Dohoda zaručuje, že v celé Evropě vyrostou dobíjecí stanice a konektorů pro dobíjení elektromobilů se stejnými parametry. Deklaraci podepsalo 50 zástupců významných evropských distribučních a energetických společností včetně EDF, ENEL, RWE, E.ON a dalších. Návrh standardizace se týká konektorů pro dobíjení elektromobilů u budoucích dobíjecích stanic.

Společnost ČEZ se svým podpisem připojila k iniciativě energetik sdružených v evropské asociaci Eeroeletric o “standardizaci dobíjecí infrastruktury pro elektrická vozidla“.

Účastníci iniciativy se zavázali aplikovat schválená pravidla a technické parametry konektorů pro nové projekty dobíjecích stanic. Dalším krokem bude testování technologií dobíjení a pilotní projekty, které přinesou potřebné zkušenosti z reálného provozu. Následovat bude společné úsilí o oficiální standardizace částí dobíjecí infrastruktury standardem ISO a IEC.

Cílem deklarace, oficiálně předané místopředsedovi Evropské komise a komisaři pro dopravu Antoniu Tajanimu, je také získat politickou podporu Evropské komise. Ta pomůže nastavení pobídek, které podpoří výzkum a technologií v této oblasti a odstraní komerční překážky v zavádění elektromobilů do provozu.

„Společnost ČEZ vnímá koncept elektromobility a projekty na výstavbu dobíjecích stanic jako obrovskou příležitost pro zlepšení životního prostředí a kvality života zejména ve městech. Abychom budoucím elektromobilistům přinesli co nejvyšší komfort při dobíjení, logicky jsme uvažovali o jednotné podobě dobíjecích technologií. Z toho důvodu se nám iniciativa sdružení Euroelectric zdá jako dobrý základ, který zajistí jednotný postup v celé Evropě. Těžko si představit, že by zákazník chtěl elektroauto, u kterého by musel při každém dobíjení shánět jiný konektor,“ řekl Tomáš Chmelík, manažer projektu emobility ze společnosti ČEZ.

“Tleskám iniciativě Evropského energetického sektoru i závazku společností, které posouvají kupředu snahu o standardizaci komponentů pro dobíjení elektromobilů. Chápu to jako součást odpovědnosti energetických společností, které tímto přispívají k rozvoji technologií, které v budoucnu pomohou poskytnout bezemisní a tichou dopravu pro Evropu,“zmínil Antonio Tajani, viceprezidenta Evropské komise a komisaře pro dopravu.