VYBERTE SI REGION

Jan Mareš z UPC: Cílem je zkvalitňování služeb a přístupu k zákazníkům

Praha /ROZHOVOR/ - Jan Mareš pracuje ve společnosti UPC již 15 let, tedy od doby, kdy byla v České republice založena. Málokdo ji poznal tak jako on.

23.10.2015 2
SDÍLEJ:

Jan Mareš. Foto: UPC

Jak se za tu dobu společnost vyvinula a v čem tkví její nová strategie, kterou jste loni začali uplatňovat?

Naše strategie stojí na čtyřech pilířích. Jednak se snažíme vše pro naše klienty zjednodušovat, ať už je to nabídka služeb či jednání s námi, jednak chceme tradiční služby rozšiřovat o přidané hodnoty, jako je například videotéka Horizon nebo sdílená wi-fi, které říkáme Wi-Free. Třetím pilířem je péče o zákazníka – například nyní už máme technickou podporu pro zákazníky přístupnou 24 hodin denně sedm dní v týdnu. V neposlední řadě jde o neustálé zlepšování našich služeb, ať už jsou to samotné sítě nebo kvalita našich techniků, kteří služby klientům zavádějí. Všechny tyto přístupy pak jednoznačně přinášejí lepší zkušenost pro zákazníky. Jsme si vědomi toho, že nejdůležitější roli při naplňování strategie hraje kvalita našich zaměstnanců, proto se neustále zaměřujeme na zlepšování firemní kultury.

V čem byla podstata úspěchu firmy, která se stala jedničkou na českém trhu ve svém oboru? Co se UPC nejvíc podařilo?

Dříve jsme se především soustředili na růst a rozvoj naší sítě. Vybudovali jsme sítě pro vysokorychlostní internet a dosáhli jsme nejvyššího počtu kanálů mezi placenými televizemi. Tím, že jsme v minulosti nakupovali menší kabelové a internetové poskytovatele, se nám podařilo také konsolidovat trh, což bylo jedním z předpokladů úspěchu.

Nyní se více zaměřujeme na zkvalitňování služeb a zlepšování přístupu k zákazníkům. Chceme jim být blíže, a proto se neustále snažíme jim co nejvíce usnadnit komunikaci s námi. Ať už prostřednictvím Facebooku, Twitteru, budováním kontaktních míst nebo také spuštěním nonstop technické podpory.

Měli a mají zákazníci u nás nějaké specifické požadavky v porovnání s dalšími zeměmi?

Jedním ze specifik českého trhu je vysoký počet, zhruba dvě desítky, volně dostupných kanálů s kvalitním obsahem. Zároveň ale roste poptávka po specializovaných televizních službách, které klasické zemské vysílání nedokáže zajistit. Lidé mají stále méně času a tomu se televize musí přizpůsobit.

Proč by si tedy divák měl pořídit placenou televizi?

Situace na trhu se v poslední době začíná měnit a například HD verze kanálů nebo kvalitní sportovní podniky se přesouvají k placeným televizím a ze zemského vysílání mizí. Divácké zvyky se také postupně mění a trendem je sledovat TV programy s kvalitním obsahem a zároveň televizi v mobilních zařízeních. Důležitá je pro zákazníka také možnost si obsah zpětně přehrávat nebo využívat videotéku. V tomto směru se rovněž snažíme na českém trhu nabízet to nejlepší. Proto jsme na jaře spustili interaktivní televizi Horizon s videotékou My Prime.

Mají tyto nové služby u diváků úspěch?

Jednoznačně ano. Neustále nám roste počet zhlédnutých pořadů na mobilní televizi Horizon Go, přičemž v průměru nyní dosahuje čtvrt milionu pořadů týdně. Na základě reakcí našich zákazníků jsme nově spustili v mobilní televizi 12 kanálů ve vysokém rozlišení. Největší oblibu mají sportovní a filmové kanály. Roste ale i počet uživatelů videotéky My Prime. Aktuálně ji využívá přibližně 15 000 našich zákazníků.

Hodně jsme teď mluvili o televizi, kam ale směřuje internet?

Pokud jde o internet, vidíme poptávku zejména po zvyšování rychlosti připojení. Proto jsme od září začali nabízet nejvyšší rychlost 300 Mbit/s. Souvisí to také se stále vyšším počtem připojených zařízení v domácnosti. Stáváme se součástí tzv. internetu věcí, kde téměř všechna zařízení kolem nás jsou nebo v budoucnu budou připojena k internetu. V tomto ohledu máme před konkurenty díky rychlosti našeho internetu náskok. Zavádíme také stále lepší modemy, v posledním roce a půl jsme jich vyměnili přes 150 000. Lidé pak mají možnost připojit se k wi-fi síti ve větší části svého domu či bytu než nyní. S tím souvisí i sdílená wi-fi síť Wi-Free. To je služba, kdy přístup k internetu má nejen dotyčný, ale i další členové rodiny nebo přátelé, kteří třeba přijdou na návštěvu. Wi-Free je zdarma dostupná na 220 000 hotspotech v ČR, tak v dalších dvanácti evropských zemích. Zákazníci mají celkem k dispozici přes 12 milionů hotspotů.

Jak se podle vás bude trh rozvíjet dál? Jaká je budoucnost telefonních, internetových a televizních služeb? Na co se chcete zaměřit?

V oblasti televizního vysílání vyvíjíme služby týkající se cloudů, tedy velkých a hlavně bezpečných datových úložišť, která nejsou závislá na zařízeních zákazníků. Dále pracujeme na možnosti sledování pořadů zpětně v čase. A i nadále budeme zvyšovat počet programů ve vysokém rozlišení. V tuto chvíli jich máme téměř padesát, což je nejvíc na českém trhu.

O jaké služby je největší zájem, které zákazníci nejvíc oceňují a jaké nové konkrétní služby mohou očekávat?

Pokud se podíváme deset let nazpět, Facebook nebo Youtube teprve začínaly a v domácnostech byl na internet připojen většinou jeden pevný počítač. Většina lidí přistupovala na internet pouze ze školy či z práce. Od té doby se situace zásadně změnila. I proto nyní nejvíce roste potřeba rychlého internetu. Naopak na ústupu je pevná telefonie. Naši zákazníci nejvíce stojí o balíčky internetu s interaktivní televizí, kterou mohou sledovat kdykoliv, kdekoliv a na jakémkoliv zařízení, a tímto směrem se do budoucna budou ubírat i nové služby, které budeme zákazníkům nabízet. 

O UPC
Společnost je největším českým poskytovatelem placených televizních služeb a širokopásmového vysokorychlostního internetu. Poskytuje také telefonní služby přes pevnou linku. Její kabelové sítě jsou v dosahu 1,4 milionu domácností v 370 lokalitách a jejích služeb využívá téměř 600 000 zákazníků. V roce 2011 vznikla divize UPC Business services Česká republika, která obsluhuje široké spektrum firemních klientů od malých podnikatelů přes střední firmy až po velkoobchod.
UPC je součástí společností skupiny Liberty Global – největšího světového kabelového operátora, který obsluhuje 27 milionů klientů ve 14 zemích. Skupina Liberty Global zahrnuje spotřební značky Virgin Media, UPC, Unitymedia, Kabel BW, Telenet a VTR.

Autor: Redakce

23.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Mikuláše, anděla a čerta na Slovensku zadržela policie

Bratislava - Tři sourozence převlečené za Mikuláše, anděla a čerta zadržela v západoslovenské Skalici policie. Bratr a jeho dvě sestry v kostýmech měli neobvykle rozdělené role: zatímco Mikuláš koledoval, anděl kradl, informovala slovenská média.

Šedesátiletá řidička smetla před semafory dítě, je těžce zraněné

Česká Třebová - Vážná nehoda se stala ještě za bílého dne uprostřed České Třebové. Auto zde srazilo dítě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies