VYBERTE SI REGION

ČEZ otevřel deset svých prvních stanic pro elektromobily

Praha - Energetická společnost ČEZ za poslední měsíc otevřela deset dobíjecích stanic pro elektromobily. Všechny jsou v Praze nebo v jejím blízkém okolí. Během prvního čtvrtletí letošního roku plánuje ČEZ zprovoznit dalších 15 dobíjecích stanic, některé i mimo území hlavního města.

19.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČEZ Futuremotion

Svou první dobíjecí stanici ČEZ otevřel na konci loňského roku u svého sídla v Duhové ulici v Praze. Další vybudoval na Chodově v business centru The Park. Dobíjecí stanici otevřel ČEZ také v garážích obchodního domu Nový Smíchov.

Řidiči automobilů mohou využít i dobíjecí stanice u obchodů Kaufland na Palmovce, Vypichu a v Modřanech. Jednu dobíjecí stanici najdou i v Chrášťanech u Prahy, a to v areálu sídla společnosti TNT Express ČR.

„Věříme, že právě rostoucí síť dobíjecích stanic může vývoj elektromobility v Česku podpořit. Už dnes má každá automobilka vlastní nabídku těchto vozů a za dalších deset let mohou být auta na elektřinu součástí našeho života více, než si dokážeme představit,“ uvedl Pavel Cyrani, ředitel divize strategie společnosti ČEZ.

Ještě v lednu plánuje ČEZ zprovoznit také stanici pro elektromobily v Plzni. Dalšími lokalitami budou Hradec Králové, Mladá Boleslav a Vrchlabí.

Zákazníci, kteří chtějí využívat dobíjecí stanice ČEZ, musí uzavřít s ČEZ zákaznickou smlouvu. Ta jim v následujících dvou letech umožní neomezené dobíjení u všech stanic společnosti ČEZ za 100 korun měsíčně. Od příštího roku se poplatek zvýší na 150 korun.

Experti čekají v příštích letech růst

V oblasti elektromobility se angažují také další energetické firmy. Společnost Pražská energetika (PRE) již v Praze zprovoznila také asi desítku dobíjecích stanic, jejichž využití je zatím zdarma. Společnosti E.ON a RWE uzavřely v oblasti elektromobilů spolupráci s automobilkami Mercedes-Benz a Citroën.

Elektromobily jsou v Česku zatím spíše okrajovou záležitostí, jezdí jich zde jen několik desítek. Experti však v příštích letech čekají růst tohoto sektoru. Vozům na elektrický pohon se v současnosti věnuje téměř každá větší automobilová značka, většinou ale netvoří stěžejní část jejich výrobního programu. Škoda nedávno začala testovat flotilu elektrických Octavií.

Autor: ČTK

19.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Itálii postihlo zemětřesení
5

Zemětřesení v Itálii: lavina zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Praha - Krajský soud v Praze v pondělí vrátil k došetření druhou větev kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha. Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD), které to sdělila mluvčí krajského soudu Pavlína Bočková. Důvody rozhodnutí mluvčí odmítla uvést s tím, že musí být nejprve doručeno účastníkům řízení. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic, kriminalisté v něm navrhli obžalovat devět lidí a osm firem včetně stavební společnosti Metrostav.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies