VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ČEZ bude spolupracovat se Škodou Auto na vývoji elektromobilů

Praha – Energetická skupina ČEZ začne spolupracovat s automobilkou Škoda Auto na vývoji elektromobilů. Novináře o tom dnes informovali zástupci firem. ČEZ bude po dobu jednoho roku testovat dva elektromobily Škoda Octavia Green E Line a v Mladé Boleslavi postaví rychlodobíjecí stanice. Oba vozy dnes ČEZ převzal.

11.7.2012
SDÍLEJ:

Elektrická Škoda Octavia Green E lineFoto: Škoda Auto

„Testování dvou elektrických Octavií je první krok k navázání daleko mohutnější spolupráce mezi námi a automobilkou. Je to příležitost, jak posunout vývoj elektromobility v Česku o několik kroků vpřed," uvedl manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ Tomáš Chmelík.

V první fázi se spolupráce zaměří na detailní sledování jízdních vlastností elektromobilů, auta bude ČEZ používat na kratší služební cesty a testovací jízdy v městském provozu. Zkušební provoz má poskytnout poznatky o vhodnosti elektrického pohonu pro každodenní praktické použití. Výsledky mají také přispět k tomu, aby elektromobily měly delší dojezd a aby se snížila jejich pořizovací cena. Současný dojezd elektrické Octavie na jedno nabití je asi 150 km.

Automobilka si slibuje od zkušebního provozu také nové náměty pro obchodní modely. „Cílem je nabídnout zákazníkům o elektromobily při koupi vozu kompletní balíček, jako například výhodný tarif na energii," uvedl vedoucí vývoje elektromobility Škody Auto Petr Kristl.

ČEZ v současnosti provozuje dvacet dobíjecích stanic pro elektromobily ve čtyřech městech. Do konce roku 2013 by mělo být zprovozněno dalších 100 stanic. Mají vyrůst v hlavním městě a také například v Hradci Králové, Ostravě, Vrchlabí nebo Jaroměři.

Stanice pro rychlé dobíjení elektromobilů

Ještě v letošním roce chce ČEZ začít také s výstavbou stanic pro rychlé dobíjení elektromobilů. Ty pracují s vyšším napětím a umožňují dobít 100 procent kapacity akumulátoru do 50 minut. První stanice tohoto typu vyrostou letos před pražským sídlem firmy v Duhové ulici a v Mladé Boleslavi.

V Česku nyní dobíjecí stanice pro elektromobily budují vedle ČEZ také další velké energetické firmy jako PRE nebo E.ON. Na jednu dobíjecí stanici připadá zhruba jeden vůz na elektřinu, těch jezdí v tuzemsku víc než 150. Vlastní elektromobil nyní má nebo vyvíjí téměř každá automobilová značka.

Autor: ČTK

11.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
2 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies