VYBERTE SI REGION

Cestovní kanceláře zdražily letecké zájezdy na příští léto

Praha - České cestovní kanceláře zdražily letecké zájezdy na příští léto. Katalogové ceny dovolených zaznamenaly až dvouciferný nárůst, vyplývá z analýzy poradenské společnosti Mag Consulting, která porovnala ceníky v letních katalozích cestovních kanceláří. Nabídka týdenních All inclusive leteckých zájezdů v ceně pod 10.000 Kč se příští rok prý stane minulostí. Cestovky to většinou odmítají.

25.11.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Cestovní kanceláře tlačí ke zdražování zahraničních pobytových zájezdů u moře několik faktorů. „Jde o navyšování letištních tax na evropských letištích, zvyšování cen letecké dopravy, slábnoucí koruna vůči euru a zvyšování daní, nejen v ČR," řekl analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek. Tlak na růst cen ubytování a dalších doprovodných služeb cestovního ruchu, a tím pádem i zvyšování cen zahraničních zájezdů, vytváří podle Beránka rostoucí poptávka po středomořských destinacích především ze strany ruských turistů.

Nejatraktivnější je Turecko

Do cen zájezdů se příští rok negativně promítne růst úrovně cen v destinacích kolem Středozemního moře. Nejvyšší roční inflace ze středomořských zemí je očekávána v Turecku, které zažívá letos turistický boom díky poptávce ze strany západoevropských a ruských návštěvníků. V Turecku se letošní inflace bude blížit k 10 procentům.

„Ceny zájezdů pro léto 2013 budou u některých destinací o něco vyšší, než byly pro léto 2012. U Exim tours to ale nebude nic dramatického, protože pro léto 2013 jsme již nakupovali konsolidovaně s REWE, tedy v podstatně vyšších objemech kapacit," uvedl marketingový ředitel CK Exim Tours Stanislav Zíma.

Ceny se moc lišit nebudou

Cestovní kancelář Alexandria odmítá, že by zdražila zájezdy. „Ceny většiny zájezdů na léto 2013 budou srovnatelné s létem letošním. U některých zájezdů budou ceny dokonce o něco nižší než letos, u jiných zase budou o něco vyšší. Ale celková úroveň cen se od letošního roku příliš lišit nebude," uvedl marketingový ředitel Petr Šatný.

Také CK Fischer tvrdí, že v průměru ceny zůstanou stejné, průměrná katalogová cena zůstává 16.900 Kč. „Vzhledem k vyšší celosvětové poptávce o destinace jako Španělsko nebo Turecko vzrostla nákupní cena hotelů v těcho destinacích o zhruba pět procent. Na druhou stranu hoteliéři v zemích jako Egypt nebo Řecko nezdražili, někde dokonce zlevnili. Průměrná cena proto u nás zůstává stejná," dodal mluvčí cestovky Jan Osúch.

Autor: ČTK

25.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Marek Radimský je ředitelem Psychiatrické nemocnice Brno patnáct let.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725

Praha - Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725. Úřad by také mohl mít na konci roku o téměř 250 více civilních zaměstnanců. Na dotaz to sdělil Jiří Caletka z tiskového oddělení ministerstva obrany. Loni se v resortu zvýšil počet vojáků z povolání o 1214, přibylo také více než 120 občanských a státních zaměstnanců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies