexičtí záchranáři se stále snaží vyprostit zpod zřícených budov přežívající lidi, včetně dětí z Rébsamenovy školy a dále pěti tchajwanských továrních dělníků, u nichž je naděje, že stále zůstávají naživu. Při úterním ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 233 lidí, 1900 lidí bylo zraněno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení