VYBERTE SI REGION

Chotěbořský pivovar rozšířil sortiment svých piv

Havlíčkobrodsko - Polotmavý jedenáctistupňový ležák Polo, který chotěbořský pivovar nedávno uvedl na trh, přinesl tamním pivovarníkům prestižní ocenění kraje Vysočina.

10.6.2011
SDÍLEJ:

Pivo z chotěbořského pivovaru získává mezi veřejností i odborníky stále větší oblibu. Zdejší polotmavý jedenáctistupňový ležák s názvem Polo, který byl nedávno uveden na trh, získal dokonce prestižní ocenění kraje Vysočina a označení regionální produkt.Foto: Archiv pivovaru Chotěboř

Stejně jako všechna ostatní piva z produkce nejmladšího průmyslového pivovaru Vysočiny, ale také celé republiky, i Polo získalo právo na označení značkou Vysočina regionální produkt.

Stabilní produkce

„Udělení tohoto ocenění si moc vážíme. Hlavně to chápeme globálněji. Když vyvezeme něco mimo region, kde je Vysočina chápaná jako kraj s čistějším ovzduším a přírodou, tam nám to může pomoci. Doma nás už lidé znají a vědí, jak kvalitní naše pivo je,“ řekl Richard Moravec, ředitel Pivovaru Chotěboř. Ten dodal, že stávající produkce, kterou tvoří šest druhů, je stabilizovaná. „V současnosti je naše pivní škála dobře vyladěná a nemáme potřebu ji rozšiřovat,“ uvedl Moravec. Do budoucna ale další možné rozšíření sortimentu nevyloučil.

Polo uspělo nejen na Vysočině. Na slavnostech piva v Českých Budějovicích získalo počátkem června bronz v kategorii polotmavých piv. „Loni jsme na stejné akci v různých kategoriích získali zlato a stříbro, takže už to máme, co se medailí týče, doma všechno,“ poznamenal Moravec.

Vlajkovou lodí i nadále zůstává dvanáctistupňový ležák Premium.

I další piva mají úspěch

„Na celkovém prodeji se podílí sedmdesáti procenty. Úspěšná jsou ale i další piva. Například karamelový třináctiapůlstupňový Speciál, který v Chotěboři připravujeme ke svátečním příležitostem, jakými jsou Vánoce nebo Velikonoce. Vloni se ho prodalo osmadvacet tisíc kusů. Stoupají také prodeje nealkoholického piva Patron,“ pokračoval Moravec. Na rozdíl od jiných pivovarů sazí Chotěboř na sudový prodej.

„Tvoří ho osmdesát procent naší produkce. Ostatní pivovary mívají podíl prodeje sudového a lahvového piva vyrovnaný,“ sdělil Moravec. Prodej piv chotěbořského pivovaru stále roste. „Pivovar je v meziročním porovnání s loňskem na 179 procentech,“ upřesnil Moravec údaje za první čtvrtletí letošního roku. Majitel Pivovaru Chotěboř, havlíčkobrodský Ross Holding, se ústy Romana Stryka, jednoho z vlastníků holdingu, netajil záměrem nabízet a prodávat průmyslový pivovar chotěbořského typu jako investiční celek v zahraničí.

V této souvislosti se hovořilo například o Rusku, Ukrajině, Gruzii, Kostarice a dalších zemích, kde Ross Holding vedl nebo vede příslušná jednání s tamními partnery. Škálu zemí, kam by holding mohl svůj pivovar vyvézt, rozšířil nedávno i Vietnam.

V souvislosti s vydařeným vstupem Pivovaru Chotěboř na silný český trh se hovoří o dalším rozšíření pivovaru. „Zatím se pohybujeme ve stadiu návrhů a kalkulací,“ řekl chotěbořský sládek Oldřich Záruba a podotkl, že v případě rozšíření pivovaru by se výroba a prodej ročně zdvojnásobily.

Chotěbořské slavnosti piva

Po dvou úspěšných ročnících chystá letos chotěbořský pivovar třetí pivovarské slavnosti, které se uskuteční 20. srpna. Ty odstartují na náměstí T. G. Masaryka v Chotěboři. Pro všechny hosty bude přichystána nabídka všech chotěbořských piv, včetně oceněné jedenáctky Polo.

Čtěte také: Pivovarem roku je Pivovar Chotěboř

Jaromír Kulhánek, Alice Kavková

10.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies